Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat
6 hours ago kkjon sa:

Låt dom leva i sin tro där uppe. Dom måste ju intala sig att det är fördelaktigt att bo kvar där.

Våra jordgubbar är sura som fan, ungefär som att äta citron faktiskt. Tvingar i mig en eller två skålar varje dag.

Kom du upp på någon vecka el. så ska du få prova. Jag ska ställa fram 2 skålar åt dig som är omärkta så ska du få betygsätta dom.:P

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

WP_20160627_10_49_56_Pro.jpg

Kommit i vägen för fårsaxen.B)

Publicerat

Har besök av ett Domherrepar i en buske. Har bara sett skymten av honan medans hanen har velat komma med på bild.:)

WP_20160627_14_54_14_Pro.jpg 

 

Publicerat
På 6/27/2016 at 04:46 lsjonsson sa:

Kom du upp på någon vecka el. så ska du få prova. Jag ska ställa fram 2 skålar åt dig som är omärkta så ska du få betygsätta dom.:P

Bara googla lite så ser man att det inte är taget ur luften helt och hållet. http://www.martinservera.se/inspiration/farskvaror/jordgubbar/

Publicerat
På 2016-06-27 at 11:09 lsjonsson sa:

WP_20160627_10_49_56_Pro.jpg

Kommit i vägen för fårsaxen.B)

Får skall klippas med fårsax, Bää:P

Publicerat
1 hour ago faxe sa:

Får skall klippas med fårsax, Bää:P

Akta dig så att jag inte kommer ner o klipper din fårskalle.:lol:

Publicerat
På 2016-06-26 at 22:40 kkjon sa:

Låt dom leva i sin tro där uppe. Dom måste ju intala sig att det är fördelaktigt att bo kvar där.

Våra jordgubbar är sura som fan, ungefär som att äta citron faktiskt. Tvingar i mig en eller två skålar varje dag.

Ibland får man offra sig... :rolleyes:

Publicerat
På 2016-06-30 at 22:48 shamani sa:

Den blivande FBI-agenten är 2 år.... ;)

2016-06-30-22-41-16.jpg

...men då får han lära sig att rikta mynningen åt rätt håll så att han inte skjuter sig själv.:thumbsup:

Publicerat
4 minutes ago strävhår sa:

IMG_2810.JPG

IMG_2811.JPG

IMG_2812.JPG

IMG_2813.JPG

IMG_2815.JPG

IMG_2816.JPG

Morgonstund har guld i mund.

har du guldbyxorna på dig eftersom du har sådan tur??? Fina foton strävis!:thumbsup::wub:

Publicerat

Fina foton!:wub: 

Publicerat

Om det finns någon som är mer insatt än jag så får ni gärna tala om vad jag hittat. Bladen är länga spetsiga och fläckiga. Hela växten är mellan två och tre dm hög. Jag tror på sumpnycklar fast växtplatsen är i fjällmiljö.

http://linnaeus.nrm.se/flora/mono/orchida/dacty/dacttra.html

 

sumpnyckel1.JPG

Publicerat

Det är nog lappnycklar i allafall. Orkiden är alldeles för liten och bladen för små för att det ska vara sumpnycklar.

Publicerat

Vad det än är, Nils, så är den vacker! :)

Publicerat
1 hour ago shamani sa:

Vad det än är, Nils, så är den vacker! :)

Finns mycket som är vackert bara man tar sig tid att se det.

Publicerat

Som sagt!

Publicerat
14 hours ago Jämta sa:

Kopia%20av%20160709-raumlven_zpsiys5bquc

Kopia%20av%201607029-solnedgaringng2_zps

Kopia%20av%20160709-moln_zpsfmei1y1r.jpg

 

Jaa, du Jämta.... bor man så där är det slöseri med sömn... ;)

 

Är bilden helt obehandlad eller har du hjälpt dom på traven? Vackra oavsett. :yes:

Publicerat
  • Författare
1 hour ago shamani sa:

Jaa, du Jämta.... bor man så där är det slöseri med sömn... ;)

 

Är bilden helt obehandlad eller har du hjälpt dom på traven? Vackra oavsett. :yes:

De är obehandlade förutom rävbilden som jag ökade skärpan på i efterhand eftersom jag hade fel objektiv på kameran, när den traskade över gräset, men hade jag bytt objektiv så hade den inte fastnat på bild

Publicerat

Ok. När på dygnet tog du solbilderna? De är riktigt fina. :)

Publicerat
  • Författare
4 hours ago shamani sa:

Ok. När på dygnet tog du solbilderna? De är riktigt fina. :)

Strax innan jag lade upp dem här, motljus, vinkel och rätt inställningar ger fina bilder även om det egentligen är rätt ljust ute. Fotade räven bara strax innan.

Publicerat

Ibland saknar man att bo på vichan.... för mycket ljus i städer och samhällen... 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.