Publicerat Juni 27, 20169 yr 6 hours ago kkjon sa: Låt dom leva i sin tro där uppe. Dom måste ju intala sig att det är fördelaktigt att bo kvar där. Våra jordgubbar är sura som fan, ungefär som att äta citron faktiskt. Tvingar i mig en eller två skålar varje dag. Kom du upp på någon vecka el. så ska du få prova. Jag ska ställa fram 2 skålar åt dig som är omärkta så ska du få betygsätta dom.
Publicerat Juni 27, 20169 yr Har besök av ett Domherrepar i en buske. Har bara sett skymten av honan medans hanen har velat komma med på bild.
Publicerat Juni 28, 20169 yr På 6/27/2016 at 04:46 lsjonsson sa: Kom du upp på någon vecka el. så ska du få prova. Jag ska ställa fram 2 skålar åt dig som är omärkta så ska du få betygsätta dom. Bara googla lite så ser man att det inte är taget ur luften helt och hållet. http://www.martinservera.se/inspiration/farskvaror/jordgubbar/
Publicerat Juni 29, 20169 yr 5 hours ago Nils l sa: Bara googla lite så ser man att det inte är taget ur luften helt och hållet. http://www.martinservera.se/inspiration/farskvaror/jordgubbar/ Ja visst räcker det med att googla.
Publicerat Juni 29, 20169 yr På 2016-06-27 at 11:09 lsjonsson sa: Kommit i vägen för fårsaxen. Får skall klippas med fårsax, Bää.
Publicerat Juni 29, 20169 yr 1 hour ago faxe sa: Får skall klippas med fårsax, Bää. Akta dig så att jag inte kommer ner o klipper din fårskalle.
Publicerat Juni 29, 20169 yr På 2016-06-26 at 22:40 kkjon sa: Låt dom leva i sin tro där uppe. Dom måste ju intala sig att det är fördelaktigt att bo kvar där. Våra jordgubbar är sura som fan, ungefär som att äta citron faktiskt. Tvingar i mig en eller två skålar varje dag. Ibland får man offra sig...
Publicerat Juni 30, 20169 yr Detta är en populär post. Ok... yngsta barnbarnet ska smyga sig på brorsan och pappa (i bakgrunden) flaskan är laddad och klar... kolla in FBI-stilen! Och munstycket på flaskan... he' in for a real surprice... Den blivande FBI-agenten är 2 år....
Publicerat Juli 2, 20169 yr På 2016-06-30 at 22:48 shamani sa: Den blivande FBI-agenten är 2 år.... ...men då får han lära sig att rikta mynningen åt rätt håll så att han inte skjuter sig själv.
Publicerat Juli 2, 20169 yr 4 minutes ago strävhår sa: Morgonstund har guld i mund. har du guldbyxorna på dig eftersom du har sådan tur??? Fina foton strävis!
Publicerat Juli 3, 20169 yr Detta är en populär post. Jag tror detta är ett av fjolårs kiden, då jag inte såg att hon var snuttad. En del på står att inte djuren gilla viltstenarna och det är enbart se vita saltstenarna som gäller. Här smyger hon till grannens rabbatter
Publicerat Juli 9, 20169 yr Om det finns någon som är mer insatt än jag så får ni gärna tala om vad jag hittat. Bladen är länga spetsiga och fläckiga. Hela växten är mellan två och tre dm hög. Jag tror på sumpnycklar fast växtplatsen är i fjällmiljö. http://linnaeus.nrm.se/flora/mono/orchida/dacty/dacttra.html
Publicerat Juli 9, 20169 yr Det är nog lappnycklar i allafall. Orkiden är alldeles för liten och bladen för små för att det ska vara sumpnycklar.
Publicerat Juli 9, 20169 yr 1 hour ago shamani sa: Vad det än är, Nils, så är den vacker! Finns mycket som är vackert bara man tar sig tid att se det.
Publicerat Juli 10, 20169 yr 14 hours ago Jämta sa: Jaa, du Jämta.... bor man så där är det slöseri med sömn... Är bilden helt obehandlad eller har du hjälpt dom på traven? Vackra oavsett.
Publicerat Juli 10, 20169 yr Författare 1 hour ago shamani sa: Jaa, du Jämta.... bor man så där är det slöseri med sömn... Är bilden helt obehandlad eller har du hjälpt dom på traven? Vackra oavsett. De är obehandlade förutom rävbilden som jag ökade skärpan på i efterhand eftersom jag hade fel objektiv på kameran, när den traskade över gräset, men hade jag bytt objektiv så hade den inte fastnat på bild
Publicerat Juli 10, 20169 yr Författare 4 hours ago shamani sa: Ok. När på dygnet tog du solbilderna? De är riktigt fina. Strax innan jag lade upp dem här, motljus, vinkel och rätt inställningar ger fina bilder även om det egentligen är rätt ljust ute. Fotade räven bara strax innan.
Publicerat Juli 10, 20169 yr Ibland saknar man att bo på vichan.... för mycket ljus i städer och samhällen...