Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat

Fotade dom här små rackarna på taket igår och idag. Dom är inte helt förtjusta i att vi hamrar och täpper till deras ingång till vinden.

20160713_083332.jpg

20160718_080746.jpg

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat
1 hour ago kkjon sa:

Fotade dom här små rackarna på taket igår och idag. Dom är inte helt förtjusta i att vi hamrar och täpper till deras ingång till vinden.

20160713_083332.jpg

20160718_080746.jpg

Det där är bra husdjur, insektsbekämpning på hög nivå.

Publicerat

jo jag ska nog pilla bort lite takpapp vid skorstenen så dom kan krypa in där på dagarna

Publicerat
1 hour ago kkjon sa:

Fotade dom här små rackarna på taket igår och idag. Dom är inte helt förtjusta i att vi hamrar och täpper till deras ingång till vinden.

20160713_083332.jpg

20160718_080746.jpg

Om inte jag misstar mig så är dom fridlysta. Du får inte stänga deras in-/utgång heller. Du måste vänta tills de gett sig av för säsongen innan du täpper till. Kan ju minnas fel...

Publicerat
Quote

 

-- " Alla fladdermöss är sedan 1986 enligt lag fredade (3§ jaktlagen);. Sedan dess har ytterligare ett skydd för fladdermössen tillkommit, nämligen "Överenskommelsen om skydd av fladdermuspopulationer i Europa", vilken trädde i kraft 1994. Överenskommelsen innebär förutom ett allmänt skydd och hänsynstagande också ett skydd av viktiga miljöer för fladdermöss som t ex födosöksområden, yngel- och övervintringsplatser. Detta innebär naturligtvis att de inte får dödas. Det finns heller inga skäl att döda eller att fånga fladdermöss i hus eftersom man inte kan lösa ett sanitärt problem på det sättet. Dels hittar man sällan djur, dels ersätts nästan alltid de dödade djuren av nya, varvid problemen kvarstår." --- "En eventuell aktion får endast sättas in under tiden 15 april - 1 juni eller under tiden 15 augusti -15 september. Under yngelperioden 1 juni - 15 augusti får nämligen inga aktioner genomföras på grund av att fladdermössen då har ungar. En aktion som genomförs under yngelperioden medför inte bara att ungarna får svälta ihjäl, utan leder också till att döda ungar blir kvar i huset vilket ger avsevärda luktproblem i stället. Inte heller får några åtgärder göras under vinterhalvåret, då risken är stor att fladdermöss i dvala blir innestängda." --- Läs mer om fladdermöss på naturvårdsverkets hemsida: |www.naturvardsverket.se/dokument/natur/tips/fladderm/fladderm.htm| Man kan också kontakta Johnny de Jong på Centrum för Biologisk Mångfald i Uppsala - han är en av de ledande fladdermusexperterna - |www.cbm.slu.se| (klicka på "kontakta oss" och sedan på Johnnys namn);. Vad gäller fladdermusspillning har det på forumet tidigare tipsats om att den ska doseras som hönsgödsel.

Många sätter nät och det verkar vara ok, men ovanstående artikel fanns också i ett forum. Finns mycket på nätet angående mössen och fridlysta är dom men man får sätta upp nät/skydd.

Publicerat
2 hours ago strävhår sa:

Who is who.JPG

Who is who?

Dom ser lite vilsekomna ut:thumbsup:

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Dom ser lite vilsekomna ut:thumbsup:

Dom håller koll på fotografen... ;)

Publicerat
1 hour ago shamani sa:

Dom håller koll på fotografen... ;)

Det kan vara så också!:P

Publicerat

IMG_3059.JPG

Nu är det sommar, nu är det sol. Nu är det koskit i hagen

Publicerat
På ‎2016‎-‎07‎-‎20 at 14:29 strävhår sa:

Who is who.JPG

Who is who?

Ser ut som ungarnas tvspel Remington duck and goose hunt mania. Många middagar som simmar där.

Publicerat
5 hours ago strävhår sa:

IMG_3059.JPG

Nu är det sommar, nu är det sol. Nu är det koskit i hagen

Bregottfabriken!:thumbsup:

Publicerat
7 hours ago strävhår sa:

IMG_3059.JPG

Nu är det sommar, nu är det sol. Nu är det koskit i hagen

Tankearbete på Bregottfabriken... 

Härlig bild! 

Publicerat
7 hours ago MKJ sa:

Ser ut som ungarnas tvspel Remington duck and goose hunt mania. Många middagar som simmar där.

Någon som har en och annan fjäder att plocka med de gässen.... ;)

Publicerat

Är på Orust över helgen och hittade den här lilla gynnaren på altanen. Är det en skogsödla?

image.jpeg

Publicerat
57 minutes ago M-Ola sa:

Är på Orust över helgen och hittade den här lilla gynnaren på altanen. Är det en skogsödla?

image.jpeg

En tjörnbo. Dom är ofarliga, men tro inte på vad den säger.

Publicerat
11 hours ago underbron sa:

En tjörnbo. Dom är ofarliga, men tro inte på vad den säger.

:lol::lol:

Publicerat

Fint foto!:) Det är inte alla som lyckas med den bedriften att få mickel till att äta från handen.:thumbsup::wub:

Publicerat

Tack. Nej det är inte ofta. Men den här lilla tiken kommer när man åker ner med båtarna. Väntar nog på fisk nu. 1 sork och 1 smörgås i munnen sen var det fullt ;)

Publicerat
8 hours ago daavviid sa:

Stamgäst vid sjön

Screenshot_2016-07-25-10-15-15.png

Udda men härlig bild. Alla får vi rum i vår herres hage:yes:

Publicerat
6 hours ago daavviid sa:

Tack. Nej det är inte ofta. Men den här lilla tiken kommer när man åker ner med båtarna. Väntar nog på fisk nu. 1 sork och 1 smörgås i munnen sen var det fullt ;)

Nej, det är verkligen som man hör ofta om! Ja, det gör den säkert o tiken vill nog gärna ha lite variation på käk nu.:thumbsup:

Publicerat

Plockat ca 0,5 l kantareller idag. Tredje skörden på mina ställen bakom huset i år, men nu behövs det regn så att dom tar fart i växandet.

WP_20160726_10_29_52_Pro.jpg

Publicerat
22 minutes ago lsjonsson sa:

Plockat ca 0,5 l kantareller idag. Tredje skörden på mina ställen bakom huset i år, men nu behövs det regn så att dom tar fart i växandet.

WP_20160726_10_29_52_Pro.jpg

Här i Småland är det kruttorrt, plockade lite för ett par veckor sen men nu är det för torrt här. Bättre hos er antar jag.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.