Publicerat Augusti 23, 20169 yr Tack för de glada tillropen Ja, ibland får man ha lite tur - där skiljer sig inte fotandet från jakt särskilt mycket. Och man får förvalta tillfället när det dyker upp.
Publicerat Augusti 23, 20169 yr 1 hour ago exabit sa: Tack för de glada tillropen Ja, ibland får man ha lite tur - där skiljer sig inte fotandet från jakt särskilt mycket. Och man får förvalta tillfället när det dyker upp. Du måste ha haft gödsel i byxfickorna när du for ut o satte dig på hällen o lyckas få med hela fotoserien på minken. Det är inte ofta någon får med en hel serie på det sättet som du lyckades med. Det är väl bara jakten i vattnet som saknas.
Publicerat September 7, 20169 yr Har ni instagram och gillar att följa diverse jakt/naturkonton? Kolla in mitt och min farbrors konto, Threegenerationshunting! Här kommer massor med bilder(och även lite filmklipp) om vår jakt/fotograferande i halland. Hoppas att ni ska uppskatta våra upplevelser, skit jakt på er! https://www.instagram.com/threegenerationshunting/
Publicerat September 7, 20169 yr 2 hours ago Eliasson94 sa: Har ni instagram och gillar att följa diverse jakt/naturkonton? Kolla in mitt och min farbrors konto, Threegenerationshunting! Här kommer massor med bilder(och även lite filmklipp) om vår jakt/fotograferande i halland. Hoppas att ni ska uppskatta våra upplevelser, skit jakt på er! https://www.instagram.com/threegenerationshunting/ Fina foton Elaisson! Det går bra så länge du lägger dom där på startsidan utan att man ska behöva regga sig. Har varken insatgram, fb el. twitter o det kommer jag aldrig att skaffa mig.
Publicerat September 15, 20169 yr Detta är en populär post. Grymt snygga foton här ju. Exabit's bilder är ju magiska!!! Bidrar själv med lite bilder på en av duvorna som härjar i trädgården
Publicerat September 16, 20169 yr På 2016-08-21 at 20:51 exabit sa: Tackar Bilderna är beskurna och lite modiferade då jag satt med inställningar för flygande fågelfoto när denne dök upp. Bild nr 4 ser inte lika bra ut i råformat, kan man säga. Även de bästa proffsfotograferna efterbehandlar sina bilder enormt mycket. Var på en föreläsning en gång av en kille som just då fotade reklamkampanjen för H&M, han beättade att även om bilden blev perfekt med perfekt ljussättning osv så efterbehandlades bilden av ett proffs i ca 40h. Så det ska du absolut inte skämmas för, jag efterbehandlar alla mina bilder, mer eller mindre, mitt rekord är 40h, men oftast lägger jag mindre än 1h. Brukar göra top 4 steg, om det behövs, efter att jag redigerat "curves" till att bli mer som en "S-kurva" http://www.techradar.com/how-to/photography-video-capture/cameras/6-photo-editing-steps-every-photographer-should-know-1320850 Bilden är grym och skulle absolut passa in i vilken tidsskrift som helst.
Publicerat September 16, 20169 yr 12 hours ago JOBEno1 sa: Grymt snygga foton här ju. Exabit's bilder är ju magiska!!! Bidrar själv med lite bilder på en av duvorna som härjar i trädgården Kolla in ögat på översta bilden... Hur ögat är lite ihopknipet och påminner lite om en purken "angry bird". Riktigt fina bilder!
Publicerat September 16, 20169 yr Förstod för i tisdags varför det är så billigt att åka med Ryanair! Det här planet var ett av de som kom in lite längre ifrån... Det kom även in en helikopter bakifrån och rakt över på ca 50m höjd över skjutbanorna!
Publicerat September 16, 20169 yr Detta är en populär post. Just now dru sa: Förstod för i tisdags varför det är så billigt att åka med Ryanair! Det här planet var ett av de som kom in lite längre ifrån... Det kom även in en helikopter bakifrån och rakt över på ca 50m höjd över skjutbanorna! PULL!!!
Publicerat September 16, 20169 yr 14 minutes ago Wizard sa: PULL!!! Skämta inte, funderar på att köra med Brenneke nästa gång! ;-) Det var fan snudd på overkligt med en skyttebana så nära flygplatsen och då var detta plan i vart fall 100m längre ifrån än många andra. Avståndet fram till "den lilla kullen" var max 20m från ståplatsen och det var inte bara rabbits om man säger så - det kom duvor både högt bakifrån och högt från träden där framme (man ser kastarna rakt fram precis framför träden i bakgrunden)! Kul var det!
Publicerat September 16, 20169 yr På tal om efterbehandling... Hittade denna på Wish (där allt är "efterbehandling eller förvrängt...)
Publicerat September 16, 20169 yr precis vad jag funderade på,, dom måste ha fixat nått med vinkeln på fötterna eller nått.
Publicerat September 17, 20169 yr 16 hours ago Lecha sa: Är det skorna du hänger upp dig på? ........ Nä, hur fötterna pekar inåt... Finns ju inte en människa som ser ut så där... Ser förfärligt ut. Borde vara straffbart med såna retuscheringar ... Jisses. Alla "modeller" på Wish har midjor som getingar... Förstår inte varför...
Publicerat September 17, 20169 yr Tror jag är retuscherad också. Av någon annan än de som fixar Wish modellerna. På mig har man ökat midjemåttet istället för minskat det...
Publicerat September 17, 20169 yr 50 minutes ago shamani sa: Nä, hur fötterna pekar inåt... Finns ju inte en människa som ser ut så där... Ser förfärligt ut. Borde vara straffbart med såna retuscheringar ... Jisses. Alla "modeller" på Wish har midjor som getingar... Förstår inte varför... Vill ha bikinifigur till nästa sommar.
Publicerat September 17, 20169 yr 6 hours ago lsjonsson sa: Vill ha bikinifigur till nästa sommar. Tror du skulle se lustig ut i bikini (med eller utan retuscherad midja). Faktisk. (Fan, hoppas jag får bort den där bilden som dök upp i hu'vet annars lär jag få svårt att sova i natt! )
Publicerat September 18, 20169 yr 5 hours ago shamani sa: Tror du skulle se lustig ut i bikini (med eller utan retuscherad midja). Faktisk. (Fan, hoppas jag får bort den där bilden som dök upp i hu'vet annars lär jag få svårt att sova i natt! )
Publicerat September 18, 20169 yr Denna bild har inget med jakt att göra men är nog en av de bästa jag tagit. Några år gammal och minns inte om det var mobilen eller en nikon d40 som tjänstgjorde. Det är en suröl om någon trodde något annat.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.