Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat

:thumbsup: Suveräna kort Exabit. 

 

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

Tack för de glada tillropen :) Ja, ibland får man ha lite tur - där skiljer sig inte fotandet från jakt särskilt mycket. Och man får förvalta tillfället när det dyker upp.

Publicerat
1 hour ago exabit sa:

Tack för de glada tillropen :) Ja, ibland får man ha lite tur - där skiljer sig inte fotandet från jakt särskilt mycket. Och man får förvalta tillfället när det dyker upp.

Du måste ha haft gödsel i byxfickorna när du for ut o satte dig på hällen o lyckas få med hela fotoserien på minken.:lol: Det är inte ofta någon får med en hel serie på det sättet som du lyckades med. Det är väl bara jakten i vattnet som saknas.:thumbsup:

Publicerat

Lite test av mobilkameran... Tog den nyss... 

 

IMG_20160830_224928.jpg

Publicerat

Snyggt!:)

Publicerat

Tack! :)

Publicerat

Har ni instagram och gillar att följa diverse jakt/naturkonton? Kolla in mitt och min farbrors konto, Threegenerationshunting! Här kommer massor med bilder(och även lite filmklipp) om vår jakt/fotograferande i halland. Hoppas att ni ska uppskatta våra upplevelser, skit jakt på er!

Screenshot.jpg

 

https://www.instagram.com/threegenerationshunting/

Publicerat
2 hours ago Eliasson94 sa:

Har ni instagram och gillar att följa diverse jakt/naturkonton? Kolla in mitt och min farbrors konto, Threegenerationshunting! Här kommer massor med bilder(och även lite filmklipp) om vår jakt/fotograferande i halland. Hoppas att ni ska uppskatta våra upplevelser, skit jakt på er!

https://www.instagram.com/threegenerationshunting/

 

Fina foton Elaisson!:) Det går bra så länge du lägger dom där på startsidan utan att man ska behöva regga sig.:P 

Har varken insatgram, fb el. twitter o det kommer jag aldrig att skaffa mig.:thumbsup:

  • 2 weeks later...
Publicerat

Riktg närbild på månen. :thumbsup: Fina foton!:)

Publicerat
På 2016-08-21 at 20:51 exabit sa:

Tackar :) Bilderna är beskurna och lite modiferade då jag satt med inställningar för flygande fågelfoto när denne dök upp. Bild nr 4 ser inte lika bra ut i råformat, kan man säga.

Även de bästa proffsfotograferna efterbehandlar sina bilder enormt mycket.
Var på en föreläsning en gång av en kille som just då fotade reklamkampanjen för H&M, han beättade att även om bilden blev perfekt med perfekt ljussättning osv så efterbehandlades bilden av ett proffs i ca 40h.

Så det ska du absolut inte skämmas för, jag efterbehandlar alla mina bilder, mer eller mindre, mitt rekord är 40h, men oftast lägger jag mindre än 1h.
Brukar göra top 4 steg, om det behövs, efter att jag redigerat "curves" till att bli mer som en "S-kurva"

http://www.techradar.com/how-to/photography-video-capture/cameras/6-photo-editing-steps-every-photographer-should-know-1320850

Bilden är grym och skulle absolut passa in i vilken tidsskrift som helst.

Publicerat
12 hours ago JOBEno1 sa:

Grymt snygga foton här ju.

Exabit's bilder är ju magiska!!!

 

Bidrar själv med lite bilder på en av duvorna som härjar i trädgården

 

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Kolla in ögat på översta bilden... Hur ögat är lite ihopknipet och påminner lite om en purken "angry  bird". :yes:

Riktigt fina bilder! 

Publicerat

Förstod för i tisdags varför det är så billigt att åka med Ryanair!

Det här planet var ett av de som kom in lite längre ifrån... Det kom även in en helikopter bakifrån och rakt över på ca 50m höjd över skjutbanorna!

Hagelskytte Bergamo.jpg

Publicerat
14 minutes ago Wizard sa:

PULL!!! :woot:

Skämta inte, funderar på att köra med Brenneke nästa gång! ;-)

Det var fan snudd på overkligt med en skyttebana så nära flygplatsen och då var detta plan i vart fall 100m längre ifrån än många andra. Avståndet fram till "den lilla kullen" var max 20m från ståplatsen och det var inte bara rabbits om man säger så - det kom duvor både högt bakifrån och högt från träden där framme (man ser kastarna rakt fram precis framför träden i bakgrunden)!

Kul var det!

Publicerat

På tal om efterbehandling... Hittade denna på Wish (där allt är "efterbehandling eller förvrängt...) 

 

Screenshot_20160916-194030.png

Publicerat

Är det skorna du  hänger upp dig på? :huh:........:lol:

Publicerat

precis vad jag funderade på,, dom måste ha fixat nått med vinkeln på fötterna eller nått.

Publicerat
16 hours ago Lecha sa:

Är det skorna du  hänger upp dig på? :huh:........:lol:

Nä,  hur fötterna pekar inåt... :rolleyes:

Finns ju inte en människa som ser ut så där... Ser förfärligt ut. Borde vara straffbart med såna retuscheringar ... Jisses. Alla "modeller"  på Wish har midjor som getingar... :huh:

Förstår inte varför... 

Publicerat

Tror jag är retuscherad också. Av någon annan än de som fixar Wish modellerna. På mig har man ökat midjemåttet istället för minskat det... :rolleyes:

Publicerat
50 minutes ago shamani sa:

Nä,  hur fötterna pekar inåt... :rolleyes:

Finns ju inte en människa som ser ut så där... Ser förfärligt ut. Borde vara straffbart med såna retuscheringar ... Jisses. Alla "modeller"  på Wish har midjor som getingar... :huh:

Förstår inte varför... 

Vill ha bikinifigur till nästa sommar.:lol:

Publicerat
6 hours ago lsjonsson sa:

Vill ha bikinifigur till nästa sommar.:lol:

Tror du skulle se lustig ut i bikini (med eller utan retuscherad midja). Faktisk. 

:rolleyes::lol:

(Fan, hoppas jag får bort den där bilden som dök upp i hu'vet annars lär jag få svårt att sova i natt! :woot:

Publicerat
5 hours ago shamani sa:

Tror du skulle se lustig ut i bikini (med eller utan retuscherad midja). Faktisk. 

:rolleyes::lol:

(Fan, hoppas jag får bort den där bilden som dök upp i hu'vet annars lär jag få svårt att sova i natt! :woot:

:lol:

Publicerat

Denna bild har inget med jakt att göra men är nog en av de bästa jag tagit. Några år gammal och minns inte om det var mobilen eller en nikon d40 som tjänstgjorde.

FB_IMG_1472644937388.jpg

Det är en suröl om någon trodde något annat. B)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.