Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago Takko sa:

Här i Småland är det kruttorrt, plockade lite för ett par veckor sen men nu är det för torrt här. Bättre hos er antar jag.

Ja, men vi behöver regn här också nu. För en del kantareller var riktigt torra idag.

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat
4 hours ago lsjonsson sa:

Plockat ca 0,5 l kantareller idag. Tredje skörden på mina ställen bakom huset i år, men nu behövs det regn så att dom tar fart i växandet.

WP_20160726_10_29_52_Pro.jpg

Varav ca 1 dl skog.... ;)

Publicerat
35 minutes ago shamani sa:

Varav ca 1 dl skog.... ;)

Nja, inte riktigt, men lite skog följde med! Myggen svärmade runt mig så jag hade ganska så bråttom. Jag gick i t-shirt o shorts efter stigen o plockade.:rolleyes: Baksidan på vaderna var värst. :( Jag vet att jag är lite tokig men bara lite.:P

Publicerat
20 minutes ago lsjonsson sa:

Nja, inte riktigt, men lite skog följde med! Myggen svärmade runt mig så jag hade ganska så bråttom. Jag gick i t-shirt o shorts efter stigen o plockade.:rolleyes: Baksidan på vaderna var värst. :( Jag vet att jag är lite tokig men bara lite.:P

Nåja, graden av din tokighet kan nog diskuteras. .. :biggrin: om jag vore du så skulle jag inte be om för många åsikter om den saken...;) 

Publicerat
5 hours ago shamani sa:

Nåja, graden av din tokighet kan nog diskuteras. .. :biggrin: om jag vore du så skulle jag inte be om för många åsikter om den saken...;) 

Det kan jag aldrig tro!:P

Publicerat
14 hours ago strävhår sa:

IMG_3313.JPG

Gissa fågel!?

Brun glada.

/Mike

Publicerat
5 hours ago Mad Mike sa:

Brun glada.

/Mike

50% rätt, brun kärrhök. 

Publicerat

Grannskapets lokala och välgödda hare :D

 

Hare.jpg

Publicerat

Vilken pälsboll, de är ändå ganska söta på något sätt. /Christian

Publicerat

Man måste varva kojbygget med lite svamplock o bevaka sina domäner bakom huset.:thumbsup: Årets bästa skörd av kantareller.:wub: Drygt 1 l.:thumbsup:

WP_20160804_12_13_09_Pro_LI.jpg

WP_20160804_12_36_04_Pro_LI.jpg

:wub::wub::wub::wub::wub:

Publicerat
10 hours ago faxe sa:

På väg ut till en räv sittning.

DSC_0442.JPG

Dubbla regnbågar hade jag som sällskap till BB när min dotter skulle födas. :) Hela vägen. :) 28 år sedan nu... tiden går. ;)

Publicerat

Fin kvällsvy!:thumbsup::)

Publicerat

Lite blandat (sorry för bildbomb)

image.jpeg

 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Publicerat

Jag har varit ut till marken idag o åkt förbi Kalix älv o där var det högt vattenstånd. En kompis stod o håvade efter sik också i grannbyn när jag for förbi där. Det är en äldre fiskemetod som används mycket i Kalix o Torneå älvar. Dom ta leksik som är på väg upp i älvarna. Man för håven medströms efter botten o hoppas på att man får någon/några sikar i håven när dom lyfter upp den. Han fick 2 st under tiden jag var där. P g a foten så har jag inga möjligheter att vandra ner till älven längre.WP_20160811_11_46_39_Pro.jpg

WP_20160811_11_48_33_Pro.jpg

Publicerat
På 2016-08-09 at 00:15 exabit sa:

Kvällen i Särö var mycket blåsig men 20 sekunders exponering lugnade ner de aggressiva vågorna :)

 

Sunset.jpg

Utan stativ så får man banne mig inte vara darrhänt, då inte!! :pinch:

Publicerat
10 hours ago lsjonsson sa:

Gott med björnbär. Dom saknar jag här uppe. Finns en sibirisk art som trivs i mitt klimat som jag har tänkt att prova på.

http://www.onskebrunnen.nu/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=106&virtuemart_category_id=68

 

Det är grymt mycket björnbär i år! :thumbsup:

Ja det är inte helt fel, särskilt inte till äggost. Bären kan jag förstå men snåren med de jäkla taggarna kan man vara utan! ;) Ja det är bara att köra på, kul att testa nytt. Därför har jag själv testat med ett persikoträd. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.