Publicerat Juli 26, 20169 yr 1 hour ago Takko sa: Här i Småland är det kruttorrt, plockade lite för ett par veckor sen men nu är det för torrt här. Bättre hos er antar jag. Ja, men vi behöver regn här också nu. För en del kantareller var riktigt torra idag.
Publicerat Juli 26, 20169 yr 4 hours ago lsjonsson sa: Plockat ca 0,5 l kantareller idag. Tredje skörden på mina ställen bakom huset i år, men nu behövs det regn så att dom tar fart i växandet. Varav ca 1 dl skog....
Publicerat Juli 26, 20169 yr 35 minutes ago shamani sa: Varav ca 1 dl skog.... Nja, inte riktigt, men lite skog följde med! Myggen svärmade runt mig så jag hade ganska så bråttom. Jag gick i t-shirt o shorts efter stigen o plockade. Baksidan på vaderna var värst. Jag vet att jag är lite tokig men bara lite.
Publicerat Juli 26, 20169 yr 20 minutes ago lsjonsson sa: Nja, inte riktigt, men lite skog följde med! Myggen svärmade runt mig så jag hade ganska så bråttom. Jag gick i t-shirt o shorts efter stigen o plockade. Baksidan på vaderna var värst. Jag vet att jag är lite tokig men bara lite. Nåja, graden av din tokighet kan nog diskuteras. .. om jag vore du så skulle jag inte be om för många åsikter om den saken...;)
Publicerat Juli 27, 20169 yr 5 hours ago shamani sa: Nåja, graden av din tokighet kan nog diskuteras. .. om jag vore du så skulle jag inte be om för många åsikter om den saken...;) Det kan jag aldrig tro!
Publicerat Juli 29, 20169 yr Detta är en populär post. Så, nu kanske jag lyckats navigera mig ut ur Tolles jaktdagbok denna gång Solnedgång från båten: Tjolöholms slott: Nääs slott:
Publicerat Juli 31, 20169 yr Detta är en populär post. 12 hours ago strävhår sa: Gissa fågel!? Enkelt, en kråka ju!
Publicerat Augusti 3, 20169 yr Detta är en populär post. Fick se två bråkande hackspettar när jag klippte gräset på skjutbanan en morgon för ett par veckor sedan. Som tur var hade jag med mig teleobjektivet även om detta är en beskuren bild med sämre upplösning:
Publicerat Augusti 4, 20169 yr Man måste varva kojbygget med lite svamplock o bevaka sina domäner bakom huset. Årets bästa skörd av kantareller. Drygt 1 l.
Publicerat Augusti 7, 20169 yr 10 hours ago faxe sa: På väg ut till en räv sittning. Dubbla regnbågar hade jag som sällskap till BB när min dotter skulle födas. Hela vägen. 28 år sedan nu... tiden går.
Publicerat Augusti 8, 20169 yr Detta är en populär post. Kvällen i Särö var mycket blåsig men 20 sekunders exponering lugnade ner de aggressiva vågorna
Publicerat Augusti 11, 20169 yr Jag har varit ut till marken idag o åkt förbi Kalix älv o där var det högt vattenstånd. En kompis stod o håvade efter sik också i grannbyn när jag for förbi där. Det är en äldre fiskemetod som används mycket i Kalix o Torneå älvar. Dom ta leksik som är på väg upp i älvarna. Man för håven medströms efter botten o hoppas på att man får någon/några sikar i håven när dom lyfter upp den. Han fick 2 st under tiden jag var där. P g a foten så har jag inga möjligheter att vandra ner till älven längre.
Publicerat Augusti 11, 20169 yr På 2016-08-07 at 13:56 FISKARN nr.1 sa: Det är grymt mycket björnbär i år! Gott med björnbär. Dom saknar jag här uppe. Finns en sibirisk art som trivs i mitt klimat som jag har tänkt att prova på. http://www.onskebrunnen.nu/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=106&virtuemart_category_id=68
Publicerat Augusti 11, 20169 yr På 2016-08-09 at 00:15 exabit sa: Kvällen i Särö var mycket blåsig men 20 sekunders exponering lugnade ner de aggressiva vågorna Utan stativ så får man banne mig inte vara darrhänt, då inte!!
Publicerat Augusti 11, 20169 yr 10 hours ago lsjonsson sa: Gott med björnbär. Dom saknar jag här uppe. Finns en sibirisk art som trivs i mitt klimat som jag har tänkt att prova på. http://www.onskebrunnen.nu/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=106&virtuemart_category_id=68 Det är grymt mycket björnbär i år! Ja det är inte helt fel, särskilt inte till äggost. Bären kan jag förstå men snåren med de jäkla taggarna kan man vara utan! Ja det är bara att köra på, kul att testa nytt. Därför har jag själv testat med ett persikoträd.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.