Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fototråden

Featured Replies

  • Svar 3,4k
  • Visningar 449,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Var ute med kameran vid sex imorse vid havet där vi bor, mest för att studera och fotografera fåglar. Det mest givande var dock när en mink "tittade förbi" där jag satt. Efter nån kvart kom den tillba

  • FISKARN nr.1
    FISKARN nr.1

    -13 och 15cm snö och solsken, västkusten är fin på vintern med [emoji106]

  • strävhår
    strävhår

    Morgonstund har guld i mund.

Posted Images

Publicerat

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1451138796.364122.jpg

Strandrugby. Larvigt bra dag. Provade att fiska men fångade mest olika delar av revet [emoji39]

 

Du ser ju att ha fint väder där nere på andra sidan jordklotet. :cool:  :thumbsup:

Du i full action vid strandkanten? :biggrin:

Publicerat

Imorse var det typiskt höstväder med inte en snöflinga på marken. Det vände fort kan man säga och första snön kom

post-17250-14512249298046_thumb.jpg

Runt 5 cm just nu, ska snöa i några dagar

Publicerat

Spårsnö! :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Spårsnö! :thumbsup::biggrin:

Ja perfekt spårsnö! Blir finfint till jakten imorgon!

Publicerat

Fullmåne och räv?!

Publicerat

Fullmåne och räv?!

Nja, har ingen åtel. Får ta och fixa det. Verkar som snön smälter bort sakta men säkert, det ligger precis under nollan nu.

Drevjakt är det som står på schemat

Publicerat

Imorse var det typiskt höstväder med inte en snöflinga på marken. Det vände fort kan man säga och första snön kom

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1451224935.189152.jpg

Runt 5 cm just nu, ska snöa i några dagar

Foto taget vid söderport om jag ser rätt vill säga =)
Publicerat

Foto taget vid söderport om jag ser rätt vill säga =)

Stämmer fint det, bor ett par hundra meter nedanför!

Publicerat

Du ser ju att ha fint väder där nere på andra sidan jordklotet. :cool::thumbsup:

Du i full action vid strandkanten? :biggrin:

Svar ja, och ja [emoji4] Sola är det tråkigaste jag vet. Bigassed hatt på och sparka runt på en boll funkar bättre [emoji106] ...eller snorkla. Vilket jag gjorde. Och fick sedan läsa om en rejält stor great white som cirklade en bit bort samma dag [emoji15][emoji33] Andra dagen av sammanlagd 7 i området som det fanns hyffsade hajar nära där vi var. Men statistiken talar ju sitt språk, jag är inte orolig för just hajattack faktiskt även om tanken är oskön.

Det har varit absurt varmt stundtals med en hel del dagar över 40 (44.5 såg jag en dag!!). Men det funkar bra med aircon och diverse kalla förfriskningar [emoji39]

Publicerat

Svar ja, och ja [emoji4] Sola är det tråkigaste jag vet. Bigassed hatt på och sparka runt på en boll funkar bättre [emoji106] ...eller snorkla. Vilket jag gjorde. Och fick sedan läsa om en rejält stor great white som cirklade en bit bort samma dag [emoji15][emoji33] Andra dagen av sammanlagd 7 i området som det fanns hyffsade hajar nära där vi var. Men statistiken talar ju sitt språk, jag är inte orolig för just hajattack faktiskt även om tanken är oskön.

Det har varit absurt varmt stundtals med en hel del dagar över 40 (44.5 såg jag en dag!!). Men det funkar bra med aircon och diverse kalla förfriskningar [emoji39]

 

Det beror ju på man är kille el. tjej? Spana brudar kan man väl alltid roa sig med på beachen. :wink:  :biggrin:

Ni tjejer (ogifta, ej sambo) är väl inte dåliga på att spana efter killar heller om tillfälle ges. :tongue:

Jag får ju bara se men inte röra numera. :thumbsup:  :biggrin:

Snorkla är kul. :smile:  Se där ja. Det var väl tur att den bara var nära. :thumbsup:

Man ska nog inte vara för långt ut om man ska känna sig någotsånär säker från great white. :thumbsup:

 

Jaja, det är ju sommar där nere på andra sidan o det brukar ju kunna bli varmt där. :cool:

Drick mycket så att du har koll på vätskebalansen. :thumbsup:

Publicerat

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1451396305.515133.jpgattachicon.gifImageUploadedByTapatalk1451396322.006711.jpgattachicon.gifImageUploadedByTapatalk1451396335.096889.jpg

Lite udda djur åt er. Känguru (western grey tror jag), någon form av wallaby och en liten filur ungefär lika stor som en amerikansk fotboll som heter bandicoot.

Fick fö erbjudande om att hänga med på en natts skadedjursjakt på en "farm" om 75 000 (!!!) ha, vilket jag av flera skäl tackade nej till. Sjukt trist att missa, men det kändes inte ok då upplägget och de skott som förväntades tas var mycket långt från vad jag skulle kunna stå för rent jaktetiskt. Utöver det var det sista dagen med bror och familjen innan vidareresa tidigt dagen därpå så jag prioriterade att tillbringa tid med dem. Köra ensam tillbaka från marken ett par timmar trött och mitt i natten innan flyg kändes också som upplagt för en olycka. Men som sagt - otroligt tråkigt att det inte kändes bra och inte klaffade. Jag hoppas på tillfälle en annan gång ...

 

Fina foton! :smile:

Det var ju lite att jaga av på men då åker väl dom bil runt o spanar.

Publicerat

Tack. Det var pest control mer än jakt som vi är vana med det upp i norden. Rabbiting på em och sedan spotlighting från bil på natten. De har problem med rödrävar framförallt, men förvildade katter, hundar (ej dingoes, utan rejält förvildade tamhundar, lät rätt läskiga), svin som kommer in från statliga skogen intill och äter samt dricker. Gården har får, och wallabies skjuts för att bli vallhundarnas mat. K

Publicerat

Glömmer bort vilka bilder jag lagt upp och inte, men här kommer en från helgen då jag och ett synnerligen trevligt följe gav oss ut efter hare. Vi bestod av bestod av mig, min far, min bror, min morfar och tre bekanta varav en hade med sig sin son. Kallt, bar mark och vita harar. Massor med harskit, men trots det hittade vi ingen hare på länge länge. Hunden sökte in under diverse granar och rishögar. Frustrerande när man jagar på en holme som säkert hyser 30 harar på sina ca 70ha! Det hade varit nordlig vind länge och varmt ett tag, men under natten hade det krupit sig under minus. Hararna tryckte bevisligen fast man stod 1 meter ifrån dem och pratade i normal ton. 2 harar fällde vi, samtliga hittades av en av de tre bekanta och inte av hunden trots gott arbete. Jag undrar hur många harar vi gick förbi. Min hund skällde t om till vid ett ställe som hon snurrade runt vid i ca 15 min. Troligen var det en extremt gömd hare där någonstans.

 

Här kommer bilden i alla fall!

 

20151227_091634000_iOS%201_zpsbiirzrfa.j

 

Den första haren hittades efter ca 2 och en halv timme, ironiskt nog låg den bara hundra meter från där vi tog iland med båten och ca 50m från grillplatsen. Hunden fick bara driva i 30 sekunder innan det small, precis bredvid grillplatsen som synes på bilden. 

Publicerat

Tack. Det var pest control mer än jakt som vi är vana med det upp i norden. Rabbiting på em och sedan spotlighting från bil på natten. De har problem med rödrävar framförallt, men förvildade katter, hundar (ej dingoes, utan rejält förvildade tamhundar, lät rätt läskiga), svin som kommer in från statliga skogen intill och äter samt dricker. Gården har får, och wallabies skjuts för att bli vallhundarnas mat. K

 

Då har man lärt sig lite nytt. Tack för det!

 

Gott Nytt År på andra sidan jordklotet. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

Alltid kul med lite gäster som man kan vila ögonen på. :smile:

Publicerat

Mina frukostgäster var på plats idag med

ae92e83996d87b1eb408c95e30ec1abc.jpg

825bd36184d710538b48829ddf4d8ffa.jpg

Och nu snöar det lite

a8538d36631886ebb6338fa73f9f6c3a.jpg

Publicerat

Tänk vad glada de ska bli när det knoppas!  När din efterlängtade tulpanlökar står i knopp. Eller de fantastiska rosorna som du ännu inte vet vad de har för färg - annat än det som stod på lappen när du köpte dom.... :biggrin:

 

Jo, rådjuren är fina, men de är också en pest i trädgården.  :dry:

Publicerat

Fina foton TekDr. :smile:

Något fint att vila ögonen på vid frukostintaget. :smile:  :thumbsup:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.