Publicerat December 26, 201510 yr Detta är en populär post. Strandrugby. Larvigt bra dag. Provade att fiska men fångade mest olika delar av revet [emoji39]
Publicerat December 26, 201510 yr ImageUploadedByTapatalk1451138796.364122.jpg Strandrugby. Larvigt bra dag. Provade att fiska men fångade mest olika delar av revet [emoji39] Du ser ju att ha fint väder där nere på andra sidan jordklotet. Du i full action vid strandkanten?
Publicerat December 27, 201510 yr Imorse var det typiskt höstväder med inte en snöflinga på marken. Det vände fort kan man säga och första snön kom Runt 5 cm just nu, ska snöa i några dagar
Publicerat December 27, 201510 yr Fullmåne och räv?! Nja, har ingen åtel. Får ta och fixa det. Verkar som snön smälter bort sakta men säkert, det ligger precis under nollan nu. Drevjakt är det som står på schemat
Publicerat December 27, 201510 yr Imorse var det typiskt höstväder med inte en snöflinga på marken. Det vände fort kan man säga och första snön kom ImageUploadedByTapatalk1451224935.189152.jpg Runt 5 cm just nu, ska snöa i några dagar Foto taget vid söderport om jag ser rätt vill säga =)
Publicerat December 27, 201510 yr Foto taget vid söderport om jag ser rätt vill säga =) Stämmer fint det, bor ett par hundra meter nedanför!
Publicerat December 28, 201510 yr ImageUploadedByTapatalk1451138796.364122.jpg Strandrugby. Larvigt bra dag. Provade att fiska men fångade mest olika delar av revet [emoji39] ImageUploadedByTapatalk1451138796.364122.jpg Strandrugby. Larvigt bra dag. Provade att fiska men fångade mest olika delar av revet [emoji39] Blir inte ett dugg avis. ...
Publicerat December 29, 201510 yr Du ser ju att ha fint väder där nere på andra sidan jordklotet. Du i full action vid strandkanten? Svar ja, och ja [emoji4] Sola är det tråkigaste jag vet. Bigassed hatt på och sparka runt på en boll funkar bättre [emoji106] ...eller snorkla. Vilket jag gjorde. Och fick sedan läsa om en rejält stor great white som cirklade en bit bort samma dag [emoji15][emoji33] Andra dagen av sammanlagd 7 i området som det fanns hyffsade hajar nära där vi var. Men statistiken talar ju sitt språk, jag är inte orolig för just hajattack faktiskt även om tanken är oskön.Det har varit absurt varmt stundtals med en hel del dagar över 40 (44.5 såg jag en dag!!). Men det funkar bra med aircon och diverse kalla förfriskningar [emoji39]
Publicerat December 29, 201510 yr Detta är en populär post. Lite udda djur åt er. Känguru (western grey tror jag), någon form av wallaby och en liten filur ungefär lika stor som en amerikansk fotboll som heter bandicoot. Fick fö erbjudande om att hänga med på en natts skadedjursjakt på en "farm" om 75 000 (!!!) ha, vilket jag av flera skäl tackade nej till. Sjukt trist att missa, men det kändes inte ok då upplägget och de skott som förväntades tas var mycket långt från vad jag skulle kunna stå för rent jaktetiskt. Utöver det var det sista dagen med bror och familjen innan vidareresa tidigt dagen därpå så jag prioriterade att tillbringa tid med dem. Köra ensam tillbaka från marken ett par timmar trött och mitt i natten innan flyg kändes också som upplagt för en olycka. Men som sagt - otroligt tråkigt att det inte kändes bra och inte klaffade. Jag hoppas på tillfälle en annan gång ...
Publicerat December 29, 201510 yr Svar ja, och ja [emoji4] Sola är det tråkigaste jag vet. Bigassed hatt på och sparka runt på en boll funkar bättre [emoji106] ...eller snorkla. Vilket jag gjorde. Och fick sedan läsa om en rejält stor great white som cirklade en bit bort samma dag [emoji15][emoji33] Andra dagen av sammanlagd 7 i området som det fanns hyffsade hajar nära där vi var. Men statistiken talar ju sitt språk, jag är inte orolig för just hajattack faktiskt även om tanken är oskön. Det har varit absurt varmt stundtals med en hel del dagar över 40 (44.5 såg jag en dag!!). Men det funkar bra med aircon och diverse kalla förfriskningar [emoji39] Det beror ju på man är kille el. tjej? Spana brudar kan man väl alltid roa sig med på beachen. Ni tjejer (ogifta, ej sambo) är väl inte dåliga på att spana efter killar heller om tillfälle ges. Jag får ju bara se men inte röra numera. Snorkla är kul. Se där ja. Det var väl tur att den bara var nära. Man ska nog inte vara för långt ut om man ska känna sig någotsånär säker från great white. Jaja, det är ju sommar där nere på andra sidan o det brukar ju kunna bli varmt där. Drick mycket så att du har koll på vätskebalansen.
Publicerat December 29, 201510 yr ImageUploadedByTapatalk1451396305.515133.jpgImageUploadedByTapatalk1451396322.006711.jpgImageUploadedByTapatalk1451396335.096889.jpg Lite udda djur åt er. Känguru (western grey tror jag), någon form av wallaby och en liten filur ungefär lika stor som en amerikansk fotboll som heter bandicoot. Fick fö erbjudande om att hänga med på en natts skadedjursjakt på en "farm" om 75 000 (!!!) ha, vilket jag av flera skäl tackade nej till. Sjukt trist att missa, men det kändes inte ok då upplägget och de skott som förväntades tas var mycket långt från vad jag skulle kunna stå för rent jaktetiskt. Utöver det var det sista dagen med bror och familjen innan vidareresa tidigt dagen därpå så jag prioriterade att tillbringa tid med dem. Köra ensam tillbaka från marken ett par timmar trött och mitt i natten innan flyg kändes också som upplagt för en olycka. Men som sagt - otroligt tråkigt att det inte kändes bra och inte klaffade. Jag hoppas på tillfälle en annan gång ... Fina foton! Det var ju lite att jaga av på men då åker väl dom bil runt o spanar.
Publicerat December 30, 201510 yr Tack. Det var pest control mer än jakt som vi är vana med det upp i norden. Rabbiting på em och sedan spotlighting från bil på natten. De har problem med rödrävar framförallt, men förvildade katter, hundar (ej dingoes, utan rejält förvildade tamhundar, lät rätt läskiga), svin som kommer in från statliga skogen intill och äter samt dricker. Gården har får, och wallabies skjuts för att bli vallhundarnas mat. K
Publicerat December 30, 201510 yr Glömmer bort vilka bilder jag lagt upp och inte, men här kommer en från helgen då jag och ett synnerligen trevligt följe gav oss ut efter hare. Vi bestod av bestod av mig, min far, min bror, min morfar och tre bekanta varav en hade med sig sin son. Kallt, bar mark och vita harar. Massor med harskit, men trots det hittade vi ingen hare på länge länge. Hunden sökte in under diverse granar och rishögar. Frustrerande när man jagar på en holme som säkert hyser 30 harar på sina ca 70ha! Det hade varit nordlig vind länge och varmt ett tag, men under natten hade det krupit sig under minus. Hararna tryckte bevisligen fast man stod 1 meter ifrån dem och pratade i normal ton. 2 harar fällde vi, samtliga hittades av en av de tre bekanta och inte av hunden trots gott arbete. Jag undrar hur många harar vi gick förbi. Min hund skällde t om till vid ett ställe som hon snurrade runt vid i ca 15 min. Troligen var det en extremt gömd hare där någonstans. Här kommer bilden i alla fall! Den första haren hittades efter ca 2 och en halv timme, ironiskt nog låg den bara hundra meter från där vi tog iland med båten och ca 50m från grillplatsen. Hunden fick bara driva i 30 sekunder innan det small, precis bredvid grillplatsen som synes på bilden.
Publicerat December 31, 201510 yr Tack. Det var pest control mer än jakt som vi är vana med det upp i norden. Rabbiting på em och sedan spotlighting från bil på natten. De har problem med rödrävar framförallt, men förvildade katter, hundar (ej dingoes, utan rejält förvildade tamhundar, lät rätt läskiga), svin som kommer in från statliga skogen intill och äter samt dricker. Gården har får, och wallabies skjuts för att bli vallhundarnas mat. K Då har man lärt sig lite nytt. Tack för det! Gott Nytt År på andra sidan jordklotet.
Publicerat December 31, 201510 yr Detta är en populär post. Hade lite gäster till frukost såhär på nyårsafton [emoji3]
Publicerat Januari 8, 201610 yr Tänk vad glada de ska bli när det knoppas! När din efterlängtade tulpanlökar står i knopp. Eller de fantastiska rosorna som du ännu inte vet vad de har för färg - annat än det som stod på lappen när du köpte dom.... Jo, rådjuren är fina, men de är också en pest i trädgården.
Publicerat Januari 9, 201610 yr Detta är en populär post. Från igår morse. Point break och barrels. Snapper Rocks i Queensland, Australien. b
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.