Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Breton

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Det ska till en skåning för att säga så lite med så många ord ;)

GRATTIS JImmy :)

:D:lol:B)

O int har de blitt bättre efter 20års boende i norrland = halva livet!

• Svar 3,8k
  • Visningar 493,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Denna kille flyttar snart hem till oss.

• I år e de kul att ha Breton.  Mkt fågel i skogen o känns bra att göra uttag då man hittar nya kullar nästan hela tiden. I helgen fick en tjädertupp, orrdoublee, en tjäderkyckling o massa kantarel

• Reivennob
    Reivennob

Det är praktiskt när hunden får plats i en innerficka  , trivs i den gör han också. Igår var fästmön, Loke (valpen), och jag på Huddinge JVF som hade öppet hus med skytte och grillkorv. Inga reaktion

Posted Images

Publicerat

:D:lol:B)

O int har de blitt bättre efter 20års boende i norrland = halva livet!

hahaha glömmer aldrig när jag letade valp och fick tipset att ringa "till en kille i härnösand som har en fin jycke"

och så svarar nån med ett bräkande" jaaaooo dää ä jimmy."

Den pinsamma tystnaden som upp stod när jag snabb kollade nummret jag hade slagit måste ha sagt allt. :P :P

Publicerat
  • Författare

Roligt att jag kan stoltsera med min skånska eftersläng av dialekt i norrland.

För i Skåne kallar de mig lapp då jag knappt har nå skånska kvar.

Men ä"R"en går aldrig ur en äkta snapphane =)

Publicerat

Är det någon annan här som köpt en valp efter Ekbäcks Rispan i år?

vore kul att få kontakt med kullsyskonen.

Publicerat
  • Författare

Vore jag du skulle jag kolla med uppfödaren alternativt bretonbladets medlemsförteckning o sedan ta mailkontakt med köparna.

Sällan man hittar kullkompisarna på forum, tyvärr!

Men de e alltid kul när de finns, här tex.

Publicerat

post-10265-0-61642300-1338209997_thumb.j

Hämtade min Lego igår. En trevlig bekantskap :-)

Publicerat

post-10265-0-61642300-1338209997_thumb.j

Hämtade min Lego igår. En trevlig bekantskap :-)

såg nästan ut som en riktig fågelhund ;) Livet är underbart med valp i huset!
Publicerat

Vore jag du skulle jag kolla med uppfödaren alternativt bretonbladets medlemsförteckning o sedan ta mailkontakt med köparna.

Sällan man hittar kullkompisarna på forum, tyvärr!

Men de e alltid kul när de finns, här tex.

jodå jag ska göra det. men kastade ut ett höftskott.

Man vet aldrig......

Publicerat

såg nästan ut som en riktig fågelhund ;) Livet är underbart med valp i huset!

Jo han är riktigt lik mitt gamla strävhår faktiskt.

Publicerat
  • Författare

Jo han är riktigt lik mitt gamla strävhår faktiskt.

Usch vilken hädelse! ;):D

Publicerat

Är det någon annan här som köpt en valp efter Ekbäcks Rispan i år?

vore kul att få kontakt med kullsyskonen.

Kolla Svenska Kennelkllubbens hemsida, onlinetjänster, enklast är att söka igen sin egen hund, där finns en flik för kullsyskon, de flesta hundar brukar ha en ägare registrerad, då ser man var de finns i landet. Det är rätt intressant att kunna följa kullsyskonens HD-status, utställnings- och jaktmeriter också vilket du gör på samma ställe. :)

Publicerat

ok tack för tipset

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Äntligen!!!.....

Kom en av Primus avkommor på besök.

Närmre bestämt Riekoalbuksens Demo "Gibbs" 13v gammal, tillika JoPe:s hund :wub:

Självklart ville man ju kolla närmre vad jycken nedärvt för gener o han var far sin upp i dagen, med en liten extra stjärna i kanten :wub:

En mkt trevlig stund som gjorde att jag nu vet att ska de bli valp blir det efter Primus!

Familjen var helt enig trots att valpar e lite bitiga :thumbsup:

post-399-0-19315400-1339400248_thumb.jpg

post-399-0-62097900-1339399903_thumb.jpg

post-399-0-05724900-1339399920_thumb.jpg

post-399-0-48908700-1339400102_thumb.jpg

post-399-0-41855600-1339400118_thumb.jpg

• 2 weeks later...
Publicerat

Hur går det med sommarträningen för er. Vi nöter på med lite sitt/stanna/hit, längtar tills det blir lite mer vuxenträning...

Patrik

Publicerat

jodå. går rätt bra. Stanna/sitt med visselpipa kör vi varje gång vi är ut.

Apport har vi börjat med men där går det trögt.

Mycket därför att jag är lite novis på det.

Men efter att jag fick reda på att det var bra att börja "ifel ände" så går det bättre.

Stadge träning pågår jämt.

Fot fixar hon men valpbus tar över om det blir för långa sträckor men en korigering och hon går fot igen.

prövade lite vatten men det var läskigt så vi väntar med det så hon inte blir rädd.

"vara själv" träning kör vi varje vardag eftersom hon är med till jobbet.

Frugan har kört lite cirkuskonster typ rulla runt och så mest för att stärka sin egen position i herrarkin.

Att jag är ledaren råder inget tvivel om men frugan är lite lägre på rankingen och blir prövad lite då och då.

tommy

Publicerat

Hur går det med sommarträningen för er. Vi nöter på med lite sitt/stanna/hit, längtar tills det blir lite mer vuxenträning...

Patrik

Tror jag behöver lite hjälp av dig med just "stanna kvar". Du har ju erfarenhet av hund som kanske kryper lite mer när man ger förbud. Hon rullar på rygg direkt när man försöker korrigera ett felbeteende. Väl på rygg stannar hon ju visserligen kvar, men det är ju inte direkt önskvärt... ;)

Annars är det inkallning, sitt och faktiskt även "gå bakom" några minuter per dag. Inbillar mig att det går åt rätt håll i allafall! ;)

Köpte en ROSA valpdummie. Klart lilltjejen ska ha en i rosa va!! Jag har börjat med lite lekapport, men det verkar inte lika intressant hos henne som när Troy var liten dock. Huvudsaken är att slutresultatet blir bättre, för Troy är inget att skylta med då det kommer krav med i bilden...

Publicerat
  • Författare

Va kul att ni kämpar på i värmen?!?

Själv har jag startat upp lite vattenapportering o apportsök i skogen.

Så jäkla kul att se jycken komma igång med näsan nu när han för 2a gången fått behandling för noskvalster.

Blir som en ny hund :wub:

Nu ska han banne mig inte få hälsa på en enda jycke, om de inte också e behandlade, innan jaktsäsongen.

Lör 18aug blir de jaktträning i SBnKs regi, Viksjöskogen, om markarrendet blir betalt.

Inte fått det bekräftat ännu.

Publicerat

Lör 18aug blir de jaktträning i SBnKs regi, Viksjöskogen, om markarrendet blir betalt.

Kanon!

Om det blir åtstramningar så säg till så ser vi väll till att skramla till det.

Publicerat
  • Författare

JoPe.

Alla som deltar på skogsträningen är med o skramlar.

Anmälningsavgiften går oavkortat till markavgiften.

Själv tar jag inte en spänn för varkens skott, apportvilt eller ngt annat som vi använder.

Publicerat

Tror jag behöver lite hjälp av dig med just "stanna kvar". Du har ju erfarenhet av hund som kanske kryper lite mer när man ger förbud. Hon rullar på rygg direkt när man försöker korrigera ett felbeteende. Väl på rygg stannar hon ju visserligen kvar, men det är ju inte direkt önskvärt... ;)

Annars är det inkallning, sitt och faktiskt även "gå bakom" några minuter per dag. Inbillar mig att det går åt rätt håll i allafall! ;)

Köpte en ROSA valpdummie. Klart lilltjejen ska ha en i rosa va!! Jag har börjat med lite lekapport, men det verkar inte lika intressant hos henne som när Troy var liten dock. Huvudsaken är att slutresultatet blir bättre, för Troy är inget att skylta med då det kommer krav med i bilden...

Har funderat lite...

Så länge hon stannar kvar och du tror att hon förstår vad du menar skulle jag nog nöja mig med det. Tror att hon kommer att välja en mer avslappnad ställning när hon mognar lite. (Kanske :wink: )

Publicerat

Va kul att ni kämpar på i värmen?!?

Själv har jag startat upp lite vattenapportering o apportsök i skogen.

Så jäkla kul att se jycken komma igång med näsan nu när han för 2a gången fått behandling för noskvalster.

Blir som en ny hund :wub:

Nu ska han banne mig inte få hälsa på en enda jycke, om de inte också e behandlade, innan jaktsäsongen.

Man får anpassa träningstillfällena till vädret lite. I tjockskogen är det inte så farligt soligt, och på morgon och kväll så går också bra.

Börjar de krångla så får du säga till så kanske vi gemensamt kan ändra på saken.

Bretonklubben uppmanar ju till träffar och träningstillfällen. Det var inga problem att få några kronor till fika och kaffe osv. till tidigare träffar. Det är väl bättre att var och en får ta med sig egen matsäck och att klubben istället betalar möjligheten att ha nånstans att träna på.

Vad kostar det att istället lösa ett gästjaktkort för samtliga deltagare för flera tillfällen per år, det blir ju svindyrt....

Har funderat lite...

Så länge hon stannar kvar och du tror att hon förstår vad du menar skulle jag nog nöja mig med det. Tror att hon kommer att välja en mer avslappnad ställning när hon mognar lite. (Kanske :wink: )

Kruxet är att veta om hon förstår vad jag menar. Hon är ju inte lika lättläst som när Troy var valp. Nåja, tror du får titta lite när vi träffs nästa gång.

Jag har börjat ge kommandot lite i förbifarten när hon självmant sitter kvar. Kommandot gå bakom gav jag på det viset och det funkade ju fint.

Hon börjar på bli lite mer egensinnig nu och det är inte lika lätt att avbryta nåt pågående bus när man kallar in. Men in är ändå otroligt lyhörd jämfört mig vad man har varit van... ;)

Publicerat

Vad blev det för hund Henke?

Publicerat

Vad blev det för hund Henke?

En orange/vit hårig liten sak med fyra ben och typ 1dm svans.

Strömforsens Leija heter hon, är nu ca. 12 veckor.

Far: Rollex, Mor: Eirams Ramsa Raring.

En mycket trevlig tikvalp som än sålänge känns väldigt lovande. Lyssnar bra, lämpligt social och lugn och beskedlig hemma.

Publicerat

Frustation och bakslag!!!!

Idag funkar inget.

Stanna gör hon men sätter sig inte.

Dummien har hon hållt tills jag tagit den men idag spottar hon den framför fötterna på mig.

sista apporten gick hon på komandot men åt motsatt håll och käkade nått äckel hon hittade istället.

Gick fot bra men rätt som det var börjar hon jaga en fjäril istället

FAN bara det inte håller i sig.

frustrerad nu!!!!

Det är ju uppenbarat att jag gör något fel men vad?

phu behövde skriva av mig lite