Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Breton

Featured Replies

Publicerat
Däremot ansluter vi till Boden då det är Bretonträff där! Några fler som ska dit?

Jag och Cobra ska dit och gå kurs fredag lördag. :D

• Svar 3,8k
  • Visningar 493,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Denna kille flyttar snart hem till oss.

• I år e de kul att ha Breton.  Mkt fågel i skogen o känns bra att göra uttag då man hittar nya kullar nästan hela tiden. I helgen fick en tjädertupp, orrdoublee, en tjäderkyckling o massa kantarel

• Reivennob
    Reivennob

Det är praktiskt när hunden får plats i en innerficka  , trivs i den gör han också. Igår var fästmön, Loke (valpen), och jag på Huddinge JVF som hade öppet hus med skytte och grillkorv. Inga reaktion

Posted Images

Publicerat
MKT kul att åtm få se "EN" bild :lol:;)B)

Precis min tanke.. :D

Publicerat
  • Författare

Tänk va tyst de blir härinne ibland ;):P:D

Publicerat

Hmm......har inte lagt in korten i datorn ännu. Dessutom så är det ju många människor med på bilderna så man kan ju inte lägga ut dessa utan deras samtycke! Och jag har inte tänkt jaga runt och fråga dem. Eventuellt kommer det några kort där det enbart är med hundar på bilderna!

Igår fortsatte vår valpkurs. Denna kurs har varit väldigt nyttig för Cobra! Sedan är det bara för oss att jobba vidare för jag kan ju inte säga att hon är färdigdresserad precis ;) , men man har fått hum om var hon är rätt duktig och man kan öka svårigheten lite och vilka moment man bör träna mera och befästa lite till. Är ju klockrent att få träna med sådana störningsmoment som det är på BHK. Blir lätt att man fastnar i "hemmamiljö".

Jag ser ju att på "hemmaplan" är hon väldigt duktig även med störningar från människor och hundar som hela tiden springer omkring där.

Blir en hel del träning i sommar så man kan släppa i skogen till hösten!

Publicerat

Snackade med Lillemor på Bretonklubben igår huruvida Roxy och jag kunde vara med på dressyren i Boden. Hon tyckte nog Roxy va på gränsen för liten (14v. då kursen är), men tyckte jag skulle va med och lyssna, se och få tips. Så vi dyker upp på lördagmorgon men blir lite passiva på sidan om.

Ella!

Hur gammal är Cobra nu?

Publicerat
Hmm......har inte lagt in korten i datorn ännu. Dessutom så är det ju många människor med på bilderna så man kan ju inte lägga ut dessa utan deras samtycke! Och jag har inte tänkt jaga runt och fråga dem. Eventuellt kommer det några kort där det enbart är med hundar på bilderna!

Samma här faktiskt. Det är så hektiskt nu på försommaren... Trädgårdslandet ska fräsas, stugan ska målas, locket ska läggas på brunn...ja osv..hehe!

Det kommer. Jag har nog bara bilder på hundarna och inte så mycket ansikten med på fotona.

Ella: Har du nå kort där bara min familj är med på bilden, så lägg ut dem du. Du har full tillåtelse till det!

Publicerat
Snackade med Lillemor på Bretonklubben igår huruvida Roxy och jag kunde vara med på dressyren i Boden. Hon tyckte nog Roxy va på gränsen för liten (14v. då kursen är), men tyckte jag skulle va med och lyssna, se och få tips. Så vi dyker upp på lördagmorgon men blir lite passiva på sidan om.

Ella!

Hur gammal är Cobra nu?

Cobra blev 14 veckor i lördags ;)

Ella: Har du nå kort där bara min familj är med på bilden, så lägg ut dem du. Du har full tillåtelse till det!

Hinner nog inte lägga in korten i datorn ikväll heller.....jag ska bla på Cirkus :D Men har jag lyckats få nått kort med bara er familj så lägger jag in det :P

Publicerat
Cobra blev 14 veckor i lördags ;)

Då kanske det skulle funka att vara med på kursen ändå?! Eller vad tycker ni? är 14 veckor för litet eller e det precis lagom att börja?

Publicerat
Då kanske det skulle funka att vara med på kursen ändå?! Eller vad tycker ni? är 14 veckor för litet eller e det precis lagom att börja?

Ja varför inte?

Du får väl anpassa träningen lite efter åldern på valpen...eller rättare sagt, hur mogen den.

Troy var väldigt "tuff" och det var lätt att ställa krav rätt tidigt. Skulle han bli lite låg nångång så lyfte man han igen bara genom ett glatt röstläge och kanske nån godbit.

Men som sagt, alla moment kanske inte är tillämpbara, men det måste ju även kursledaren ha lite pejl på!

/Henke

Publicerat

Jag hörde mig för och hon skulle planera lite övningar för valpar också, så hon tyckte då inte att det skulle vara nått problem att jag och Cobra var med.

Dock ska man ju ha i bakhuvudet att kursen kanske inte ger "full effekt", men jag är av åsikten att ju mer man gör med hunden under första tiden och första året desto mer har man igen detta när hunden är vuxen!

Dock kommer jag inte att vara med på söndag då dom skulle ägna lite mer tid åt Apport!

Publicerat
  • Författare

Har ni sett bilden på Bretonsidans första sida :rolleyes:

Blev nyss upplyst om den av C&L.

Iof ingen ny för er här inne.

Samma som min avatarbild.

Men lite stolt e man ju ändå!

Publicerat
  • Författare

Har länge varit sugen på att ställa ut Zingo, men, e helt torsk på detta område.

Om jag försatått saken rätt??? så tillhör Breton nåt som kallas grupp 7???

Va ska man sen välja att ställa ut i, Bruks-/jaktklass 15 månader- Öppen klass 15 månader– Championklass??? , o varför?

hajjar inte ett dyft!!!

Kollade kalendariet på skk som ja nu åtm lyckats hitta o såg då att de var en utställning i Sundsvall helgen som var :D

Men de är en i Svenstavik den 2-3aug.

Nån som ska dit? kanske nån som vill föra Zingo rent av?

Avgiften står jag för såklart!

Sen blir de en i Sundsvall i oktober igen.

Nån som ska på ngn av dessa som kan guida en totalt okunnig?? Helst sköta jycken me :):D

Publicerat

nu?

Jag följde dressyrkursen från sidan innan jag hämtade hem Zakke. Tyckte det var jättebra!Man ser hur andra gör. Får väl lite ider om vad som bör tränas på osv.Ett tips: Kolla in tjejerna, dom brukar ha bäst pli på sina hundar. Det är min första hund, och jag har fortfarande mycket att lära mig. Så jag går kursen för tredje gången nu!

Det är väl också ett sorts betyg på kursen o instruktören!

Publicerat
Har länge varit sugen på att ställa ut Zingo, men, e helt torsk på detta område.

Om jag försatått saken rätt??? så tillhör Breton nåt som kallas grupp 7???

Va ska man sen välja att ställa ut i, Bruks-/jaktklass 15 månader- Öppen klass 15 månader– Championklass??? , o varför?

hajjar inte ett dyft!!!

Kollade kalendariet på skk som ja nu åtm lyckats hitta o såg då att de var en utställning i Sundsvall helgen som var :D

Men de är en i Svenstavik den 2-3aug.

Nån som ska dit? kanske nån som vill föra Zingo rent av?

Avgiften står jag för såklart!

Sen blir de en i Sundsvall i oktober igen.

Nån som ska på ngn av dessa som kan guida en totalt okunnig?? Helst sköta jycken me :rolleyes::P

Japp breton tillhör grupp 7

Iom att Zingo är jaktmeriterad kan du ställa i jaktklass. Hade han varit omeriterad jaktligt skulle du ha ställt i Ök. Jag är fortfarande i "lära stadiet" vad gäller utställningar och regler därikring, så jag rekommenderar dig dock att ringa till Carola Burman som är utställningsansvarig inom klubben. Då får du svar på allt du vill veta om utställningar.

Publicerat
  • Författare
....så jag rekommenderar dig dock att ringa till Carola Burman som är utställningsansvarig inom klubben. Då får du svar på allt du vill veta om utställningar.

Trodde hon klivit åt sidan för det uppdraget????

Publicerat
Trodde hon klivit åt sidan för det uppdraget????

VA??? :rolleyes: Hon har ju nyss blivit tillsatt känns det som! Men du har säkert rätt för det står "vakant" på hemsidan.

Då skulle jag ringa Marie N om jag var du. Hon kan detta med utställningar väldigt bra och kan säkert ge små tips vad du ska tänka på när du ställer just denna ras!

Publicerat
  • Författare
VA??? :unsure: Hon har ju nyss blivit tillsatt känns det som! Men du har säkert rätt för det står "vakant" på hemsidan.

Då skulle jag ringa Marie N om jag var du. Hon kan detta med utställningar väldigt bra och kan säkert ge små tips vad du ska tänka på när du ställer just denna ras!

:( Då får jag nog skäll för att ja inte anmält mig till "World dog show" (eller va de hette) :(;):D

Där skulle man ju deffenetivt fått hjälp.

Men de e ju så lååångt bort o att behöva anmäla sig 3mån i förväg :o

Kan ha fel men lååångt före va de.

Jag som tycker 3v före jaktprov e mkt!!

Publicerat
:( Då får jag nog skäll för att ja inte anmält mig till "World dog show" (eller va de hette) :(;):D

Där skulle man ju deffenetivt fått hjälp.

Men de e ju så lååångt bort o att behöva anmäla sig 3mån i förväg :o

Kan ha fel men lååångt före va de.

Jag som tycker 3v före jaktprov e mkt!!

Är väl 3-4 veckor innan utställning du skall vara anmäld också :unsure:

Ska bli roligt i helgen att se vilka hundar som dyker upp! Kring 9.00 tror jag bedömningen av Breton startar på Söndag!

Publicerat
  • Författare
Är väl 3-4 veckor innan utställning du skall vara anmäld också ;)

Ska bli roligt i helgen att se vilka hundar som dyker upp! Kring 9.00 tror jag bedömningen av Breton startar på Söndag!

Kanske var extremt lång föranmälan på just "World Dog Show"

Den går ju av stapeln i Juli o sista anmälan va i April, om ja inte minns fel.

Hur som haver förstår jag också varför man måste ta in anmälningar så långt före.

Men för den sakens skull blir de inte lättare för mig o planera ändå! :unsure:

Publicerat
Är väl 3-4 veckor innan utställning du skall vara anmäld också :unsure:

Var är denna utställning på söndag?

Publicerat
Kanske var extremt lång föranmälan på just "World Dog Show"

Den går ju av stapeln i Juli o sista anmälan va i April, om ja inte minns fel.

Hur som haver förstår jag också varför man måste ta in anmälningar så långt före.

Men för den sakens skull blir de inte lättare för mig o planera ändå! :unsure:

Ja att anmälningstiden är så lång på just World Dog förstår jag också. Jag pratade bara om anmälningstid till "vanlig" utställning ;)

Var är denna utställning på söndag?

Sjulnäs!

Publicerat
Sjulnäs!

Får man åka dit å bara kolla, utan hund alltså?

Någon fler härifrån som skall dit?

Ska ju ändå till Piteå ihelgen så då kan jag ju lika gärna försöka vara i sjulnäs söndag morgon.. =)

Publicerat
Får man åka dit å bara kolla, utan hund alltså?

Någon fler härifrån som skall dit?

Ska ju ändå till Piteå ihelgen så då kan jag ju lika gärna försöka vara i sjulnäs söndag morgon.. =)

Självklart är det bara att fara dit och kolla. Kommer ju att vara massor med hundar av olika raser också.

Breton startar dock kl 9 söndag. Jag kommer då att vara där!