Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Breton

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Ska bli kul o höra hur de gått på utställningen!!!

Kastar in ett par sommriga bilder för att piffa upp tråden!

post-399-1212297117_thumb.jpg

post-399-1212297133_thumb.jpg

• Svar 3,8k
  • Visningar 493,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Denna kille flyttar snart hem till oss.

• I år e de kul att ha Breton.  Mkt fågel i skogen o känns bra att göra uttag då man hittar nya kullar nästan hela tiden. I helgen fick en tjädertupp, orrdoublee, en tjäderkyckling o massa kantarel

• Reivennob
    Reivennob

Det är praktiskt när hunden får plats i en innerficka  , trivs i den gör han också. Igår var fästmön, Loke (valpen), och jag på Huddinge JVF som hade öppet hus med skytte och grillkorv. Inga reaktion

Posted Images

Publicerat

Te Zmila blev BIR på utställningen idag.

Publicerat
  • Författare
Te Zmila blev BIR på utställningen idag.

AAHHH.

Ett kullsyskon till TE Noppa (som bor i H-sand)

Vem är den ägaren?

Hur gick de för övriga Bretoner? 0:or bara?

Vad betyder BIR (best in ring?) när de kommer till kvallitetsbedömningen?

Finns ju massor med förkortningar som CERT/CAC/CACIB.

Vad innebär de?

Man har ju funderat mer än en gång kan ja lova!

Publicerat
AAHHH.

Ett kullsyskon till TE Noppa (som bor i H-sand)

Vem är den ägaren?

Hur gick de för övriga Bretoner? 0:or bara?

Nu ska vi se om jag kommer ihåg vilka pris alla fick.

TE Zmila blev iaf BIR

Jarlens Milou (FINUCH där jag reserverar mig för stavning av namner :mellow: ) 1:a

Varen 1:a

Midtvejs Athos 1:a med HP

Fallinis Bela (Osäker om det blev 1:a eller 2:a men jag tror det blev 1:a)

Höghalsens WR Eira 1:a

Klippforsens Tyra-Rex 2:a

C'zenda De Kerveillant, minns inte om hon fick 1:a eller 2:a

Zac (halvsyskon till Zingo) 2:a

Vad betyder BIR (best in ring?) när de kommer till kvallitetsbedömningen?

Finns ju massor med förkortningar som CERT/CAC/CACIB.

Vad innebär de?

Man har ju funderat mer än en gång kan ja lova!

Ojoj........jag började försöka beskriva de olika men det är svårt. Då tog jag till google istället och hittade då denna sida med beskrivningar på olika termer inom utställning! <_<http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFr...ext.nsf/id/5213

Publicerat
  • Författare
Zac (halvsyskon till Zingo) 2:a

Ojoj........jag började försöka beskriva de olika men det är svårt. Då tog jag till google istället och hittade då denna sida med beskrivningar på olika termer inom utställning! :ohttp://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFr...ext.nsf/id/5213

2:a :o Var dommaren blind eller??? <_<:o

Skämt åsido.

Vad gör att man får 2:a?

Om inte jag minns fel har ägarna till 2 av 1:a pris hundarna blivit diskad, fått 0 vid tidigare tillfälle pga höjden.

DVS för korta!

Verkar vara samma gissel med Bretoners längder som me HD <_< men man hör oftast bara om de FÖR STORA!!

Så man ska prova flera ggr tydligen för att få de vallörerna man vill ha!

OK.

Då tror ja att jag fått lite koll på de.

Den listan borde banne mig skrivas ut till alla valp/hund ägare som e intresserad av utställning :mellow:

Publicerat
2:a :o Var dommaren blind eller??? :o:D

Skämt åsido.

Vad gör att man får 2:a?

Om inte jag minns fel har ägarna till 2 av 1:a pris hundarna blivit diskad, fått 0 vid tidigare tillfälle pga höjden.

DVS för korta!

Verkar vara samma gissel med Bretoners längder som me HD :o men man hör oftast bara om de FÖR STORA!!

Så man ska prova flera ggr tydligen för att få de vallörerna man vill ha!

Hihi....hur lång ska man vara som ägare för att inte bli diskad då? Håller jag måttet om jag är 175cm.....hihi........men du ägarna kan väl inte bli diskade.... <_< hemska tanke om domaren skulle börja bedömma mig när jag struttar runt i ringen :mellow: Dock förstår jag vad du menar. Blev bara en lite rolig formulering! :D

Är ju samma med alla bedömningssporter oavsett om det är hundutställning eller konståkning så är smaken som baken.

Gällande mätning kan jag inte förstå hur det kán vara så olika. Ella är exempelvis mätt till 47 av en domare!!! Hon är deffenitivt inte 47! Alla andra domare har hållit sig på 49. <_<

Jag kan även tycka att många domare är okunniga om rasen. Har sett hundar som varit både 44cm och 55 och som ändå fått fina premier av domaren! :o

Publicerat
  • Författare

Javvisst e ja ROLIG <_<:mellow::o

Precis som dommarna kan vi också tycka en jäkla massa men de får vi int på papper <_<:o:o

Läste någon stans att underlaget kan vara ojämnt så man bör be om en ommätning ifall att de skulle vara helt åt fanders.

Jag försökte mäta Zingo igår o vet banne mig inte om han e 50 eller 52 så då säg vi väl 51.

Om jag förstått de rätt så spelar de ingen roll för de e godkänt vilket som.

Hanar ska ju vara 48-51 (+-1cm)

Hitta denna tråd på breton.no

Kul läsning ang höjden på hundarna!

http://breton.waypoint.no/forum/viewtopic.php?t=485

Publicerat
Javvisst e ja ROLIG <_<:mellow::o

Precis som dommarna kan vi också tycka en jäkla massa men de får vi int på papper <_<:o:o

Läste någon stans att underlaget kan vara ojämnt så man bör be om en ommätning ifall att de skulle vara helt åt fanders.

Jag försökte mäta Zingo igår o vet banne mig inte om han e 50 eller 52 så då säg vi väl 51.

Om jag förstått de rätt så spelar de ingen roll för de e godkänt vilket som.

Hanar ska ju vara 48-51 (+-1cm)

Hitta denna tråd på breton.no

Kul läsning ang höjden på hundarna!

http://breton.waypoint.no/forum/viewtopic.php?t=485

Har läst den tråden tidigare och diskussionen är rätt intressant!

Publicerat
  • Författare
Ojoj........jag började försöka beskriva de olika men det är svårt. Då tog jag till google istället och hittade då denna sida med beskrivningar på olika termer inom utställning! :mellow:http://www.agria.se/agria/index.nsf/LinkFr...ext.nsf/id/5213

Varit ut på skk o kollat lite då ja insåg direkt att de finns fler förkortningar man fortfarande int begrip!

Publicerat
  • Författare

Vad använder ni för att få era hundar att STÅ på utställningar!

Jag tränar Zingo på just kommandot STÅ men de funkar inte så bra.

Måste använda händerna för han bara sätter sig ner hela tiden.

Kan ju ha med o göra att jag höjer handen, sittkomandot, hela tiden :D

Sen kommer nästa fråga HUR ska de stå.

Såhär tycker jag e snyggt men e de rätt ur utställningssynpunkt?

post-399-1212426573_thumb.jpg

Tror (VET) någon både visat o berättat för mig hur de ska vara!

Men just då trodde jag inte att jag skulle ställa Zingo nånsin.

NU e ja på G värre än nånsin o de går ju en hel del utställningar av stapeln i sommar!

Får väl se om man får tummen ur!

Åhh va ja ångrar att man inte anmälde sig till World dog show.

Kanske har med min scenskräck o göra :D:D

Publicerat
Vad använder ni för att få era hundar att STÅ på utställningar!

Jag tränar Zingo på just kommandot STÅ men de funkar inte så bra.

Måste använda händerna för han bara sätter sig ner hela tiden.

Kan ju ha med o göra att jag höjer handen, sittkomandot, hela tiden :P

Sen kommer nästa fråga HUR ska de stå.

Såhär tycker jag e snyggt men e de rätt ur utställningssynpunkt?

post-399-1212426573_thumb.jpg

Tror (VET) någon både visat o berättat för mig hur de ska vara!

Men just då trodde jag inte att jag skulle ställa Zingo nånsin.

NU e ja på G värre än nånsin o de går ju en hel del utställningar av stapeln i sommar!

Får väl se om man får tummen ur!

Åhh va ja ångrar att man inte anmälde sig till World dog show.

Kanske har med min scenskräck o göra :rolleyes:;)

Det jag fått lära mig är att breton ska stå mer med benen under sig för då blir dom mer fyrkantiga. På exempelvis settrarna "sträcker man ju ut" bakbenen.

Zingo står lite med benen bakåtsträckta på bilden. Det är väl det enda jag kan säga om detta.

Gällande STÅ så har jag bara tränat in "stå still" ;) på tidigare hundar, men det har fungerat rätt bra. Jag säger heller aldrig fot i ringen utan använder gå fint. När Ella går fot ska hon nämligen sätta sig när vi stannar. Så då blir det lite fel när man stannar och hon ska stå. Men det är ju som sagt en träningssak.

Det blir ju genast svårare om du utan att tänka på det ger två kommandon. Precis som du nämner. Sitt är ju så inpräntat i honom. Om du står bredvid honom och håller en godis framför honom då? Hunden behöver ju faktiskt inte stå helt själv. Du kan ju sitta på huk bredvid och "hjälpa" den stå rätt så att säga också. Tror du förstår hur jag menar.

Men visst är det enklast om man får "stå" att fungera!

PS. glöm inte att det är ett antal veckor i förväg du måste anmäla dig till de vanliga utställningarna också :)

Publicerat
  • Författare

Du menar mer såhär?

post-399-1212451067_thumb.jpg

Jag som försökt lära honom av med det för ja tycker han blir så ful då!!

Förståre ja inte varför man vill ha de så!

Men som sagt så e de ju inget att hänga i granen vad en annan tycker på en utställning eller jaktprov :rolleyes:

Publicerat
Du menar mer såhär?

post-399-1212451067_thumb.jpg

Jag som försökt lära honom av med det för ja tycker han blir så ful då!!

Förståre ja inte varför man vill ha de så!

Men som sagt så e de ju inget att hänga i granen vad en annan tycker på en utställning eller jaktprov :)

Vad man bör ha lite i åtanke är att domaren även ser de hundar som står utanför ringen, så man bör tänka lite på hur hunden beteer sig där också och inte bara hur den beteer sig i ringen. Var på en utställning där en hanhund stod och gruffade utanför ringen mot de hundar som gick förbi honom. Domaren hade med detta i hans kritik för hon hade lagt märke till hans beteende!

Publicerat

Tog några bilder av Cobra nu ikväll! Härlig dag har det varit!

Har även uppdaterat mitt galleri med en "Ella" mapp + några nya bilder i "Cobra" mappen också. Ni får några smakprov här. Bilderna av Ella har ni nog sett dom flesta redan!

post-800-1212518144_thumb.jpg

post-800-1212518157_thumb.jpg

Publicerat

Stå började jag träna med Troy efter 5-kampen. Han var lite ovillig att stå medan Göran skulle mäta honom, och då bestämde jag mig för att detta skall banne mig tränas in i tid!

Väldigt svårt att få han att fatta att han är duktig när han rätt position, men med mycket träning så kanske det löser sig med tiden.

Hur gör jag då?

Jo jag sätter honom först i sitt. Bara för att få honom att fokusera lite mer på mig!!

Sen styr jag in foten under magen på honom och får han att ställa sig upp. Koppel på så backar han inte undan heller. När han efter ett par, tre gånger fattar att han måste ställa sig när jag styr in foten så kommenderar jag STÅ.

Måste fortfarande hjälpa till med foten, men behöver använda den mindre å mindre för varje gång.

Vet inte hur vetenskaplig denna metod är, men den verkar funka för yrbollar som Troy!!

Publicerat

Tja!!

Utsällning= social samvaro för oss hussar och mattar. Jag anser att det är så fel att man ser till att ställa för just den domaren för att man vet att han/hon gillar just den typen av hund inom de olika raserna. Jag har varit med om en del väldigt!!!!!! konstiga bedömmningar (Eng Setter)

Publicerat
  • Författare

Jag har börjat sätta en hand i Zingos ena ljumske o säga stå!

Funkar kanon men om han ska stå mer fyrkantigt bör jag sluta med det!

Han sträcker nämligen bak benet då jag sätter handen i ljumsken.

Förstår fotfarande inte varför de skulle spela ngn roll.

Vill ju bara ha honom kvallitetsbedömd o inge mer!

Tja!!

Utsällning= social samvaro för oss hussar och mattar. Jag anser att det är så fel att man ser till att ställa för just den domaren för att man vet att han/hon gillar just den typen av hund inom de olika raserna. Jag har varit med om en del väldigt!!!!!! konstiga bedömmningar (Eng Setter)

De skulle ju inte gå om alla dommare dömde lika efter samma regler!!!

Tyvärr verkar vissa dommare göra "lite" som dom vill ibland efter eget tycke o smak!

Men bedömningssporter e ju som de e.

Publicerat

Nu tycker jag det är dax för lite uppdatering gällande hur det går med träningen inför hösten! Och hur går det för alla valpar? Är ju några ämnen till jakthundar här inne nu som skall slipas till att bli duktiga jakthundar. Slipningen som enligt mig börjar direkt man får hem valpen.

Körde en del dressyr med hundarna i helgen. Jodå även gamlingen fick vara med. Var lite roligt för Ella låg lös utanför stugan och sov på gräsmattan och jag började köra lite stanna, sitt, gå fint, inkallnings träning med Cobra. Vipps så hade jag två hundar som gick bredvid mig, stannade, satte sig och kom på inkallning. Hon skulle bannemig vara med hon också tyckte hon :lol: Iaf så körde jag sedan lite träning med dem separat en och en. Dom ligger ju liksom inte på samma nivå i dressyren ännu ;)

Jag håller på och drilla Cobra gällande sitt och stanna rätt mycket. Har nu börjat sätta och stanna henne när hon är en bit ifrån mig. Går riktigt bra och jag smygökar avståndet hela tiden. Sakta men säkert......... Försöker även tillämpa kommandot från olika håll så att säga och i olika miljöer vilket givetvis medför att jag ibland måste korrigera henne och minska avståndet igen, men vi är en bit på väg iaf tycker jag.

Valpkursen vi gått på hade sista träffen igår. Enormt nyttigt att träna bland andra hundar och olika störningsmoment. Är väldigt nöjd att jag gick kursen för det har varit nyttigt för Cobra. Visst hade jag kunnat lära in allt på hemmaplan och i den omgivningen också, men det är klockrent detta med att få in störningsmomenten och variera omgivningen! Är riktigt nöjd även om vi haft olika syn på vissa saker så har vi nu hyffsat synkat ihop oss så att vi båda ser saker och ting på mitt sätt :P:P

Hon växer iaf så det knakar! Har inte mätat henne på sistone men hon ser ut att vara ca:1dm lägre än Ella vilket skulle medföra att hon ligger kring 39-40cm skulle jag gissa. 9kg väger hon iaf!

Låt höra nu, hur går det för er andra med träningen?

Publicerat

De organiserade träningskvällarna är slut för sommaruppehåll. Så nu är det bara hemmavid det tränas, och knappt det. Har varit väldigt slö på träna Troy se sista 2 veckorna. Har varit bortrest en sväng också med hundvakt över helgen, han blev sig inte riktigt sig lik efter det...

Men nu måste jag ta mig i kragen och köra stenhårt med lillponken.

Som det ser ut nu så blir det nog ingen jakt på allvar till hösten. Har alldeles för dålig pli på honom än.

Stannakommandot funkar sisådär då jag ökar avståndet och har lite lockande föremål framför.

Sitt har funkat så bra tidigare, men nu är det sisådär med det också! Han studsar gärna upp och fångar myggen/flugorna under sittkommandot, vilket inte är direkt önskvärt!

Inkallning funkar inte heller perfekt. Just inkommen med en rejält uppsträckt hund efter att ha stått och ropat efter honom när jag trodde han var försvunnen... Visade sig att han stod i lagårn och höll på öppna en sopsäck..det var väl nåt gott där i!!

Så man kan väl inte säga att inkallningen är direkt ovillkorlig heller....!!

"Gå fot" och "gå bakom" funkar väl rätt bra med rejäla störningar också.

Dirigeringen har jag precis börjat med, men måste säga att han fattar galoppen rätt snabbt.

Markeringsträning har jag också tränat en del. Breton verkar ha rätt bra "minne", då han oftast går rätt på de kastade föremålen, även om det blir ett annat moment emellan.

Nåja, de viktigaste kommandona: sitt, stanna, inkallning måste sitta betydligt bättre innan jag känner att det "går bra" med träningen!!

För övrigt bröt han sig in i grannens hönshus och fattade ett fint apport-grepp på en livs levande stor höna....hehe. Hann som tur var dit och stoppa processen. Han hade säkert avlivat den stackars hönan om han hade fått härja vidare!!

Jaktlusten verkar finnas där...

Han stod dock inte för brevduvorna i grannens voljär för några veckor sedan...men det känns faktiskt bara bra att inte jaktlusten väckts riktigt än med tanke på att jag har mycket mycket träning kvar att göra!!!

Nåja, det var Troy lägesrapport.

Lite dåligt med bilder, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Är den typen som glömmer kameran hemma jämt å ständigt!!

/Henke

Publicerat

Har varit lite glest med bilder i tråden så här kommer två bilder från våran helg. Mina två godingar som njuter av att vara i stugan! :rolleyes:

post-800-1213123381_thumb.jpg

post-800-1213123395_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

"Henrik O"

Osså va ni i Nordvik i helgen utan att säga ett knyst! :P

Dålig stil Henrik :D:P

Skämtåsido så har jag fått höra hur stor jycke du verkar ha!!!

Har du nå koll på höjd o vikt?

Skulle vara kul att se nån bild för de växer snabbt de små liven.

Kul att du fått träffa Pontus.

Hade de hundarna med sig?

Har bara pratat lite som hastigast i telefon med honom!

"Ella"

Måste ge en eloge till den som lyckas få sina hundar att ligga så still i en båt.

Far de inte ner då de börjar guppa lite.

Vet ju av erfarenhet att de e ganska glatt för en hund i en båt.

Eller e de arrangerad bild måntro? :P

Min jycke står o dreglar över relingen, http://www.jaktsnack.se/index.php?act=Atta...ost&id=7402 , o far/springer från sida till sida o kollar alla fåglar.

Men då vi stannar o rycker strömming e de liggandes på plats som gäller!

Han får dock aldrig lämna båten utan kommando, inte heller hoppa över ngt säte/bänk!

Publicerat
"Ella"

Måste ge en eloge till den som lyckas få sina hundar att ligga så still i en båt.

Far de inte ner då de börjar guppa lite.

Vet ju av erfarenhet att de e ganska glatt för en hund i en båt.

Eller e de arrangerad bild måntro? :P

Min jycke står o dreglar över relingen, http://www.jaktsnack.se/index.php?act=Atta...ost&id=7402 , o far/springer från sida till sida o kollar alla fåglar.

Men då vi stannar o rycker strömming e de liggandes på plats som gäller!

Han får dock aldrig lämna båten utan kommando, inte heller hoppa över ngt säte/bänk!

Jag har väl pli på hundarna :P

Det är deffenitivt inte en arrangerad bild och båten var i rörelse i hyffsad fart framåt. Syns kanske inte att det sitter en människa bredvid dem? Därav åker dom inte ner lika lätt när man kör och det slår.

Men dom ligger givetvis inte och sover hela tiden. Lägger in två bilder till hur det också kan se ut i båten. Dock är dom relativt lugna och står och kollar där framme eller så ligger/sitter dom där framme kikar och ibland tar dom sig en liten tupplur! Ella är rätt lugn av sig(förutom vid jakt) och Cobra kan vara rätt Cool hon också och hakar givetvis på Ellas sätt att vara lite också.

post-800-1213130761_thumb.jpg

post-800-1213130769_thumb.jpg

Publicerat
"Henrik O"

Osså va ni i Nordvik i helgen utan att säga ett knyst! :D

Dålig stil Henrik :D:huh:

Skämtåsido så har jag fått höra hur stor jycke du verkar ha!!!

Har du nå koll på höjd o vikt?

Skulle vara kul att se nån bild för de växer snabbt de små liven.

Kul att du fått träffa Pontus.

Hade de hundarna med sig?

Har bara pratat lite som hastigast i telefon med honom!

Ja ber så hemskt mycket om ursäkt! Blev en lite hastigt påkommen resa. Det visade sig att våra grannar skulle visa gåsvallning med deras Bordercollies, så vi åkte ner på eftermidddagen.

På väg från bilen så var det en främmande karl som stoppade mig och frågade nåt jag inte uppfattade först, tyckte han frågade om jag betalt...ehh...jo det hade jag ju...20kr för parkering...?

Sen fattade jag att han frågade om det var en Breton jag hade i andra änden på kopplet :D

Jag förstod då att det var Pontus som du tidigare pratat om. Han var där med familjen, dock utan hundar! :D

Trevlig prick!

Troy är ungefär 50cm på manken nu, vikten har jag ingen koll på, men han e rätt smal än.

Nä vi får dra ihop en familjedag i Västernorrland, likt Västerbotten gör. Kanske inte behöver vara lika seriöst med tävlingmoment osv. Viktigast är ju dock att få träffas!

Vilken häftig bild Ella!!

Ser ut som de står och dividerar om vart ni ska...

Publicerat
  • Författare
Nä vi får dra ihop en familjedag i Västernorrland, likt Västerbotten gör. Kanske inte behöver vara lika seriöst med tävlingmoment osv. Viktigast är ju dock att få träffas!

Jag o Pontus har sådana träffar nån gång varje vecka nästan så slå en pling så löser vi de!

Det e ju du som har längst att åka så de hänger mest på när du kan.

Vi kan hyra in ett torp där de finns fina träningsmöjligheter samt övernattning för den som vill/behöver.

Kostar nästan gratis!

Kan hyra hela stället om vi blir fler än 30pers :rolleyes:

Vad sägs om en dag med träning på skogsfågel i höst?

Har löfte om en sådan från sca.

Blir isf ngn gång 16/8-24/8.

Har bara inte funderat klart på HUR man ska lägga upp den.

Skulle vara riktigt kul om man kunde avsluta en sådan med en provdag!

Men de ligger än bara på funderingsnivå.

Zingo ligger vid dörren o skakar som ett Aspelöv.

Granntiken e i höglöpet.

Dock käkar han denna gång o respekterar min ledarroll för jag har honom lös även då tiken är ute.

Men de tryter på mina nerver att han stressar.

Publicerat
Jag o Pontus har sådana träffar nån gång varje vecka nästan så slå en pling så löser vi de!

Det e ju du som har längst att åka så de hänger mest på när du kan.

Vi kan hyra in ett torp där de finns fina träningsmöjligheter samt övernattning för den som vill/behöver.

Kostar nästan gratis!

Kan hyra hela stället om vi blir fler än 30pers <_<

Vad sägs om en dag med träning på skogsfågel i höst?

Har löfte om en sådan från sca.

Blir isf ngn gång 16/8-24/8.

Har bara inte funderat klart på HUR man ska lägga upp den.

Skulle vara riktigt kul om man kunde avsluta en sådan med en provdag!

Men de ligger än bara på funderingsnivå.

Det är så förbaskat mycket nu bara, husrenovering och massa utejobb, men både jag och frugan är intresserade av att åka ner å träffas nån hel(g)dag.

Träning på skogsfågel låter kul, men jag vet inte riktigt hur bra det är och hur det kan gå med en hund som då är 9 månader och som man har halvdålig lydnad på!!

Kom just in från ett träningspass med Troy. Han börjar välja apportföremål den j_veln! De fina gröna tygdummysarna springer han gärna sneglandes förbi och börjar söka nåt annat istället.

Jag har varit väldigt dålig på träna lydnadsapport, så jag har ju mig själv att skylla. Det är ju egentligen rätt enkelt om man bara avsätter nån minut eller två några gånger under dagen. Jag är ju hemma med Klara också, så jag har egentligen inget att skylla på annat än ren lathet.

Men, men jag ska skärpa mig!!

Men jag har ju rejäla morötter att träna inför!!

Inbjudan från LinusG & Jimbolo till ev. jaktresa.

Jaktresa till Västerbottensfjällen med grannen

Samt nu kanske även en skogsfågelträning hos Jimbolo

...ja va fasen, här gäller det att träna vidare!! Nu har de lokala träningskvällarna upphört för sommaren också. Visserligen fortsätter Vorsteh-klubben att träna bruksgrenar (spår- och vatten) men det är ingenting för Troy, åtminstonde inte förrän nästa år!