Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Robbans smedjebygge

Featured Replies

Publicerat

Oj fan!... :unsure: Har visst glömt det... :blink: Sorry! :blush:

Ok nu har du två. :D

• Svar 555
  • Visningar 76,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Najs :D

Jag är helt med på idén men fondvägg, varför inte?

Men jag tar gärna en pipa utan graverade små stjärtar, där går min gräns :lol: :lol:

Jasså för jag hade ju dig i åtanke där... :lol:

Publicerat

Ok nu har du två. :D

Tack! :wub:

Publicerat

Tja nu har jag/vi iaf hittat felet på svarven...

Det sitter en 5-lägesbrytare av dahlbergmodell på maskinen och den fick sig visst en smäll när vi lyfte ut underskåpet då jag hämtade svarven. Givetvis har det hänt nått iom detta för det är glapp i skiten nu. :rolleyes:

Ingen större ko på isen som man säger för det finns ju folk som lever på att sälja såna pryttlar dock skall jag bara lyckas ragga tag i en. -_-

Publicerat

Djävligt festligt med fondtapet i din verkstad, samma med eklister och dina övriga idéer. Oväntat men kul med sådana detaljer i en miljö som man normalt förknippar med svarvspån, metallflisor, och diverse konstiga dofter. Jag tycker det är kul att du gör det lilla extra, rätt vad det är står Lulu Carter och Martin Timell från TV4 där och beundrar din svarv och funderar på hur dom bäst ska kunna klä in den i rosa fluff för att göra miljön ännu mysigare och ombonad för dig att arbeta i.

När bygget landat så ger jag mig faen på att du kommer att ha en riktigt trevlig miljö att jobba i. Men lova mig en sak, håll fondväggen fri från planscher med cowboysare som ser svåra ut med sina bygelbössor i prärielandskap. Övriga väggar kan väl gå an, men stjärttapeten bör inte besudlas med Kobojsare och dylikt. Skulle Lulu göra ett oväntat besök så se för bövelen till att hon inte kroppsmålar någonting. I verkstadsmiljöer finns vassa och spetsiga saker, och skulle hon springa läck så är ju silicon djävligt drygt att tvätta bort helt och hållet...

Fast det är klart, hela halland är buskis och kan man sparka in en öppen dörr så är det klart man ska göra de ^_^

Publicerat

Jag har haft förmånen att skåda och röra vid fondväggen live :wub: Till en början så lät det ju lite "gay" men det är ju bara helrätt detta! Fy f-n för skabbiga verkstäder fulla med skit och "Borst-Anders"-kalendrar på nakna tjejer tapetserade längs väggarna. Nä, detta är klass B)

Publicerat

Djävligt festligt med fondtapet i din verkstad, samma med eklister och dina övriga idéer. Oväntat men kul med sådana detaljer i en miljö som man normalt förknippar med svarvspån, metallflisor, och diverse konstiga dofter. Jag tycker det är kul att du gör det lilla extra, rätt vad det är står Lulu Carter och Martin Timell från TV4 där och beundrar din svarv och funderar på hur dom bäst ska kunna klä in den i rosa fluff för att göra miljön ännu mysigare och ombonad för dig att arbeta i.

När bygget landat så ger jag mig faen på att du kommer att ha en riktigt trevlig miljö att jobba i. Men lova mig en sak, håll fondväggen fri från planscher med cowboysare som ser svåra ut med sina bygelbössor i prärielandskap. Övriga väggar kan väl gå an, men stjärttapeten bör inte besudlas med Kobojsare och dylikt. Skulle Lulu göra ett oväntat besök så se för bövelen till att hon inte kroppsmålar någonting. I verkstadsmiljöer finns vassa och spetsiga saker, och skulle hon springa läck så är ju silicon djävligt drygt att tvätta bort helt och hållet...

Fast det är klart, hela halland är buskis och kan man sparka in en öppen dörr så är det klart man ska göra de ^_^

:lol: Garvar så jag nästan dör!!! :lol: Ruskigt roligt inlägg! :lol:

Publicerat

Jag har haft förmånen att skåda och röra vid fondväggen live :wub: Till en början så lät det ju lite "gay" men det är ju bara helrätt detta! Fy f-n för skabbiga verkstäder fulla med skit och "Borst-Anders"-kalendrar på nakna tjejer tapetserade längs väggarna. Nä, detta är klass B)

Tack å bock kompis! :wub:

Publicerat

Angående bra bilder o posters,

så kan jag nog skaka fram ett par bra motiv annars, men nu var det visst som så att ingen ville ha dem i verkstan.

En fråga bara är det för att Robban lätt blir distraherad annars? Lulu C, ja den kossan är det nog ingen av oss som behöver drabbas av naken, jag ser det som ett alternativ till kemisk kastrering men det kan bero på att jag har haft kontakt med henne vid ett par tillfällen,

som storyn går, det som visas på kameran/TV:n är inte hela sanningen.

C- som är för posters med nakna kvinnor med vapen och anti sunkiga kalendrar.

Publicerat
  • Författare

Ska gno in mig i margarin å lägga mig på fårfällen får käringa ta bilder så ska jag förstora upp o skicka till dig. Då jävlar har du en fondvägg som heter duga :lol:

Publicerat

Ska gno in mig i margarin å lägga mig på fårfällen får käringa ta bilder så ska jag förstora upp o skicka till dig. Då jävlar har du en fondvägg som heter duga :lol:

Fixar du en sån bild till mig så åker den upp på väggen, jag lovar! B)

Publicerat

Så jäfla skön tråd att följa. Garvar läppen av mig varje gång jag är inne. :D

Publicerat

Så jäfla skön tråd att följa. Garvar läppen av mig varje gång jag är inne. :D

Underbart för det är presajs så det skall vara! :D

Publicerat
  • Författare

Fixar du en sån bild till mig så åker den upp på väggen, jag lovar! B)

Ska göra vad jag kan men du vet ju hur stressigt det kan va mellan varven :rolleyes:

Publicerat

Gott nytt på er era jävla skabb!

Snart sluddrar man väl så man inte själv begriper vad man säger så det är väl lika bra att man tar itu med uppdateringen nu innan skit går åt helvete så att säga. :blink:

Tänkte smiska in till IKEA på söndag för att handla på mig bänkskivor i ek då det är det mest prisvärdaste stället för sånt men så finns dom inte på lager så det blir till att vänta så snällt. -_- Det är förstås arbetsbänken till ena kortsidan som skall upp först samt två 30cm djupa hyllor. Det får bli en rejäl ram med 45-graders stöttor istället för ben för sånt skit skall man inte ha om man vill ha gott om plats, sen blir det ju mycket enklare att sopa/damsuga av golvet. ;)

Hade ju ett golv i ask liggandes men det får bli till nått annat för skall det vara eklister samt arbetsbänkar i ek så måste ju givetvis golvet bli ek med...

Jä jä... nu skiter jag i det här tills helgen är över tror jag.

Ha en trevlig nyårsafton på er!

Publicerat

Yes!

Lagerstatus för IKEA i Kållered är uppdaterad, nu finns bänkskivorna på lager igen... Here I come! :D

Publicerat

Yes!

Lagerstatus för IKEA i Kållered är uppdaterad, nu finns bänkskivorna på lager igen... Here I come! :D

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!! :angry:

Jag mitt jävla pucko kollade fel... Det finns visst inte rätt storlek på lager varken i kållered eller bäckebol. :( RÖV!

• 2 weeks later...
Publicerat

Tjo flöjt!

Idag fick jag besked om att mina bänkskivor i ek ånyo har kommit in på lager i Kållered så det blir en snabb tur dit imorgon för att sen få snickrat till min laddbänk och mina hyllor. :D

Sen kan jag tillägga att det har hänt fler grejer i verkstan... Ni får själva gissa vad. B)

Publicerat

Tjo flöjt!

Idag fick jag besked om att mina bänkskivor i ek ånyo har kommit in på lager i Kållered så det blir en snabb tur dit imorgon för att sen få snickrat till min laddbänk och mina hyllor. :D

Sen kan jag tillägga att det har hänt fler grejer i verkstan... Ni får själva gissa vad. B)

Svarven är numera klädd i rosa fluff? Någon har patt-stämplat dina väggar?

Publicerat

Svarven är numera klädd i rosa fluff? Någon har patt-stämplat dina väggar?

Nä jag har ollat samtliga skor i hallen och dragit röva i grus...

Publicerat

Tjo flöjt!

Ekskivor på en arbetsbänk minsann...fint ska det tydligen vara också...duger inte med några jädra Perstorpsskivor där inte....snobbjävel.. :lol:

Du har äntligen fått dit kunnigt folk som kopplat in svarven åt dig såg jag, bra det, så kanske det blir mindre snack och mer verkstad av det.. :P

Publicerat

Det är väl det som är risken när man lämnat nått till dig, man får tvätta det i lut när man får tebax det...man vet ju aldrig vad grejorna varit med om i den verkstaden.. :ph34r:

Publicerat

Grymt, verkstaden invigd med andra ord :lol:

Publicerat

Ekskivor på en arbetsbänk minsann...fint ska det tydligen vara också...duger inte med några jädra Perstorpsskivor där inte....snobbjävel.. :lol:

Du har äntligen fått dit kunnigt folk som kopplat in svarven åt dig såg jag, bra det, så kanske det blir mindre snack och mer verkstad av det.. :P

Pfft... Med kunnigt folk menar du två apor som stod och bräkte i kör medans jag förklarade hur skit skall fungera? :ph34r:

Snobb? Njae vi är bara liiite bättre än övrigt folk här i Kungsbacka. :lol:;)

Publicerat

Det är väl det som är risken när man lämnat nått till dig, man får tvätta det i lut när man får tebax det...man vet ju aldrig vad grejorna varit med om i den verkstaden.. :ph34r:

For you my friend... Only the best. :blink: