Publicerat November 9, 201015 yr Usch fy satan för att se dig i höftbälte // Snygg som fan ska du se. Det var ju en liten söt grön maskin, nu får du se till att få fart på den också Jag jobbar på't. Är faktiskt inne på "rast" nu så jag är i full gång kan man säga... Njae eller va fan, uppstarts-mode kanske är bättre namn för det. Ja alltså det är ju färdigställandet av lillrummet som jag håller på med nu... Svarven står och väntar så länge.
Publicerat November 11, 201015 yr Japp då fick man sig ett ryck igår och tog itu med snickerierna... Cicci har sytt ett överdrag till svarven så det inte kommer damm å skit på den nu när jag städat den och allt. Tyvärr har jag ingen bild på den men det får väl komma senare. Skall gå ut idag och smacka upp resterande av råsponten i lill-rummet så får vi se om jag får upp gipsskivorna imorgon eller om det blir skjutbanebesök istället.
Publicerat November 13, 201015 yr Nu äntligen har jag fått upp det sista av råsponten på väggarna så nu återstår det bara lite gips på väggarna samt i taket och sen är det dags för väv och färg. Enligt min plan så skall väl det mesta om inte allt av gipset sitta på plats på måndag kväll. Spackling sker på tisdag morgon och förhoppningsvis så har jag vävat och målat till nästa helg... Måste dock köpa en dörrjävel så jag får lite värme i lill-rummet annars kan det bli svårt att få spacklet samt färgen att torka. Att bli färdig med lill-rummet skal bli underbart för det innebär att jag kan släppa skiten för ett bra tag framöver då jag känner mig minst sagt utarbetad plus att jag kan komma igång med lite vapenjobb vääldigt snart! Bilder kommer först när jag kommit lite längre annars blir det för jävla tråkigt.
Publicerat November 13, 201015 yr Såg mycket bra ut idag. Keep up the good work! Spanks bro! Det blir ännu trevligare när jag tapetserat fondväggen samt målat... Ja för att inte tala om när laminatgolvet (vad det nu var för träsort) ligger på plats.
Publicerat November 20, 201015 yr Jaha då var det dags för en liten uppdatering innan jag sticker till Norge för att arbeta. Jag blev tyvärr liggandes ett par dagar då magen strejkade en aning så jag fick snällt avstå från arbete på verkstan. Det är enbart några gipsskivor kvar att sätta, en dörr skall inhandlas när jag kommer hem från Norge och sen är det endast lite spackel, en vettig väv, tapet till en fondvägg, lite färg samt att lägga ask-golvet och sen kommer svarven att stå på plats. Ovanstående är gjort på en vecka utan tvekan och sen blir det dags att tillverka en spindel samt en lådjigg. Mitt första projekt i svarven kommer att bli inpassning av en 308 samt en 6XC pipa till min Remington. Jag förväntar mig inga under för det är båda Remington orginalpipor som skall fixas till men hyffsat borde dom ju skjuta iaf. Nu blir det ett gäng bärs, några GT'n samt ett par glas vin så man rullar i säng så vackert ikväll.
Publicerat November 20, 201015 yr Blev det nån resa till Småland. Jag samlar dina grejor i en låda så länge. Lasse
Publicerat November 20, 201015 yr Låter bra hörrudu, så när som på magtrubblet. Lådjigg, är det för att kunna rikta lådorna, svarvar man botten som pipan ska bottna mot eller hur funkar det? Låter spännande alltihop, det hade varit kul att komma ner och titta på hela bygget, synd att du bor i fel ände av landet;)
Publicerat November 20, 201015 yr Blev det nån resa till Småland.Jag samlar dina grejor i en låda så länge. Lasse Nej tyvärr inte verkstadsbygget tog upp min tid så det blev lågprio den här gången men efter att jag kommit hem från norge så skall jag jävlar i mig åka och jaga å då blir det dina trakter vill jag lova. Låter bra hörrudu, så när som på magtrubblet.Lådjigg, är det för att kunna rikta lådorna, svarvar man botten som pipan ska bottna mot eller hur funkar det? Låter spännande alltihop, det hade varit kul att komma ner och titta på hela bygget, synd att du bor i fel ände av landet;) Jepp, lådjiggen är fär att man på ett enklare sätt skall kunna indikera upp lådan innan upprätning. Magtrubbel?... Vad missade jag nu?
Publicerat November 20, 201015 yr Bygg på nu mannen, o ligg inte i soffan o sippa ful vin Här skrev jag något svammel om att du är en röv hela du men tog bort det för jag vet hur lättstött du är //
Publicerat November 20, 201015 yr Jag blev tyvärr liggandes ett par dagar då magen strejkade en aning så jag fick snällt avstå från arbete på verkstan. Magtrubbel?... Vad missade jag nu?
Publicerat November 20, 201015 yr Svarven ser lite klen ut klar inte så mycket så alla borr över Ø5,1 går till Luleå. Lasse Jepp. Alla svarvar som inte tar 5 meter i dia är klena
Publicerat November 21, 201015 yr Bygg på nu mannen, o ligg inte i soffan o sippa ful vin Här skrev jag något svammel om att du är en röv hela du men tog bort det för jag vet hur lättstött du är // Skriv på du bara, jag töl sönt sketsnock vett'la du. Ha ha fan va puckad jag är!... I vanlig ordning tänkte jag på vapen varpå jag, ähum, råkade tolka det som magasins-trubbel.
Publicerat November 21, 201015 yr Tapet till FONDVÄGG???? ASKGOLV???? Va FAN, Nu har du allt bränt en huvudsäkring! Vad tror du att du skall ha lokalen till - galleri? Nä du, kör dubbla tretex så har du lite stötskydd när 100mm cuttern far loss från fräsen - dämpar bra för ett och annat testskott oxå..... Bulta fast den där minisvarven rätt i betongen bara - du kommer ju ändå famla runt där efter 17 bärs och 12 GT:s... SMEDJEBYGGE = FONDVÄGG= GIRL SCOUT! Med förhoppning om ett snabbt tillfrisknande! Mvh S
Publicerat November 21, 201015 yr SMEDJEBYGGE = FONDVÄGG= GIRL SCOUT! Exakt min tanke också Det är väl ingen jävla frisörsalong
Publicerat November 21, 201015 yr Nja tjejer... Det skall bli en wow-upplevelse när man snubblar in i verkstan, för kompletta idioter såsom Sem å Rikard så är det givetvis el kopplat till dörrhandtaget samt en hagelskur när dörren går upp som gäller. Nu skall pappa sova för det blir uppstigning klockan 05.20 så ät skit så länge så hörs vi! /R
Publicerat November 22, 201015 yr Det skall bli en wow-upplevelse när man snubblar in i verkstan, Det blir det säkert, för man förväntar sig inte en Hello Kitty-fondvägg inne i en vapenmekarlokal ju.. Blir det rosa tyll på svarvreglagen också eller ?
Publicerat November 22, 201015 yr Det blir det säkert, för man förväntar sig inte en Hello Kitty-fondvägg inne i en vapenmekarlokal ju.. Blir det rosa tyll på svarvreglagen också eller ? Ha ha ha! Va då... Påminner dig det om din vardag eller?
Publicerat November 22, 201015 yr Ha ha ha! Va då... Påminner dig det om din vardag eller? Nädujäveln, här är det manligt grönbrunt cammo som gäller.
Publicerat November 22, 201015 yr Nädujäveln, här är det manligt bajsbrunt cammo och dildos som gäller. Jaha å va skall resten av barnen tro när jag läser mellan raderna?
Publicerat November 22, 201015 yr Jaha å va skall resten av barnen tro när jag läser mellan raderna? Alla vet att du är ett perverst ålrens så ingen blir förvånad över hur du tolkar fel.. Ut och jobba med dig, jag behöver inslipningsstång till kikarringarna har jag ju sagt.
Publicerat November 22, 201015 yr Sätt Robban och crowfear tillsammans som inredare till smedjebygget kunde bli ganska intressant. Hallo Kitty i camoflage färg klart intressant. Samt små gulliga dildo i rosa. Lasse
Publicerat November 22, 201015 yr Jag är gott sugen på att höra mer om den där wow-upplevelsen!? Jag ser följande scenario framför mig: När man kommer, in så är det första man ser, en stor spann med såna där blåa engångsgalosher dom har på sjukan - på med dom - när man höjer blicken ser man alla skyltar där det står: Var God Rör EJ! och Ta PÅ Tossor! , och där borta, säkert flera meter bort, sitter, mot en fantastisk fondvägg, vår Herre själv, KNYPPLANDES! Fast då är jag ju redan grillad av handtaget och ser ut som ett såll........ Nä, det blir säkert bra..... hehe P.S Rickard (du var visst hans husgud) har ju inte gjort nåt ont.... annat än i tanken :lol:
Publicerat December 3, 201015 yr Hejsan vänner! Nu har jag äntligen gjort sista jobbet för i år så det ger mig hela december månad att pilla ute i verkstan. Givetvis åkte jag på förkylning och feber i norge så jag ämnar ta denna veckan till att friskna till för nästa vecka skall jag jävlar i mej göra klart ute i "lilla" rummet och ställa in svarven där. Har för övrigt köpt en del bra å ha prylar från PTG som förhoppningsvis anländer inom en snar framtid. Paketet innehåller en jigg för svarvning av slutstyckesknoppar, några brotchar, lite bussningar samt indikatorstänger så om allt går som jag vill så har jag passat in en 308 win samt en 6XC pipa till min Remmy till jul. Givetvis skall den också få sig en "tactical bolt knob". Ha en trevlig helg på er! /R
Publicerat December 3, 201015 yr Riktiga män svarvar sina tactical bolt knobs själv, eller hur? Rena lekstugan hela december alltså? Gôttans