Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Robbans smedjebygge

Featured Replies

Publicerat

kan beskrivas med ett ord: Helvete...

kunde det inte väntat tills du kommit till ordning med allt och jobbat lite.

• Svar 555
  • Visningar 76,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Skall se om jag får hit farsgubben på måndag för felsökning med tångamperemeter. Hittar han inga fel så kontaktar jag en lindareverkstad i GBG och hör om det är värt att lämna in den för reparation annars får det bli en ny.

Tycker det är skit att han inte anländer asap. Det hade t.o.m. min alkoholiserade farsa gjort <_<

Publicerat

Fan vad surt...

Man får hoppas på att det var något slitagedel eller någon isolering som rök och inte motorn...

Ja alltså den går ju igång nu om jag slår på den så det är inte helt finito men nått är det som skapar den enorma värmen.

kan beskrivas med ett ord: Helvete...

kunde det inte väntat tills du kommit till ordning med allt och jobbat lite.

Ja precis, för jävla drygt...

Tycker det är skit att han inte anländer asap. Det hade t.o.m. min alkoholiserade farsa gjort <_<

Äh han är som han är ibland men egentligen skulle jag ringt hit någon annan och betalat för det bara för att visa att jag klarar mig ändå. -_-

Publicerat

Har du varit och kopplat själv sen du köpte den?

Pillade i en sån renoverad motor för ett par månader sen. En kollega hade monterat loss den för renovering och när jag monterade till bak den startade den men gick otroligt varm.

Blev lite misstänksam så jag borjade kolla mer noga och det visade sig att jag lagt trådarna tvärt om på

motorplinten.

Skiftade sen gick den igen utan varmgång.

Bara en tanke......

Mvh magnus

Publicerat

Har du varit och kopplat själv sen du köpte den?

Pillade i en sån renoverad motor för ett par månader sen. En kollega hade monterat loss den för renovering och när jag monterade till bak den startade den men gick otroligt varm.

Blev lite misstänksam så jag borjade kolla mer noga och det visade sig att jag lagt trådarna tvärt om på

motorplinten.

Skiftade sen gick den igen utan varmgång.

Bara en tanke......

Mvh magnus

Tack Magnus men den är kopplad helt enligt schema dock drar den nog lite tjyvström nånstans men det visar sig vid mätningarna.

Publicerat

Visste jag något om dylika prylar skulle jag ju slänga mig i Ådin o komma på studs. Nu kommer jag bara att göra slut på kaffe förrådet och fortfarande ha en traktor utan generator i garaget så det får vänta :wacko:

//

Publicerat

Visste jag något om dylika prylar skulle jag ju slänga mig i Ådin o komma på studs. Nu kommer jag bara att göra slut på kaffe förrådet och fortfarande ha en traktor utan generator i garaget så det får vänta :wacko:

//

Tack skall du ha Lasse men om du vill så kan du få agera cykelställ ute på gården åt mig istället... Bara lek struts och tryck ner huvudet i backen å sära på skinkorna så skall jag se till att cykeln står på plats. :lol:

Har för övrigt fucking great grandtastic news! :D

Ringde Göteborgs Lindareverkstad och killen jag snackade med hade grym koll på läget. På torsdag (antagligen) så hämtar jag min nya motor samt får hjälp med den nya brytaren som jag har här hemma. -_-

Idag kom det två sms-avier, den ena var för paketet med diverse verktyg till svarven och den andra var för 6mm pipan. :D

På fredag skall jag fanimej se till att få slängt upp en pipjävel i svarven också! Har fått hem allt vad smörjoljor, fett och skäroljor kan heta så nu skall inget stoppa mig... Förhoppningsvis. :ph34r:

Sure feels like christmas!...

Publicerat

Tack skall du ha Lasse men om du vill så kan du få agera cykelställ ute på gården åt mig istället... Bara lek struts och tryck ner huvudet i backen å sära på skinkorna så skall jag se till att cykeln står på plats. :lol:

Låter som att du har full koll på hur man gör det där...testat själv eller ?? :lol::lol:

Skönt att det löser sig med svarveländet. :wub:

Tänke att du skulle få göra ett brotchjobb åt mig sen nån gång när du har tid och lust.

Fritte har ju en 22 K-Hornet brotch som jag tänkte att jag skulle fråga om jag fick hyra av honom en sväng, vet ju iofs inte om han vill, men man kan ju alltid fråga, annars får jag väl snoka reda på en själv då.

Publicerat

Sure feels like christmas!...

You've got a toaster shoved up your ass again? :o

Publicerat

:lol::lol: !!

Publicerat

Lär dig för tusan att hålla isär jul och nyår... Jeasus.... :rolleyes:

Publicerat

Kalaskul att du har en ny motor på ingång!

Saknar som fan att man inte har en metallsvarv längre hemma... <_<

Med hjälp av en mikrometer på magnetfäste var det inga problem att svarva med en noggranhet på någon tusendel på en gammal svarv!

Dock har man nog tappat sina gamla färdigheter idag och får hålla sig till vinkelslipen när man skall göra finmekaniskt arbete :D

Lycka till nu med inkopplingen av motorn och att du inte får en favorit i repris :P

Publicerat

Lycka till nu med inkopplingen av motorn och att du inte får en favorit i repris :P

Nä fy faan, hemska tanke... :ph34r:

Publicerat

Nä men en cementblandare...

Publicerat

Nä men en cementblandare...

*Robban nynnar* You spin me right round, baby Right round like a record, baby Right round, round, round You spin me right round, baby Right round like a record....

Publicerat

*Robban nynnar* You spin me right round, baby Right round like a record, baby Right round, round, round You spin me right round, baby Right round like a record....

Hemskt ledsen men det är hårdrock och tysk hårdporr som gäller...

Publicerat

Men du får prova den låten med Dope eller Orgy istället så ska du se att du går igång. Finns på youtuuben för den intresserade.. :)

Publicerat

Och jag som tyckte att en cementblandare i de bakre regionerna som snurra dig runt, runt och runt som en skiva var ganska hårt.... :ph34r:

Publicerat

I väntan på den nya motorn så slängde jag upp en hylla för det blev för mycket prylar på laddbänken, skulle egentligen ha smackat dit stödbenen också men det har helt enkelt inte hänt. :blush:

post-1829-0-80995600-1295514652_thumb.jp

En liten bild på den lätt dissekerade svarven.

post-1829-0-15723000-1295514663_thumb.jp

Svärfars gamla rullbänk har kommit till användning i verkstan.

post-1829-0-82089500-1295514669_thumb.jp

Idag blir det till å hämta den nya motorn till skönheten, skall bara rycka upp mig ur snuvan som krupit på... -_-

Publicerat

Najs!

Jag tittar nog förbi ikväll, kollar på eländet, och sippar lite kaffe om det går bra :rolleyes:

Publicerat

Najs!

Jag tittar nog förbi ikväll, kollar på eländet, och sippar lite kaffe om det går bra :rolleyes:

Gör du så...

Sitter nu här med en ny motor, en ny brytare en jävlans men ingen aning om hur skiten skall kopplas in. Killen som jag trodde skulle hjälpa mig med ett översättningsschema hade fullt upp och kunde inte hjälpa mig förrens imorgon dock orkar jag inte flänga in igen så detta tänkte jag att dom som sålde brytaren kund fixa istället men icke... En utav killarna på elbutiken ringde upp Kraus Naimer varpå idioten i andra änden svarade med "har han inte koll på sina sladdar?". <_<

Ringde runt som en idiot på vägen hem men det var först efter en goggels som jag hittade en mycket hjälpsam kille vid namn Håkan som troligtvis kommer hit och styr upp verksamheten.

Hjärtinfarkten är nära nu! :unsure:

Publicerat

1001, 1002, 1003, 1004 räkna så en stund nu Robban. Vi behöver dig i framtiden om inte annat för att slänga käft med :wub:

Du ska se att det ordnar sig till det bättre.

//

Publicerat

1001, 1002, 1003, 1004 räkna så en stund nu Robban. Vi behöver dig i framtiden om inte annat för att slänga käft med :wub:

Du ska se att det ordnar sig till det bättre.

//

Mja... Fick nog ut det mesta när jag käftade med Sem förut, var så jävla lack på det korkade uttalandet från Kraus & Naimers representant.

För att citera min käre far "världen är full av idioter" och det ligger ibland nått i det. :rolleyes:

Avskyr väntetider, skall bli uppringd innan dom stänger på elfirman jag kontaktade tidigare men en minut känns fantamig som en timma just nu. :blink:

Publicerat

Va fan vad det strular för dig.. :wacko:

Nu tycker jag faktiskt riktigt synd om dig, på allvar t o m.. :(

Publicerat

Ska vi installera en vev på svarven ikväll kanske :ph34r: