Publicerat Mars 26, 201511 yr Detta är en populär post. det kliar i fingrarna nu.. mycket fågel som drar runt men ingen tid att jaga. Under föräldraledigheten var där dåligt med tid, men nu när man jobbar igen så borde det ju gå, men icke.. Var visst en del som inte hade blivit gjort medan jag var borta så det får visst arbetas in nu.. Annars är det ju som chefen säger "jaga gör man på arbetstid, mycket lättare att ta ledigt från chefen än från frun"
Publicerat Mars 26, 201511 yr Är det någon här på tråden som ska vara med på kråkdagen som jägarförbundet haninge/tyresö anordnar i helgen? Plats och tid?
Publicerat Mars 26, 201511 yr Plats och tid? http://krets.jagareforbundet.se/haningetyreso/events/krakjakt-2/
Publicerat Mars 26, 201511 yr Detta är en populär post. http://krets.jagareforbundet.se/haningetyreso/events/krakjakt-2/ 0500? Kråkjakt för morgontrötta;-)
Publicerat Mars 26, 201511 yr Och så ska det pratas, fördelas platser osv osv. Förmodar att många har kollat upp vart de ska dagen innan så de kör ut direkt annars är det ju riktig hjärndött
Publicerat Mars 26, 201511 yr Vi har en rackarns massa kråkor på ett fält vid runt 12.00-15.00 på dagen. Någon som jagat med bulvaner mitt på dagen? Värt att testa? Skickat från min iPad med Tapatalk
Publicerat Mars 26, 201511 yr Ja det tror jag, kör en morgon när det är lite varmt så tror jag det kan funka!
Publicerat Mars 26, 201511 yr Plats och tid? Det är vid årsta säteri i haninge. Pratade med Mats som är ansvarig för det hela och tanken är att ses lite innan kl 05:00 för diskutera upplägget skulle jag gissa. Första gången jag är med så ska bli spännande.
Publicerat Mars 27, 201511 yr Detta är en populär post. Tänkte vara i skogen 0430 imorgon. Då bör man ställa väckarklockan på 0300. Har inte rekat nått denna veckan, vill inte veta i förväg hur dåligt med fågel det är. Man får liksom leva på hoppet istället, hoppet om att proppen släpper och fåglarna kommer över havet. Kaffe. Tur att man har kaffe.
Publicerat Mars 27, 201511 yr Detta är en populär post. Som morfar min sa: -"Man fångar iaf inte storfisken i kökssoffan!" Klart man far ut trots att snön vräkt ner hela dagen. Lovas sol o felaktig vind men vem vet, rätt som de e trillar de 50+
Publicerat Mars 28, 201511 yr Tungt nu.. Fåglarna vågade inte äta ägg igår trots art fågel flög rakt över, tyvärr Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 28, 201511 yr De vågade nog men det fanns något annat roligare någon annan stans? Surt oavsett..
Publicerat Mars 28, 201511 yr What?? Alltså kom igen.. jag är jaktabstinent som fan och inlåst på jobbet hela helgen, ge mej detaljer!!!!
Publicerat Mars 28, 201511 yr Ca 50 som dragit förbi på hög höjd i små grupper. Provar ett nytt ställe. Sitter ca 150m fel. En nere och de var årets suraste kråka! Lät de härja 2 varv innan den blev paket. Trög morgon i övrigt och kallt
Publicerat Mars 28, 201511 yr Det var som fan.. snacka om nyckfullt detta.. Varför sträcker de idag? Varför flög de inte förförra helgen när jag var ute??
Publicerat Mars 28, 201511 yr 3 kråk o 3 trut, sköt dessa på en halvtimme, var något sen ut.. En dubble på kråka som var rolig, börjar bli lite less på allt slit för ingenting.. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 28, 201511 yr 3 kråk o 3 trut, sköt dessa på en halvtimme, var något sen ut.. En dubble på kråka som var rolig, börjar bli lite less på allt slit för ingenting.. Skickat från min iPhone med Tapatalk Finns ingen fågel eller nappar de inte på åteln? Testat att åtal nere vid havet där du har rävkojan? Kanske ska försöka få tag på lite roadkills via någon eftersöksjägare så du kan få en åtel som ligger lite längre.. tycker det borde resultera, du kan inte hitta lämpligare miljö..
Publicerat Mars 28, 201511 yr Här i Småland hyfsad morgon. Riktig attack direkt i ljusningen sedan ganska lugnt. Gjorde ett försök med att hänga dit en skjuten o vips fick vi ett par attacker till. Tyvärr en skammad och en nere på dessa. Några kråker på en morgon här är ganska bra då det inte finns några sträck. Kajorna vågade sig inte på efter att kråkan kom upp i klorna. Avslutade med lite skyddsjakt vid gården jag sitter vid, duvproblem. Nya (o)möjligheter i morgon om det inte regnar.
Publicerat Mars 28, 201511 yr Så imponerande detta.. Ni nöter på trots att bagen ofta stannar under 10 skjutna, nästan avundsjuk! När jag är på de heta ställena känner jag mej inte nöjd förrän man passerat 30 skjutna under våren..
Publicerat Mars 28, 201511 yr Detta är en populär post. Vaknade strax före fyra. Snön faller lätt utanför fönstret. Skit osså. Skulle ju mojnat över natten. Tog de lugnt o vart på plats först kl05.00 Hissade uven direkt trots snö eftersom det hördes krax överallt. Kom dock knappt in nå. Sen blev de jäktigt i ett par timmar med 25 ner. Slutade på 31. När de blev finväder slutade fåglarna komma in ordentligt på uven. Men riktigt fin vårvinter morgon