Publicerat April 4, 201511 yr Har det blivit nåt test med huve o hals bara i näbben eller klorna? Jättenyfiken!!! Jo nu sist men jag vet inte, de är så j-la skeptiska till min uv så det är svårt att veta.. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat April 4, 201511 yr Jo nu sist men jag vet inte, de är så j-la skeptiska till min uv så det är svårt att veta.. Sent from my iPhone using Tapatalk Hmmm...... Ja vet inte du så blir man ju lite försiktig, sparade nån kråka idag för klorna men kanske man skulle testa själv.
Publicerat April 5, 201511 yr Ja, skitjakt hade jag i varje fall idag på det dåliga sättet. Ny plats som ej var rekad, upp med nät o bråte och skulle spänna ner några sly för att få nätet lite naturligt, ett slog upp och tog mitt i vänsterögat. En jäkla smäll då det var ett grovt elände jag spänt ner. Klockrent i vänsterögat med totalt sudd efter smällen. Tänkte att det går över och vi satt där o tjurade, på en totaldöd slätt. Ett par kajor var inne o slog efter en stund men inte en kråka i luften. Sköt en skata för uven då inget hände o vi beslöt att packa ihop, och då kom första attacken o där stod vi o glodde. Men det spelade ju inte så stor roll för det ömmade bra i ögat, så hem o ringa vårdcentralen. Fick tid direkt o for in och skönast var att inget var skadat mer än en bristning. Så hem med salva o tryckt i det o ställt klockan tills i morgon. Revanchsugna är både uv o jag. Jäkla skitdag men det kunde gått värre. Tänker ofta på Hippens enögda uv han jagat med, undrar om det fungerar lika bra med en enögd skytt:-)
Publicerat April 5, 201511 yr Blir svårt med avståndsbedömningen, har för mej att man behöver båda gluggarna till det.. åtminstone säger farsan det som är mer eller mindre enögd varje gång han skjuter bom och skyller på för långt håll
Publicerat April 6, 201511 yr Blir svårt med avståndsbedömningen, har för mej att man behöver båda gluggarna till det.. åtminstone säger farsan det som är mer eller mindre enögd varje gång han skjuter bom och skyller på för långt håll Va bra, då vet jag vad jag ska försvara mig med vid skammningarna (även om ögat var nästan 100% idag så va inte skyttet det)/Mats
Publicerat April 6, 201511 yr Är rätt grön på detta med kråkjakt. Vad tror ni om pimpningen utav ögonen? Två ringar från barnens Couronne och kulor smugglade jag ut i garaget. [emoji12]
Publicerat April 6, 201511 yr Är rätt grön på detta med kråkjakt. Vad tror ni om pimpningen utav ögonen? Två ringar från barnens Couronne och kulor smugglade jag ut i garaget. [emoji12] Tja....bara att testa, det är det enda sättet att ta reda på om det funkar. Vet inte vad du har för planer med uven men jag skulle nog få på något fjäderaktigt eller tyg på uven. Har inga goda erfarenheter av en ren plastlimpa själv. Rekommenderar dig att titta i tråden om Uvar, finns mycket tips där att ge sig hän i. Finns mycket på grannforat också runt Uvar.
Publicerat April 6, 201511 yr Detta är en populär post. 38,26,15 blev påskens resultat. Osså massa bifångst i form av EU kråkor o kajja förstås.
Publicerat April 7, 201511 yr Detta är en populär post. Nä hipshot, vart tvungen att vara social med familj o släkt på påskafton Men långfredag, påskdagen o annandagpåsk fira jag med dunder o brak från fröken Benelli
Publicerat April 10, 201511 yr Då börjar det närma sig "the end" för denna säsong Tycker det varit trögare här i östra Småland denna vår, men så kanske det varit överlag?
Publicerat April 10, 201511 yr Här med känns det som, otroligt segt och min uv har på något obegripligt sätt förlorat sin attraktionsförmåga.. Jag kommer att köra vidare när jag får tid inne på tipparna men har inga större förväntningar.
Publicerat April 10, 201511 yr Kanske drar ett sista race imorn, om man orkar sig upp, inte så motiverad dock med tanke på vårens usla resultat hittills. Snart kommer hösten!
Publicerat April 10, 201511 yr Fick äntligen tid till ett tjuvrace på 1½ timme i förmiddags, en del kråkor i luften men jag hade nog gjort nåt fel med bulvanerna idag. Helt ointresserade fåglar. Kan ha varit att jag kom inte ut förrän vid halv 8, fick lämna ungar i dagis först. Men det var riktigt skönt därute. Resultat- 1 kråka..
Publicerat April 10, 201511 yr Rekade imorse efter jobbet, fullt med kajor, skator och mås så imorgon kan det bli en fin morgon. Varit ojagat sedan i Augusti förra året där så dom känner sig nog trygga.
Publicerat April 10, 201511 yr Rekade imorse efter jobbet, fullt med kajor, skator och mås så imorgon kan det bli en fin morgon. Varit ojagat sedan i Augusti förra året där så dom känner sig nog trygga. Låter kul. Fastlåst imorgon med jobb, börjar redan få en viss ångest men får trösta mig med söndagen i skogen. Får läsa tråden och följa era bravader i morgon :-(
Publicerat April 11, 201511 yr Skumt väder.. lite kallt, blåsigt och hygglig dimma.. Undrar hur det hade funkat att ge sig på trutarna en dag som denna?
Publicerat April 11, 201511 yr I Småland har det varit kallt i natt och morgonen är solig o fin, ingen dimma. Njut i kojan EmilL, lite avis ;-) Mats
Publicerat April 11, 201511 yr Påskens raide slog hårt på beståndet här. Har endast sätt en kråka efter det. Men då öka korpen istället. Helt svart! S