Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Finns ingen fågel eller nappar de inte på åteln? Testat att åtal nere vid havet där du har rävkojan? Kanske ska försöka få tag på lite roadkills via någon eftersöksjägare så du kan få en åtel som ligger lite längre.. tycker det borde resultera, du kan inte hitta lämpligare miljö..

3 kråkorna som jag sköt sålde sig stenhårt, gissar att de hittat åtlen innan. Jag har ingen rävkoja men detta var kanske 2km från havet i slättlandskap, många storbönder runt om här. Nackdelen att två ställen körde de och plöjde vilket gjorde att de inte ville ner..

roadkills vore bra, nackdelen är att efter två dåliga helger så tröttnar man på att köra runt och hämta ägg och slita som ett djur för att få ut. 

Två helger till sen fullständigt skiter jag i jakten tills det är dags för skyddsjakt på duva.. 

• Svar 4,6k
  • Visningar 508,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

30 kråkor är ju en våt dröm. Har några rätt vettiga ställen men sällan att det är över 10 som slår en morgon i spridda skurar. I år har de varit riktigt tröga här men idag var de lite mer på bettet. Jagar i östra Småland och det känns inte som att vi får dom där riktiga sträcken.

Publicerat

Lägger ner för säsongen nu. Inte en endaste kråka i sikte. Hörde några men det var nog hemmafåglarna och dessa vet vad som händer på berget. 

Fick ner två kajor och en skata iaf. Känns som att man kommer tappa suget om man sitter en "tråkig" morgon till.

Får hoppas flytten håller sig "vanlig" i höst. 

Publicerat

Lägger ner för säsongen nu. Inte en endaste kråka i sikte. Hörde några men det var nog hemmafåglarna och dessa vet vad som händer på berget.

Fick ner två kajor och en skata iaf. Känns som att man kommer tappa suget om man sitter en "tråkig" morgon till.

Får hoppas flytten håller sig "vanlig" i höst.

Du får vara med oss sen då! Vi har väldigt väldigt mkt kråkor överallt nu!

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

Blev bara en idag. Men de var säsongens suraste fågel. Var på ett nytt ställe. Trots rek hamnade jag 150m fel från sträcket ca 50 fågel

En duvhök och en ormvråk läxa upp uven. Så nu blir de limma.

Sen att uven in kan sitta snett. Tror jag inte på efter vråken. Nästan slog den i backen.

Kråkan var skit sur ändå.

S.

Publicerat

Blev bara en idag. Men de var säsongens suraste fågel. Var på ett nytt ställe. Trots rek hamnade jag 150m fel från sträcket ca 50 fågel

En duvhök och en ormvråk läxa upp uven. Så nu blir de limma.

Sen att uven in kan sitta snett. Tror jag inte på efter vråken. Nästan slog den i backen.

Kråkan var skit sur ändå.

S.

Hade en vråk i samma ärende idag. Totalförstöra uven var prio men som tur var gick det att skrämma bort den.
Publicerat

i senaste avsnittet av jaktradion så var det en hel del snack om kråkjakt.

dom var med 2 personer ute som jagade och ställde frågor osv, kan säkert hjälpa något.

Publicerat

Hade en rolig upplevelse med örnen idag.

Han kom lågt över trädtopparna o såg troligast inte uven för tio meter ifrån kastar han baklänges o stukar nästan vingarna.

Aldrig har jag varit med om att uven rent ut sagt skrämt skiten ur en rovfågel :)

Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken?

Såg även årets första hök smygflyga under talltopparna.

Publicerat

Var ute och gick hemmavid, en lokal kråka gjorde bort sig o hamnade framför comforten, Magic T4 nr 2 fimpa den, fint för fasanerna. Christian

Publicerat

Min C50 gick sönder igår.

Fundera på att köpa en FT3. Men är den lika svår att blåsa i som FT2?

S.

Publicerat

Bara haft en ft3, men tycker inte den är svår, rossla lite och kråkorna kommer

Publicerat

S.

Anses behöva mycket från jägaren men träningen kan ge premiumpipan rättvisa och locka fram mest svårflörtade kråkan - så ja den är krävande.

Publicerat

I brist på sömnighet tog ja en tur i morse med.

Hade ju sovmorgon till kl 05.00 (Trodde jag)

18 gånger vart fröken Benelli giftig o tyvärr totalt ofarlig 2 gånger.

Supersvår hård vind o fågel som kom in bakifrån o ville inte hela vägen fram till uven.

Gjorde att de såg minsta rörelse man gjorde o kastade supersnabbt i vinden eller tog höjd som attan.

Vet inte hur många fåglar jag inte kunde lossa skott mot pga det men ibland ska väl odsen ligga till favör för fågeln också.

Fick vifta bort höken från uven idag också.

Packade ihop då regnet kom in precis som jag planerat.

Men att uvstången blåste ner var nog de avgörande för ihoppackningen.

ALDRIG hänt förut trots att jag jagat i mindre storm.

Men nån gång ska väl vara den första.

Uven tappade en stor vingpenna men de var allt så olyckan var lindrig pga spännbandet runt träd o stång!

NU ska jag vila middag.

Publicerat

S.

Om inte pengar är ngt problem skulle jag nig råda dig att köpa en av varje!
Publicerat

FT2 är den enda pipa jag inte nyttjar.

Har fått privat lektioner.

Men lyckades inte ändå.

Känner mig som en överviktig storrökare när jag blåst i den? Helt Slut! Sen låta de piss med!

Andvänder den till att röra i kaffet med.

S.

Publicerat

Filmar du inge nu för tiden Jimbo?

S.

Publicerat

Nä sällan. Tänkt ta kamera med länge men.....

Publicerat

Var ut för att leverera fågel nu i em.

Såg då att det e hög tid att jaga lite trut.

post-399-0-79925300-1427643854_thumb.jpg

Publicerat

Åkte ner till hönseriet för en halvtimme sen och såg 200trut sittandes framför gömslet.. Surt som fan.. Kul att jag sköt en triple på kråka för första gången, jävla snabb omladdning och en magic i fullpipan så hann jag med!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Blåst o regn i östra Småland, fick ta ner för det var för regnigt. Hade lite korp, skator o två kråkor på innan nedpackning.

Jäkligt pissigt väder :-(

Publicerat

Har blivit tillfrågad att skjuta bort duvor mm av en bonde, måste man ansöka om tillstånd för skyddsjakt på duvorna på gården?

Publicerat

Sunt förnuft och en stor måtta etik och moral krävs. 

Publicerat

Sunt förnuft och en stor måtta etik och moral krävs. 

krävs väl vid all jakt?