Publicerat April 2, 201511 yr https://www.youtube.com/watch?v=5Cn6MEymVXk Har ni säkert sett men ändå.......
Publicerat April 2, 201511 yr Tycker också jag har sett den förr.. alltid kul att kolla på dylika filmer, träffprocenten ligger ALLTID på 100 % eller iallafall väldigt nära 100 kan bara vara extremt bra skyttar som lägger upp film.. Hörrö.. kollade klippet, är du skeptisk emot Rio 30 grammarna? Första klippet här ovan, var en sån där 80+ morgon.. faktum är att jag tror att det bara är någon skjutning borttagen pga fibbel, hade bra flyt i skyttet där förutom nr 2 några gånger. Sen missade jag en massa fåglar pga att jag inte hann få igång kameran eller batteritorsk. Fy fan va kallt det är ute nu!! Fyllt på de två patronväskorna för morgondagen, rätt nöjd med nya systemet, en väska med jaktplugg och en väska med bättre trap.. Om man får in kråkorna fint så blir det GB Whitegold blytrap och är de lite tjurigare så blir det prickskytte på långhåll med trångt som fan och jaktplugg. Dragit fast en kråkskalle i uvens näbb nu med, ser väl ok ut. Oklart om det påverkar kråkorna dock men jag måste testa iaf.
Publicerat April 2, 201511 yr Eftersom undertecknad får ses som ansvarig för det ena klippet som hippen la ut.. Kråkan med riopluggen är rätt speciell, ligger helt rätt i första smällen har halv och full eller kvart och full.. Rio us5 i första, dålig teckning!.. Sen är väl inte skyttet särskilt bra delvis i klippet ovan! två skott på första truten är pinsamt ohyggligt dåligt! Fast måste säga att den ena kråkan är låååååååångt upp! Min våta dröm i somras om någon har jaktabstinens… Mest kajor men skyttet är jag rätt nöjd med här faktiskt..
Publicerat April 2, 201511 yr Hallåja.. kråkan där, kollade flera gånger.. tror du skjuter över/framför den i första.. Hade du haft plugg med sämre teckning och mer randhagel så hade du kanske fått den Iövrigt.. eloge för riktigt bra skytte! Jag tycker de där bökskotten på krånglande fågel över bulvaner är svinsvårt och min statistik hade sett betydligt sämre ut!
Publicerat April 2, 201511 yr Skjuter så otroligt långt framför i första, meningen var att den skulle stanna upp så jag kunde sikta i andra smällen Det är ju svårt att träna inför bulvanskyttet tycker jag, inte en fågel som är likadan liksom, ibland stämmer skyttet riktigt bra som den här morgonen med 21skott på 20 fågel (ex avlivning på marken) men ibland stämmer det inte alls.. Tänker nog gå ner och skjuta ett par kråkor ikväll, de sitter helt hundra utanför mitt gömsle.. Ska strax köra upp och förbereda inför arbetsdagen med jaktlaget, får foder av min kära bonde som betalar mina skott och ger mig åtelmaterial
Publicerat April 2, 201511 yr Vart bygger man gömslet? Vilken miljö är det bäst att locka på gråkappan? Ge mig tips! Lockade fram en kråka, en korp, en duvhök och fem rådjur... Kråkan försvann lika fort som den dök upp. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat April 2, 201511 yr Ska du locka så bygger du inte gömsle, lövcamokläder och göm dej i en gran eller något. Stå så du ser bra så du ser kråkan påväg in mot dej därefter ducka och när den är inom håll så.. tja..
Publicerat April 2, 201511 yr Tips på hur man blåser i nordic crow. Film ? Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat April 2, 201511 yr Hörrö.. kollade klippet, är du skeptisk emot Rio 30 grammarna? Första klippet här ovan, var en sån där 80+ morgon.. faktum är att jag tror att det bara är någon skjutning borttagen pga fibbel, hade bra flyt i skyttet där förutom nr 2 några gånger. Sen missade jag en massa fåglar pga att jag inte hann få igång kameran eller batteritorsk. Fy fan va kallt det är ute nu!! Fyllt på de två patronväskorna för morgondagen, rätt nöjd med nya systemet, en väska med jaktplugg och en väska med bättre trap.. Om man får in kråkorna fint så blir det GB Whitegold blytrap och är de lite tjurigare så blir det prickskytte på långhåll med trångt som fan och jaktplugg. Dragit fast en kråkskalle i uvens näbb nu med, ser väl ok ut. Oklart om det påverkar kråkorna dock men jag måste testa iaf. Rio 30g slår hårt
Publicerat April 3, 201511 yr Detta är en populär post. Pangade min livs första kråka på lock idag sjukt kul... Skickat ifrån klösbrädan
Publicerat April 3, 201511 yr De vart flopp idag fågeln har vart där i 2 veckor i brutala mängder o just idag sket dom it. D De slutade på 2 kråk 1 skata //Simon. Fint skare va serru
Publicerat April 3, 201511 yr Hade rätt trevlig morgon med arga fåglar. Men vinden låg lite kasst o vasst första fåglarna men sen gick de bra. Ett 40 tal fågel med största andelen kråka. 38 åm ja inte minns fel. Men lite surt, inte en enda påskkärring på viltparaden. Som ja hade hoppats få se en elak påskkäring attackera uven
Publicerat April 3, 201511 yr Matte o jag skrapade ihop knappt 50 fågel på två uvar, Mattes uv gick bra, min har totalt slutat funka. Fick ihop 23 tror jag, tre-fyra sura kanske resten rena lönnmord. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat April 3, 201511 yr O jag hade kråkor som kom så nära att jag missade bara därför idag. 5-10m framför gömslet. Kunde nästan ta de med kolven. Med begränsat svingutrymme kan de bli riktigt besvärligt att få ner dem. Fick välja ngn midre arg på håll flera gånger. Men de gick det med. Garanterat sträckfågel som kom in idag!
Publicerat April 3, 201511 yr Nytt ställe idag och inte direkt nåt kråkområde. Den äkta fick vila och pimp åkte upp med nyjusterad vinkel. Började jättebra men sköt inte då det var intressant och se attackerna. Sedan efter nån timma stendött när det skulle skottas. Bara kajor. I morrn nya försök men på gammalt ställe som bör ge lite bättre. Fasen ni har ju fältskjutning på era ställen ;-)
Publicerat April 3, 201511 yr Detta är en populär post. 16. De som kom dit fick följa med hem. Skytte med bra självförtroende. Riktigt nöjd! S.
Publicerat April 4, 201511 yr Just det.. Såg sträck kråkor på morgonen, trodde det var över.. Till nästa vår ska jag försöka rigga ett nytt ställe i anläggningen i hopp om att kunna lura dem, lyckad man så blir det riktigt kul! Edit: tvingades skjuta för att freda uven med igår., en ung havsörn gjorde flera attacker. Obehagligt! Både uven och örnen klarade sig i alla fall. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat April 4, 201511 yr 9 kråkor och 4 kajor imorse. Var vid lösdriften. Snö i luften och kallt väder, annars hade det nog varit mera fågel. Vi fick det som kom i håll.
Publicerat April 4, 201511 yr Hyfsad morgon med ett tiotal nere men mest kajor i luften. Men för att vara här så är det ungefär vad man kan få en morgon. Lite skyddsjakt på duvor efter det så nu blir det soffan. Ny dag imorgon med nytt kaffe o ny plats.
Publicerat April 4, 201511 yr Detta är en populär post. 3 anfall på uven, total 5 kråkor, 1 nere, brände ett läge och bommade en fågel, en sväng med 4 kajor, en nere, samt två skator. Det roliga var att kråkorna var rejält sura om än inte tokiga. Man kanske skall vara mer noggrann och bygga bättre gömsle och ha bättre stång... Nåväl underbart vacker morgon. Christian
Publicerat April 4, 201511 yr Matte o jag skrapade ihop knappt 50 fågel på två uvar, Mattes uv gick bra, min har totalt slutat funka. Fick ihop 23 tror jag, tre-fyra sura kanske resten rena lönnmord. Sent from my iPhone using Tapatalk Har det blivit nåt test med huve o hals bara i näbben eller klorna? Jättenyfiken!!!