Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kråkjakten

Featured Replies

Publicerat

Om du vart inbjuden till tipp där du inte behövde lura kråkorna så är jag den första att gratulera! De tippar där jag hålls är det ta mej fan skitsvårt att lura dem.. Hade jag lyckats lura en tiondel av de fåglar jag såg för tre veckor sen typ så hade jag skjutit tresiffrigt men si så enkelt är det inte..

Skulle vilja säga att det är precis tvärt om, kråkorna är lättare att lura när man jagar i odlingslandskapet eller ute i kusten. Där har man haft mornar där jag fått in varje enskild fågel jag öht sett på uven. Det händer aldrig på en jagad tipp.

kanske att dom inte jagar så ofta där då? vi bara stod och hammrade på, knappt något gömsle, och uven upp i en stång mot ett litet träd. rätt många grupper med kråkor som vi såg vända och komma över uven en gång till efter att vi skjutit på dem en gång redan.

• Svar 4,6k
  • Visningar 508,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Det blev 1 stooooor revir kråka o en liten kaja jag sköt första kråkan som kom in på uven mitt första djur!!!! Å den föll på skottet sen tog farsan kajan så vi blev 100% iga

• Riktig bra dag etter kråkene. Ingen vind og dom kom inn på uven helt til jeg var tom for skott. 50 kråker og 17 korp.  Min gamla Miroku selger jeg aldrig! 😎

• Rovanjarn
    Rovanjarn

Nytt person bästa med 64 fåglar. Skotten tog slut vi 10.00 och då var jag nöjd. 

Posted Images

Publicerat

Låter inte som något värre jakttryck.. Med tanke på hur det kan trassla så är det ju bara att passa på, det lär inte hända allt för många gånger! Upplevt det tre-fyra gånger och då kan jag precis som du ledsna en smula. Det som lockar då är att passera tre-siffrigt, gäller att hitta nya mål i varje situation  :biggrin: Och det var kråkor så det inte handlar om kajor i hög utsträckning?

Publicerat

Låter inte som något värre jakttryck.. Med tanke på hur det kan trassla så är det ju bara att passa på, det lär inte hända allt för många gånger! Upplevt det tre-fyra gånger och då kan jag precis som du ledsna en smula. Det som lockar då är att passera tre-siffrigt, gäller att hitta nya mål i varje situation  :biggrin: Och det var kråkor så det inte handlar om kajor i hög utsträckning?

var bara medbjuden, men verkade inte som att dom var jätte heta på kråkjakt direkt. så jakttrycket är nog rätt lågt.

Det med mål för kråkjakten är riktigt kul, skriver upp alla jakter och antal fågel, och brukar sätta mål efter det till nästa år. riktigt roligt när man lyckas. vi har ökat antal skjutna fåglar i par år i rad nu  :thumbsup:

Publicerat

Det sätter lite extra krydda på jakten åtminstone om vi pratar om denna typ av vilt.. jag har ännu inte tagit mej över tresiffrigt, gissa om jag var bitter den dag jag bröt och körde hem samt räknade in 97 kråkor väl hemma? Har tre-fyra mornar på 90-talet fågel men fan inte 100.. 

Avseende trut så är det rätt kört, lär aldrig slå resultatet som Ken1 och jag fixade förra eller förförra hösten.. 

Publicerat

Avseende trut så är det rätt kört, lär aldrig slå resultatet som Ken1 och jag fixade förra eller förförra hösten.. 

Men SÄG då!!! 

:tongue:

Publicerat

Snacka om att fåglarna kan tabellen!

Hade uven suttit uppe idag hade dem fått veja för den!

På dem 10 minuterna jag plocka ner nätet och prata i telefon så passera 14 kråkor och två flockar med kajor.

S.

Publicerat

På dem 10 minuterna jag plocka ner nätet och prata i telefon så passera 14 kråkor och två flockar med kajor.

S.

Då väntar förökningen runt hörnet om 2,5 månader då om de inte faller för Hippens pipor på någon tipp med skyddsjakt :biggrin:

Publicerat

Ska mata upp dem så om dem ska upp dit blir de pendeltåg :thumbsup::tongue:

S

Publicerat

Då startar väntans tider igen:-( Men lite skyddsjakt blir det ju så att man kan hålla lusten under kontroll. Översyn av kojer o platser blir vårarbete samt ett uv projekt till.

Publicerat

Jaha.. sådär sugen, fick inte med mej de jag ville, hade gärna sett tre eller fyra uvar till igång samtidigt i anläggningen. Nu tvingas man nästan köra på en plats för där samlas de små liven om de får vara ifred så tja där måste jag stå. Går det BRA idag så blir det 20+..

Dags att rulla iväg!

Publicerat

Stannade på 15 kråkor.. otroligt lite kråkor, enda trösten var att jag hade kanske 20 max över uven så jag fick in de absolut flesta idag. Verkar som att uven funkar på vissa platser ofta, ibland på andra och aldrig på vissa andra ställen. Skarvade med lite korp, kaja och trut så jag tog mej över 20. Tur att det inte vart en bra dag förövrigt, upptäckte att jag troligen sumpat ena patronväskan..  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Publicerat

3_9_5 inplockade därmed konstaterade. Men vi hade en hel del till nere som vi helt enkelt inte lyckades hitta. Tog två timmar bara att plocka vilt..

Jäklar, jag tycker jag haft bra måsjakt på gårdarna här då jag under ett par turer fått ner 100+ fåglar på en förmiddag men här lär ni ju ha stått hela dagen och skjutit.

Publicerat

Vilken trailer… 

Publicerat

Vad skoj!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

:biggrin:  Suverän trailer!!!

Riktigt häftigt filmat, coooolt att dom har med klättersekvensen med Hipshot i uv-tallen. Fick nackhåren att resa sig på mig så jag har nog inte helt lyckats förtränga min klättring för ett tag sedan...

Kan man förboka filmen? 

/M

Publicerat

Grym trailer!!

Om det går bokar jag gärna en film.....måste nog ge kråkjakten en chans!:D

mvh/Urban

Publicerat

Snygg trailer.. Filmen hamnar överst på inköpslistan och under så står det berguv. Har kanske lite på gång...

Publicerat
Publicerat

Här är väl enklast och snabbast att beställa när den kommer.. 

Publicerat

Kul den får man ta och köpa!

Publicerat

Gåshud, kanontrailer, först på önskelistan. Skall absolut inhandla. Tumme upp :-)