Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävlock

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

3 Dm Nysnö i helgen o det snöar fortfarande <_<

Det måste sjunka undan lite snart vi är ju för bövelen snart i Mars...

/Lasse

• Svar 405
  • Visningar 39,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
3 Dm Nysnö i helgen o det snöar fortfarande <_<

Det måste sjunka undan lite snart vi är ju för bövelen snart i Mars...

/Lasse

Jag har ju en tanke om att fixa en skoter och dra ihop lite spår för att kunna precisera var rävarna kommer... Går ine det här vita lappmöglet undan så vet i fn om vi inte ska köra lockeriet i Maj i stället... :/

Publicerat
Jag har ju en tanke om att fixa en skoter och dra ihop lite spår för att kunna precisera var rävarna kommer... Går ine det här vita lappmöglet undan så vet i fn om vi inte ska köra lockeriet i Maj i stället... :/

Hihi, får smålänningarna kalla fötter nu när det för en gångs skull kommer lite snö? :rolleyes:

Publicerat

Hallå vad händer? Inte får ni kalla fötter på riktigt nu när vi administrerat med semestrar? =)

Publicerat
Hallå vad händer? Inte får ni kalla fötter på riktigt nu när vi administrerat med semestrar? =)

Tja.. Ni är välkomna, men glöm att se ngn räv.. Är väl runt metern med snö på ett ungefär.. ^_^

Publicerat
Tja.. Ni är välkomna, men glöm att se ngn räv.. Är väl runt metern med snö på ett ungefär.. :D

Äsch då.. det blir ju som grytjakt nästan att gräva fram dem ute i snön på det småländska höglandet ^_^

Publicerat
  • Författare

Det ska nog gå fint, vadar byxor på :)

Det ska bli mildare till helgen och då sjunker förhoppningsvis lite av detta satans vita helete (det är ingen som störs av starka ord va) undan lite. BLir det sedan minusgrader så kommer räven att springa som en tok uppe på skaren o då ska det nog bli fart i skogarna. Tyvärr blir det nog en del rådjur som går åt till rävmat en tid då åxå :D

Jag måste ringa killen som har badtunnorna så han kan börja att skotta fram dom nu, det behövs nog inte fyllas något vatten utan bara tända kaminerna så tinar snön och så är det klart..

Får se hur väl vi kan genomföra skjutövningarna, jag var ute o fodrade rådjuren nu i kväll och trodde jag skulle bli på åkrarna flera gånger i snön, satan vad det drev dåligt när snön gick långt över framaxeln på traktorn.

/Lasse

Publicerat

Ja enligt vädergudarna så blir det mildare nästa vecka, lite minusgrader på nätterna så blir det perfekt skare.

Nu börjar nog rävarna bli både hungriga och frustrerade så det kommer nog bli en väldans fart på dem.

Eftersom Fitz tar passet i tunnan och han är så dålig på att simma så är det bäst att jag övervakar honom i tunnan.

Publicerat

Låter bra det här, jag var ju nästan orolig att vi skulle behöva hitta en egen badtunna och skrämma räv här hemma :rolleyes:

Men det borde ju, som ni säger, i rimlighetens namn hinna bli rävvänlig skare innan dess. Det är ju för bövelen mitt i mars, det måste ju bli någon mildare dag snart.

Publicerat
Låter bra det här, jag var ju nästan orolig att vi skulle behöva hitta en egen badtunna och skrämma räv här hemma :rolleyes:

Men det borde ju, som ni säger, i rimlighetens namn hinna bli rävvänlig skare innan dess. Det är ju för bövelen mitt i mars, det måste ju bli någon mildare dag snart.

Vi får väl svetsa på ett plogblad på din nya traktor annars och visa hur snöröjning går till? =)

Publicerat
Vi får väl svetsa på ett plogblad på din nya traktor annars och visa hur snöröjning går till? =)

Håll din svets borta från min nya bil, din tölp :P

Men jag har nya snökedjor också, så vi ska nog ta oss till Skurebo i alla fall :rolleyes:

Publicerat
Håll din svets borta från min nya bil, din tölp :o

Men jag har nya snökedjor också, så vi ska nog ta oss till Skurebo i alla fall :P

Jag tar med en skyffel =)

Publicerat
  • Författare

Snöplogen monterad på den större av Valmetarna nu så ploga kommer att funka, jobbigt som bara den för den i nästan en meter snö men roligt för lilla mig i hytten.

Waxin: Det kommer att finnas två badtunnor så du kan få grannpasset ;)

/Lasse

Publicerat
Snöplogen monterad på den större av Valmetarna nu så ploga kommer att funka, jobbigt som bara den för den i nästan en meter snö men roligt för lilla mig i hytten.

Waxin: Det kommer att finnas två badtunnor så du kan få grannpasset <_<

/Lasse

:o Fan Lasse du är en bra kille

Publicerat
  • Författare
:D Fan Lasse du är en bra kille

Trodde du något annat B)

/Lasse

Publicerat

Du e inte lite fräck du <_<

Nu har jag laddat en batch med 40 plugg bara för att komma ner till dig, och så går du och tjuvstartar :lol:

Publicerat

Äsch lika gott det,då blir det mer tid för öl och badtunna <_<:lol:

Publicerat
  • Författare

Förlåt grabbar jag kunde bara inte låta dom springa här hur som.. :lol:

Men nu vet jag i vart fall om var det finns en till, jag har inte sett rävspår här innan.

Min 2 rävar på mina marker just nu även om man räknar bort den som hänger på logväggen

/Lasse

Publicerat

Finns rävar kvar! min far avlivade ett räv el hundtuggat rådjur nu i kväll.. :lol:

Publicerat
  • Författare
Finns rävar kvar! min far avlivade ett räv el hundtuggat rådjur nu i kväll.. :lol:

Finns viss risk att det var hund på den kanten tyvärr :lol:

/Lasse

Publicerat
Finns viss risk att det var hund på den kanten tyvärr ;)

/Lasse

Vet iofs vad du menar, men den risken är något mindre numera..

Detta var då han var på väg hem.. där Stalle bor ungefär.. Låg på vägkanten och for iväg då han stannde och då såg han en stor blodpöl, så det var ju ringa polis etc, men det låg en bit in så de kunde avslutade det hela.

Publicerat

Snart bara en vecka kvar.

Har filat ur framstocken som låg i spänn, och väntar på ett par benstöd från Lule.

Hoppas bara jag hinner kontrollskjuta innan resan.

Annars får det bli en smäll på skurebos åker...

Morgongova kan du ta dig till Shell Kvarnbolund vid 11 snåret nästa fredagen? Så hämtar vi upp Fitz vid 12 snåret (om vi hittar dit ;) )

Så landar vi hos Casa el Skurebo någon gång vid 16-17tiden

/Reseledare Waxin

Publicerat
Snart bara en vecka kvar.

Har filat ur framstocken som låg i spänn, och väntar på ett par benstöd från Lule.

Hoppas bara jag hinner kontrollskjuta innan resan.

Annars får det bli en smäll på skurebos åker...

Morgongova kan du ta dig till Shell Kvarnbolund vid 11 snåret nästa fredagen? Så hämtar vi upp Fitz vid 12 snåret (om vi hittar dit ;) )

Så landar vi hos Casa el Skurebo någon gång vid 16-17tiden

/Reseledare Waxin

Någon som jobbar inom speditionsbranchen? :huh:

Känns som det märks på något sätt..

Mvh!