Publicerat Oktober 7, 20205 yr Mat till älgjakten nästa vecka fixad. både till mig och familjen. 36 piroger klara. En plåt lasagne och en laddning köttfärssås. Frysen tömd på älgfärs!!
Publicerat Oktober 10, 20205 yr Älgköttsoppa med div. rotfrukter o ärtor. samt knäckebröd med ost, smör o mjölk.
Publicerat Oktober 10, 20205 yr Dagens en ostburgare. Från frysen via nya AirFryern som får klart godkänt.
Publicerat Oktober 22, 20205 yr Nybakad rustik Baguette med smör isberg rödbetssallad och köttbullar med ett par glas sen 2020 Chateau du Muu.
Publicerat Oktober 24, 20205 yr Detta är en populär post. Är både Dagens och Morgondagens som presenteras här. Vi börjar med gårdagens bravader. Porterstek av rådjur som fått kallna över natten i grytan och dragit åt sig alla goda smaker. Sen silat av skyn och och fixat såsen, tre omgångar i folieform för frysen och en i ungs form för morgondagens lunch. Kvällen dagens, var Heta räkor med ris, bönor och ett schyst vit vin. Hummmmm Vitt vin och Räkor, än finns det hopp?
Publicerat Oktober 25, 20205 yr Kidsen kom hem i helgen = grilltajm. Blev ett par fransyskor och innanlår på rå å lite tillbehör. /P
Publicerat Oktober 28, 20205 yr 28 minutes ago, Dansken said: Kumlatucky fried chicken MUMSIG den Kumlatucky
Publicerat Oktober 30, 20205 yr I dag blev det Dovrostbiff, gräddstuvade trattisar, vitlöksfrästa brysselkål och ungsstekt potatis. Inte mycket kvar efteråt.
Publicerat Oktober 31, 20205 yr Dagens kulinariska Tonfisk filér och pommes med dip ala tecno dvs majo, finsk delikatess gurka och lite chipotle glace. Airfryern fick fixa fisk och pommes. Gott gotti gott gott.
Publicerat November 1, 20205 yr Författare Väldigt länge sedan jag postade något i "min egen" tråd, kul att se att den lever! Hade nyligen lyckan att få skjuta två kronkalvar så idag blev det kroninnanlår med smörfrästa trattkantareller, smörslungade gröna ärtor och potatis.
Publicerat November 2, 20205 yr All in one. Tog upp 5oogr råfärs å var lite vilsen vad det skulle bli. Enkelt var målet. Då blev de att köra allt i en potta. Så, ner mä färs å rejält med purjo + vitlök och tomat. Salt å peppar + lite kryddigare: curry+spiskummin+ingefära+kanel(lite)+Kabsa(mellanösternkryddblandning). Detta fick simma i creme fraiche å grädde. Avsmakning å i med lite h20 å sen ner med basmatiris. På med lock å sjud tills klart. Ner med dryga decilitern med russin, för å möta sälta å kryddor, som fick vara med i 5 min på eftervärmen. Kruxet är att komma ihåg. Blev bra. /P
Publicerat November 2, 20205 yr Här drog vi igång julmaten med lutfisk å pärer. Och en lite tunn tisdagspilsner.