Publicerat Januari 14, 20215 yr Hittepågryta . På rå som ja stycka i går. Smakmässig mix av lökar, Tacokrydda, tomat, grädde, nå starkt å lite till. Värmande i kylan. /P
Publicerat Januari 14, 20215 yr Blir till att äta lite varmrökt lax idag = 1.7kg för 25 pengar kan ju inte vara fel
Publicerat Januari 15, 20215 yr Dagens blev varmrökt lax kokt plugg med smör och lite coleslaw som sköljdes ner med Chateau du Muu.
Publicerat Januari 19, 20215 yr Efter dagens lunch så blev det dessert till mig o frun. Hon fick en egen semla.
Publicerat Januari 19, 20215 yr 5 minutes ago, Ken1 said: Spenatsoppa kokta ägg prinskorv ?? Det var länge sedan...
Publicerat Januari 19, 20215 yr 1 hour ago Ken1 sa: Spenatsoppa kokta ägg prinskorv ?? ...och en annan får inte frun att äta varken spenat och bruna bönor.
Publicerat Januari 19, 20215 yr 2 minutes ago, lsjonsson said: ...och en annan får inte frun att äta varken spenat och bruna bönor. Du får väl se till att hon får en kurs me Kurt
Publicerat Januari 19, 20215 yr 7 minutes ago lsjonsson sa: ...och en annan får inte frun att äta varken spenat och bruna bönor. Förstår henne!
Publicerat Januari 19, 20215 yr 58 minutes ago lsjonsson sa: ...och en annan får inte frun att äta varken spenat och bruna bönor. Bruna bönor är kört här med men då blir det mer till mej ????
Publicerat Januari 19, 20215 yr 1 hour ago Ken1 sa: Bruna bönor är kört här med men då blir det mer till mej ???? Gott var det iaf!
Publicerat Januari 19, 20215 yr 2 hours ago tecno sa: Du får väl se till att hon får en kurs me Kurt Det är nog ingen idé att prova på med det tyvärr!
Publicerat Januari 22, 20215 yr Älgstek på g. Va lite vilsen hur ja skulle göra denne gång då då. ? Beslutade att ta det första receptet som google presenterade. Å de blev: https://www.koket.se/per-morberg/varmratter/vilt/per-morbergs-algstek/ Fixa såsen å skiva upp sen är det klart. /P
Publicerat Januari 24, 20215 yr Detta är en populär post. Nu har det blivit ett gäng färdiga souvas burgare i frysen. Om nån vill testa göra så är det lite grovt. 7% saltlag kommer jag använda nästa gång. Salta köttet, rök sen några timmar och låt hänga en dag eller två efter rökningen sen blir det först genom grova hålskivan i kvarnen blandat med bacon och fett sen genom den fina skivan. Pressa burgare på ungsplåtar in i frysen sen är det bara packa efter dom fryst. Gjorde även iväg en hel del rådjur bitar som legat i frysen och blandade i fläsk utöver det andra, vart uppskattat av dom som fick det. Blev nog närmare 7kg gissar jag.
Publicerat Januari 24, 20215 yr Föråt mig på färsbiffar ett tag men tiden har läkt sår. Idag blev det lättstekta dovbiffar med mos, gräddsås, baconsmul och rörörda lingon.
Publicerat Januari 25, 20215 yr På 2021-01-24 at 06:21 karelsk blandning sa: Nu har det blivit ett gäng färdiga souvas burgare i frysen. Om nån vill testa göra så är det lite grovt. 7% saltlag kommer jag använda nästa gång. Salta köttet, rök sen några timmar och låt hänga en dag eller två efter rökningen sen blir det först genom grova hålskivan i kvarnen blandat med bacon och fett sen genom den fina skivan. Pressa burgare på ungsplåtar in i frysen sen är det bara packa efter dom fryst. Gjorde även iväg en hel del rådjur bitar som legat i frysen och blandade i fläsk utöver det andra, vart uppskattat av dom som fick det. Blev nog närmare 7kg gissar jag. Om någon undrar i rökningen så är det ca 5-6 timmar kallrökt.