Publicerat Juni 15, 20205 yr 5 minutes ago, Ompi said: Blev fisk idag VID-20200615-WA0015_1.mp4 Va för sorts slamkrypare?
Publicerat Juni 15, 20205 yr 7 minutes ago tecno sa: Va för sorts slamkrypare? Threadfin bream. Kallas också sultan ibrahim i mellanöstern. Tror inte den har ett namn på svenska. Men den är en abborre fisk.
Publicerat Juni 15, 20205 yr 1 hour ago Dansken sa: Jag ser att du inte snålar med vitaminerna när du steker ? Kallpressat svensk raps så jag har inte dåligt samvete ???,
Publicerat Juni 17, 20205 yr Ännu några matlådor med köttfärssås till frysarna. Nästa eftermiddagsvecka är räddad och jag kan variera kosten rätt bra.
Publicerat Juni 17, 20205 yr När man bestämt sig för att bara ha ett paket bacon i carbonaran så är det ju bra att den lokala producenten har stora förpackningar.
Publicerat Juni 19, 20205 yr Detta är en populär post. Morgonens frukost Bedårande utsikt från frukostbordet
Publicerat Juni 19, 20205 yr 30 minutes ago Mulle mek sa: Morgonens frukost Bedårande utsikt från frukostbordet Det där ser väldig bra ut- båda delarna ?
Publicerat Juni 19, 20205 yr 23 minutes ago tecno sa: Kungligt ! Är ni ett helt kompani ? 5 båtar 10 personer?
Publicerat Juni 20, 20205 yr Detta är en populär post. Min snabbkyckling. Strimlat kycklingfileér doppar dem i Soja med rökt paprikapulver, penslar med rapsolja innan de åker in i ugnen längst upp. 250 grader grill i ca 10min beroende på hur tjocka bitarna är. så pass att de kommer upp i 72-74 grader innertemperatur. Äts med friterade pommes och Eriks (Lallerstedt) Curry-lime dressing. Magiskt gott och enkelt. Tog tre portiner. ? Matkoma. Väntade några timmar innan efterrätt. Gräddglass, knäckiga havreflarn samt lite chokladsås. Lite latmans mat alltihopa men lika gott för det.
Publicerat Juni 25, 20205 yr På 2020-06-23 at 18:22 tecno sa: Gott, men skulle nog ha svårt för det i värmen.
Publicerat Juni 25, 20205 yr 1 hour ago, OlaK said: Gott, men skulle nog ha svårt för det i värmen. Funkar bra tycker jag, gillar husmans kost.
Publicerat Juni 27, 20205 yr Detta är en populär post. Gäverts patenterade sillmacka som mellanmål i skärgården
Publicerat Juni 27, 20205 yr 1 minute ago, Mulle mek said: Gäverts patenterade sillmacka som mellanmål i skärgården Schkååål
Publicerat Juni 27, 20205 yr Detta är en populär post. 11 minutes ago Mulle mek sa: Gäverts patenterade sillmacka som mellanmål i skärgården Det var en kapten som hade en sån fin liten teak ask undangömd i en låda i hans hytt. Varje gång skeppet kom i farliga situationer gick Kaptenen ned och tog asken fram, öppnade den och tog fram något och läste.. Mycket hemligt. Sen löste sig alla problem, och dom klurade sig ur alla situationer. Besättningen var mycket nyfikna och det spreds rykten och historier om trolldom, skrock och hemliga riter, men Kaptenen talade inte om vad han hade i asken. En gång dom låg i torrdocka för reapartion och underhåll kunde styrmännen inte hålla sig när Kaptenen var i land: Dom öppnade lådan och tog fram asken. Mycket andaktsfullt och förväntansfulla öppnade dom asken och hittade en liten lapp där det stod: Styrbord- Höger, alltid Grön.