Publicerat Februari 2, 20251 yr Detta är en populär post. Blev hämtpizza till middag. Efterrätten blev hembakt Schwaltzwaldtårta. Frugan hade gjort bottnar och smält choklad. Dottern garnerade tårtan. Fantastiskt gott. 😍
Publicerat Februari 3, 20251 yr Om ni inte provat göra bacon jam... Testa, fy fan, är inte nyttigt, men burgar, så jävla gott!
Publicerat Februari 5, 20251 yr Detta är en populär post. Hittade några älgfärsbiffar i frysen, så det fick bli ett par hamburgare med majonnäs, rostad lök, cheddarost, inlagd rostad paprika och Sweet Baby Ray's Hickory & Brown Sugar BBQ-sås: Duger på en onsdag! MVH Alias
Publicerat Februari 7, 20251 yr Detta är en populär post. Schnittzel av grisytterfile med kryddsmör, affärens pommes, ketchup. Enkelt, billigt och mäktigt gott.
Publicerat Februari 12, 20251 yr Detta är en populär post. Är gräsänkling så det fick bli något enkelt. Stekt potatis och egengjord choritzu. Lite grönsaker hittade jag med.
Publicerat Februari 12, 20251 yr Skralt i kylen så det fick bli kokt ost och skinka Totelini, hackade en Kassler och stekte med vitlök. Blandade sedan allt i stekpannan och slog på lite grädde som fick koka in, riktigt gott faktiskt.
Publicerat Februari 15, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Idag ville både hunn å jag ha älgkött... Hussen får kalops senare idag å hunn fick värsta lyxfrullen med putset från älgfransyska.
Publicerat Februari 15, 20251 yr 10 minutes ago qvarnhill sa: Idag ville både hunn å jag ha älgkött... Hussen får kalops senare idag å hunn fick värsta lyxfrullen med putset från älgfransyska. Glad tax!
Publicerat Februari 16, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Å äter man huvudmålet mitt på dagen då kan man kosta på sig en smarrig macka till aftonen... Äggröra och rögad ål!
Publicerat Februari 16, 20251 yr 6 minutes ago qvarnhill sa: Å äter man huvudmålet mitt på dagen då kan man kosta på sig en smarrig macka till aftonen... Äggröra och rögad ål! Kan inte du adoptera mig?
Publicerat Februari 16, 20251 yr 22 minutes ago exabit sa: Fann detta på Ica Maxi idag. Blir min stapelföda framöver Yummi!
Publicerat Februari 17, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Hmm, ja, rotmos å fläsklägg är ingen dålig mat det heller...
Publicerat Februari 17, 20251 yr Man får faktiskt inte visa bilder på fläsklägg & rotmos utan att bjussa 😶
Publicerat Februari 17, 20251 yr Författare 1 hour ago dptrapper sa: Man får faktiskt inte visa bilder på fläsklägg & rotmos utan att bjussa 😶 Fattar... Fast man får inte tala om att man bor i Öjebyn utan att skicka en riktig paltschwimen så vi är kvitt! 😂
Publicerat Februari 17, 20251 yr Hemmagjorda köttbullar på älgfärs, potatismos, gräddsås, rårörda lingon, grönsaker o mjölk.
Publicerat Februari 18, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Fläsk på tisdagar, det är sen gammalt!
Publicerat Februari 18, 20251 yr 1 minute ago qvarnhill sa: Fläsk på tisdagar, det är sen gammalt! Å där gick försmörjningen! fy fan va gott!
Publicerat Februari 18, 20251 yr Detta är en populär post. Inlagd sill, potatis, kokt ägg, kaviar, knäckebröd o öl.
Publicerat Februari 20, 20251 yr Författare Detta är en populär post. Idag slog man till med lite riktigt brittiskt käk... Eller ja, har väl aldrig fått frittade abborrfiléer i varken England eller Skottland. Gott är det hur som, extra gott idag då jag lyckats köpa riktig maltvinäger här i Sverige!
Publicerat Februari 20, 20251 yr 18 minutes ago qvarnhill sa: Idag slog man till med lite riktigt brittiskt käk... Eller ja, har väl aldrig fått frittade abborrfiléer i varken England eller Skottland. Gott är det hur som, extra gott idag då jag lyckats köpa riktig maltvinäger här i Sverige! I GB är det väl lika vanligt att man får "non brewed condiment" till fish&chipsen, som äkta maltvinäger? Bortser man ifrån ärtorna så såg det gott ut! 👍 MVH Alias