Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Fyfan, sluta snusa är ingen hit. Måste ner 5-6 kilo nu över sommaren.

Sprang för första gången med hundarna på väldigt länge idag - lever men det är inte mycket mer. Nån form av skaplig grundkondis finns ju men att just springa gör jäkligt ont när man är ovan.

• Svar 2,1k
  • Visningar 154,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Ryggskottet börjar ge vika så till helgen blir det några försiktiga försök till träning, blir inga tunga marklyft på minst en vecka, dock så är det inte det som primeras siktar nog på 20-25 reps och så kör vi set tills man kräks!

Det där challenge 300 vore ju något att träna innan löpningen drar igång brukar jag cykla för att stärka upp knän och ben lite, är ju fortfarande på strax under 100kg. sluta snusa är väl bra men då måste jag vara inne i en träningsperiod annars vågar jag inte fundera på vart vågen slutar!

Publicerat

Planering och looks vettu. B-)

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

Publicerat

Ligger stadigt på 103 +- något kilo.

Med snus o samma träning vore jag långt under 100...

Publicerat

Utför en slänt var inte heller o leka med kan jag upplysa om...

Tips på bra stretch övningar där mottages gärna..

Publicerat

Ställ dig viid en vägg och sätt vänster ben bakom höger så att vänster fot hamnar till höger. Vik överkroppen till höger och pressa höften till vänster..... Förklara i text är inte min grej men ska strama rejält i höftböjaren när man gör rätt. Bättre att googla så hittar du säkert bilder

Publicerat

TRANING VAR DET JA...

Nu har jag val inte varit varken riktigt valtranad eller riktigt otranad sedan tidigt nittiotal. Men lite sugen blir man pa att oka traningsdosen. Jag har alltid tyckt att motionslopp ar lite mesiga. Framforallt om det bara handlar om att ta sig i mal. Men nu skall en av mina polare se till att ta vatternrundan pa under tio timmar. Det ar ju nastan sa att man skulle kunna kalla det en bedrift. Fragan ar om man skall haka pa eller ej? Kanns som att det skulle vara lite av en utmaning. Kanske lagom for att hornen skall vaxa ut. Aterkommer i fragan...

Publicerat

Ca 11km idag, senast jag jogga så långt var när man tränade inför mönstringen...blir 26-27år och 20kg sedan om man räknar snabbt de..

Milen under timmen var målet, check B)

8km på asfalt, känns ok nu får se hur det känns imorrn.

Publicerat

Var på gymmet i förmidags o körde igenom kroppen, det var skönt. Finns ett Gym i Byn.

Publicerat

Fyfan, sluta snusa är ingen hit. Måste ner 5-6 kilo nu över sommaren.

Sprang för första gången med hundarna på väldigt länge idag - lever men det är inte mycket mer. Nån form av skaplig grundkondis finns ju men att just springa gör jäkligt ont när man är ovan.

Köp ett par riktigt bra skor och börja med riktigt snabb PW varierat med lugn joggning så blir löpningen lättare ganska snabbt!

Publicerat

Det är väl typ 40+ ligan som skriver regelbundet på denna tråd, eller?

Publicerat

Precis hemkommen från en 45min joggingtur, härligt väder och en hel del människor ute i spåret.

Det måste ha varit en man som uppfann löpartightsen!

- inte speciellt svårt att hålla farten när man har ett par sådana framför en...:)

Mvh

Cris

Publicerat

37- om jag får kommentera,

12 km i lördags, intervallträning över 1 timme 17 min, löpsträcka, gymmet igår.

92 kilo tung igår vid invägning.

/Christian

Publicerat

Äntligen semester, fria träningstider och fullt möjligt att köra dubbla pass:-) Igår blev det ett stenlyftarpass och nu ska jag ut i skogen och springa:-)

Publicerat

Ush vad jag hatar sommarvärmen!! Massor med broms det är jättevarmt, till och med hunden tyckte det va för varmt trots att han fick bada två gånger på 10km.

Publicerat

post-9336-0-17965500-1342461262_thumb.jp

Även om den jaktliga ådran inte tagit sig ordentligt ännu så har det bättre med just träningsådran, junior kör hårt inom gebitet mma och kör en herrans massa pass i veckan..kul att nån håller familjens fana högt ! Snart rår han kanske på far sin....Hepp

Publicerat

Kvalar inte in där.. Men ge mig några månader så.. ;)

Publicerat

Här är en i gubbligan Orjant, nytt PÅB ikväll 26:30 på halvmilen :smile:

Lars, C, Orjant och ni andra som kan det här med att springa, när är det nödvändigt att vattna sig ? Finns det nå tumregel att gå efter om man nu skulle få för sig att löpa lite längre nån gång ?

Publicerat

Beror mycket på hur varmt det är men själv dricker jag inte på löpningar under 60minuter. Är det extremt varmt och man maxar kan det vara gränsfall men har man skapligt fylda depoer innan klarar kroppen sig hyfsat jag har svårt att få i vätska då man springer.

Som kuriosa kan jag erkänna att jag åkt ett skidlopp på 42km helt utan vätska inte bra men det gick :wallbash:

Publicerat

Jag tror att även jag skulle ha problem med det, men när det blev över timmen sist var det rejält varmt i solen så börja jag fundra på´t. Blir det längre än då nån gång så kanske man skulle titta på nån vätskelösning, åtminstone vid sommarvärme.

Publicerat

Det beror på hur mycket vätska du har fått i dig innan du tränar. Har du fått i dig mer än 1 l så borde det hålla 1 - 1,5 timmar i + 20 graders värme. Detta är förståss olika för olika personer men Hasse Wiktorsson, författare till "Stora löparboken" lärde mig mig detta och det funkar för mig.

Ett tips är att istället för att bälga en massa onödiga sportdrycker efter hård träning, köp en tetra med lätt- eller mellanmjölk, så får man i sig alla vitaminer och mineraler som behövs efter träningen. ;)

Publicerat

Örjan har en.poäng! Mjölk funkar alltid! Själv brukar jag försöka få i mig vatten innan längre pass. Brukar inte ha med mig ngt om det inte är över 20 grader..

Publicerat

Tack för råden ! Mjölk klunkas mest hela tiden men efter passet brukar det bli hembubblat vatten och banan.

Publicerat

En svensk klassiker i Danmark :wink: Starkt jobbat!

188.jpg

Tack :smile:. Nu är det bara svensk medborgareskab som fattas... :wink:

vh Lars

p.s. avs bra övningar, streching m.m. i samband med sportsskader kann jag tipsa om www.sportnetdoc.dk

Publicerat

Var hos kirurgen idag och fick ett utlåtande; trasig meniskeln och trasigt lednandsfäste i vä knä + någon skada eller blessyr på skelettet.

Operation asap men blir sövd pga att de ska "joxa" runt lite...

Tydligen är jag både för gammal och tjock för att träna löpning. ;)