Publicerat Mars 1, 201313 yr Gjorde igår mitt första träningspass på 3 år, efter att jag la fotbollsskorna på hyllan efter en massa år så var det skönt att slappa. Nu en massa kilon upp och flås som en 60åring(är 24år) var det dags att göra något igen. En polare drog med mig till en fotbollsträning med ett lokalt lag i en lägre div och nu är jag helt mörbultad men suget att spela fotboll har återigen kommit tillbaka så nu blir det att dra igång ordentligt och spela lite boll iår.
Publicerat Mars 1, 201313 yr Gjorde igår mitt första träningspass på 3 år, efter att jag la fotbollsskorna på hyllan efter en massa år så var det skönt att slappa. Nu en massa kilon upp och flås som en 60åring(är 24år) var det dags att göra något igen. En polare drog med mig till en fotbollsträning med ett lokalt lag i en lägre div och nu är jag helt mörbultad men suget att spela fotboll har återigen kommit tillbaka så nu blir det att dra igång ordentligt och spela lite boll iår. Man skulle kunna tro att det är jag som skrivit detta, exakt samma för mig
Publicerat Mars 2, 201313 yr Dagens skidpass, Snöstorm -8 grader och 10km ospårat......då ser man ut så här!!
Publicerat Mars 2, 201313 yr 5x15 rep 70 kg bänk, lite bröstcurl mm så nu är det stumma armar och ömmande tjockistuttar
Publicerat Mars 2, 201313 yr Skidåkning med lars.jpg Dagens skidpass, Snöstorm -8 grader och 10km ospårat......då ser man ut så här!! Hahahaha Det var fan i mig skägg det Mvh // Johannes
Publicerat Mars 2, 201313 yr Mor flyttar till ny lägenhet så jag gick inte till gymmet igår och inte idag. Det är träning att springa i trappor med möbler och tunga lådor också Mvh // Johannes
Publicerat Mars 2, 201313 yr Har fått så nedrans ont i ryggen och bakom höftkulorna, verkar ha för korta senor bland annat. Vet inte riktigt vad det kan vara, någon som har någon bra stretchövning eller träningsövning och vet vad det kan bero på?
Publicerat Mars 2, 201313 yr En mjuk början är nog det viktigaste, går väl knappast att ta det för lugnt i början när man ska komma igång ? Gött att du har ett sug, utan det går man knappast dit, i alla fall inte jag. Kör du bara kondition eller kommer du köra styrka också ? Jag gillar också crosstrainer, riktigt trevlig maskin faktiskt och bra just som du säger man får ju inte direkt ont någon stans.. Denna veckan har dock blivit kondition på löpband vecka, idag slog jag nog tidsrekord på gymmet, jag var där med en kompis i två timmar och så länge har jag aldrig varit där förut. 50 minuter kondition på löpbandet och sen styrketräning av mage och korsrygg och sen lite mer högpulsig styrketräning genom att klättra i rep, putta och dra vikter och ha oss. Riktigt roligt var det.. Mvh // Johannes Det blir styrketräning också. Idag värmde jag upp 30 min på Crosstrainern, sen blev det bröst- och axlar i knappt 1 timme, avslutade med magträning. Är lagom med folk fre-sön så det blir nog dessa 3 dagar jag kommer köra. Jag har tränat på gym i ca 12 år, och spelat innebandy i 10 år..helt plötsligt försvann glädjen med att träna, men nu är den tillbaka det är en lååång väg tillbaka till den form och styrka jag hade då, men jag är på väg iaf Låter som du håller igång bra du också
Publicerat Mars 2, 201313 yr Kör igång kroppen fortfarande efter jul, får sån satans träningsvärk av djupa knäböj(läs ända ner), då ligger det inte mer än 60kg på stången 3x20, inget jag brukar köra men ville testa om det tog bra, ska försöka gå ner nått hekto också i egen vikt alltså
Publicerat Mars 2, 201313 yr så jäkla synd att det inte finns nån av er "träningsfreak" som man kan haka på för gym har för kass motivation att starta upp själv
Publicerat Mars 2, 201313 yr så jäkla synd att det inte finns nån av er "träningsfreak" som man kan haka på för gym har för kass motivation att starta upp själv Leta reda på en polare som vill träna så sponsrar jag med träningsschema
Publicerat Mars 2, 201313 yr Leta reda på en polare som vill träna så sponsrar jag med träningsschema hehehe grejen är ju att hade problemet varit så enkelt så hade det varit löst för länge sen
Publicerat Mars 3, 201313 yr Pertan Om du vill så får du gärna göra ett för mig jag skulle vilja ha ett schema för 2 ggr i vecka och hemma, typ armhävningar och situps, fotbollen kommer vara 3 ggr i veckan och nu under försäsongen kommer det vara kombinerat gym, löpning och intervall. Men känner att jag behöver köra lite hemma också då jag ligger efter fysiskt för mycket.
Publicerat Mars 3, 201313 yr så jäkla synd att det inte finns nån av er "träningsfreak" som man kan haka på för gym har för kass motivation att starta upp själv Var i Sverige bor du?
Publicerat Mars 3, 201313 yr Leta reda på en polare som vill träna så sponsrar jag med träningsschemaEtt hemma schema skulle vara bra. nu innan snön försvinner sen hoppas jag att man är i form för att springa med hunden....
Publicerat Mars 3, 201313 yr Pertan Om du vill så får du gärna göra ett för mig jag skulle vilja ha ett schema för 2 ggr i vecka och hemma, typ armhävningar och situps, fotbollen kommer vara 3 ggr i veckan och nu under försäsongen kommer det vara kombinerat gym, löpning och intervall. Men känner att jag behöver köra lite hemma också då jag ligger efter fysiskt för mycket. Ett hemma schema skulle vara bra. nu innan snön försvinner sen hoppas jag att man är i form för att springa med hunden.... Hemma träning! Lite beror ju på grundträningen i kroppen så antalet får ni ta med en nypa salt och reglera efter förutsättningar. 3x15 Diamant Armhävning (tummar och pekfingrar mot varandra 3x25 Knäböj 3x20 Armhävning (axelbrett mellan händerna) 3x25 Höga hopp eller om ni har något som är 40-50cm högt att hoppa upp på. 3x60 Situps men fötterna i luften 3x60 Situps vänster armbåge mot höger knä och tvärtom varannan gång. 3x20 Burpees, Utgångsläge stående, ner gör en armhävning, dra in fötterna mot magen och gör ett upphopp ner igen och KÖR en bra avslutning som får kroppen att jobba, går utmärkt att köra bara burpees 20st och springa 400m i tre fyra set, för att få upp flås! Sen kan man fylla på med övningar om man har något att hänga i
Publicerat Mars 3, 201313 yr Det har varit en jobbig dag,först vasaloppet kl.8.00 med kaffe-ostmacka,senare i loppet,ägg å bacon,en pilsner å gammeldansk,Norge vann,sedan femmilen med en pilsner å ytterligare en gammeldansk,Johan Olsson vann,solen lyser,våren är här
Publicerat Mars 3, 201313 yr Hörde att de skulle börja med en rullatorklass nästa år Don, då kan du oxå aktivt vara med
Publicerat Mars 3, 201313 yr åmål så norra delen av V.G Fucking Åmål..hehe..där kör jag ju när jag åker till Värmland Men det är lite väl långt härifrån..
Publicerat Mars 3, 201313 yr Fucking Åmål..hehe..där kör jag ju när jag åker till Värmland Men det är lite väl långt härifrån.. jupp rätt långt från det mesta
Publicerat Mars 4, 201313 yr Nä du,strävhår"jag sitter hellre kvar här under min korkek och luktar på dom vackra blommorna"men på tal om fysisk aktivitet,hade med mig en yngre talang(30 år yngre)på fjället i höstas,tro fan att gubben blev trött men ynglet var nog tröttare.
Publicerat Mars 5, 201313 yr 11 km skidåkning med hundar och dottern i pulkan idag. Härligt med nydraget spår i skogen:-)
Publicerat Mars 5, 201313 yr Årets första cykelpendling till jobbet. Strålande väder men lite kallt nu på natten när man skulle hem men nästan helt vindstilla så riktigt skönt. 1 mil är det enkel så två mil totalt Mvh // Johannes