Publicerat Mars 6, 201313 yr Nu under föräldraledigheten har jag trappat upp träningen rejält. Kör nu gymträning 5 dagar i veckan (alternerar muskelgrupperna) och har t.o.m. börjat väga maten för att få stenkoll på protein, kalori och fettintag. Jag använder träningsdagboken http://www.dumbbell.se där man kan registrera all sin träning, sin vikt och mått samt födointag. Tror de slår mot livsmedelsverkets databas. Skriv bara antal gram av en vara så adderar den automatiskt till näringstabellen för dagen. Finns mängder med statistik över träning, vikt, mått och kost om man önskar. Kan tillägga att jag nu under intensiv träning ser till att trycka i mig rejält med protein, 2gr per kilo kroppsvikt, så jag boostar lite med proteinpulver för att komma upp i mina 162 gr/dag.
Publicerat Mars 7, 201313 yr Nu under föräldraledigheten har jag trappat upp träningen rejält. Kör nu gymträning 5 dagar i veckan (alternerar muskelgrupperna) och har t.o.m. börjat väga maten för att få stenkoll på protein, kalori och fettintag. Jag använder träningsdagboken http://www.dumbbell.se där man kan registrera all sin träning, sin vikt och mått samt födointag. Tror de slår mot livsmedelsverkets databas. Skriv bara antal gram av en vara så adderar den automatiskt till näringstabellen för dagen. Finns mängder med statistik över träning, vikt, mått och kost om man önskar. Kan tillägga att jag nu under intensiv träning ser till att trycka i mig rejält med protein, 2gr per kilo kroppsvikt, så jag boostar lite med proteinpulver för att komma upp i mina 162 gr/dag. Kul! Samma sitts här. Föräldraledigheten öppnar allt upp oanade möjligheter till träningsmöjligheter!! Har precis kört 12 km skidor med pulka i skogen nu, Otroligt fint väder
Publicerat Mars 7, 201313 yr Första löppasset utomhus förmi år, 5 km i lugnt tempo. Bra start inför årets Göteborgsvarv den 18/5.
Publicerat Mars 7, 201313 yr Bra jobbat Örjan, jag sprang vårens första utomhus runda i måndags eftermiddag, 7 grader, sol, hård vind längs stranden i Malmö, det var fantastiskt oaktat att det var blött och halt om fötterna. /Christian
Publicerat Mars 7, 201313 yr Kul! Samma sitts här. Föräldraledigheten öppnar allt upp oanade möjligheter till träningsmöjligheter!! Har precis kört 12 km skidor med pulka i skogen nu, Otroligt fint väder Har du någon vettig pulka att dra till barnet? Jag var ute några gånger och åkte skidor med barn och tyskterriern men då hade jag lillgrabben i bärstol på ryggen och eftersom jag inte är någon proffsåkare direkt så kändes det lite olustigt i backarna med tanke på fallrisken, men det gick bra. Köpte ett baggen hundförarbälte som var suveränt att koppla jycken i. Jösses vad det gick undan när man fick draghjälp av terrier. Kan knappt kalla det träning för jag behövde knappt anstränga mig, det behövde dock frugan när hon försökte hålla tempo utan en tysk som drar framåt
Publicerat Mars 8, 201313 yr Jävla flunsor och förkylningsymptom som sitter i, har inte gjort något på flera veckor...
Publicerat Mars 8, 201313 yr Har du någon vettig pulka att dra till barnet? Jag var ute några gånger och åkte skidor med barn och tyskterriern men då hade jag lillgrabben i bärstol på ryggen och eftersom jag inte är någon proffsåkare direkt så kändes det lite olustigt i backarna med tanke på fallrisken, men det gick bra. Köpte ett baggen hundförarbälte som var suveränt att koppla jycken i. Jösses vad det gick undan när man fick draghjälp av terrier. Kan knappt kalla det träning för jag behövde knappt anstränga mig, det behövde dock frugan när hon försökte hålla tempo utan en tysk som drar framåt Jag har en glasfiberpulka typ segerbaden med skacklar. Typ denna: http://www.blocket.se/uppsala/Segerbaden_Berg_m_hundskacklar_och_kalkar_45677203.htm?ca=2&w=3 Lite farligt med bärstol och skidor kan jag hålla med om. Dessutom kan dom utsättas för mycket vind när det är kallt så att det finns risk för kylskador. Pulka kan jag varmt rekomendera. Funkar även om barnet vill sitta och titta då man kan ha ett litet visir framför. En fårfäll och voksipåse så funkar det ner mot -20! När jag har mina hundar brukar det gå undan men det blir bra stakträning:-) Har precis börjat springa med vagn och tycker det funkar bra dock har jag börjat snegla på en joggvagn typ chariot. /J
Publicerat Mars 8, 201313 yr Har hunnit med några löprundor ute, men nu slipper man snart dubbarna! Har, som vanligt spökande knä som gör att jag får smyga igång löpningen. Men nu fick jag halsfluss så bara vänta och läka.. :/. Och köra tåhävningar och balansplatta för att stärka knät.
Publicerat Mars 8, 201313 yr Nu har gubben skaffat snöskor + ett par till frugan,ska upp till jaktstugan nästa vecka å prova,jävlar va slank hon kommer å bli !
Publicerat Mars 8, 201313 yr Nu har gubben skaffat snöskor + ett par till frugan,ska upp till jaktstugan nästa vecka å prova,jävlar va slank hon kommer å bli ! ...och du kommer att träna bort dina prippsmuskler.
Publicerat Mars 8, 201313 yr Ingen fara än med dom musklerna,jag ser DEN ännu!! ...men det är väl inte mer.
Publicerat Mars 8, 201313 yr Tillbaka till det seriösa påhittet,behärskar skidåkning tolererbart,både plant å utför,men snöskor är helt nytt,har inte en jävla aning om hur projektet avlöper,försäljaren sa att det finns en risk att man får ont av att gå bredbent,ja svarade, att då e de la inga problem för frugan,ha,ha!
Publicerat Mars 8, 201313 yr Tror inte det är nå större problem och inget jag någonsin känt av, men är du van att pulsa i snö kommer du få en AHA- upplevelse det lovar jag! Man könner sig som en bandvagn.
Publicerat Mars 11, 201313 yr Slarvar 2 gympass o två löppass förra veckan, idag är det intervaller som gäller, måste se till att äta ordentligt för att orka. Att springa utomhus här är omöjligt, antingen halt som tusan, ren is eller tokdammigt o stenigt/Christian
Publicerat Mars 11, 201313 yr Slarvar 2 gympass o två löppass förra veckan, idag är det intervaller som gäller, måste se till att äta ordentligt för att orka. Att springa utomhus här är omöjligt, antingen halt som tusan, ren is eller tokdammigt o stenigt/Christian Prova icebugg om det är is och du är sugen på ett löppass. Det är blankis här nu också och det blir nästan bara roligare ju halare det är, Dom funkat dessutom kanon på blöta skogsstigar där det finns hala klippor och rötter. Dammet däremot är nog svårt att rå på...
Publicerat Mars 11, 201313 yr Har kommit igång bra på gymet nu, femte vecka nu och kört varannan dag. Uppvärmning med en timmes hundpromis först sedan vikter, har blivit lite på hojen nu oxå de sista ggr. Vägde in på 98.2 vid första passet å idag 99.1, målbilden ligger på -93 till 25/8. När snöläget blir lite bättre så ska löparpjucksen även tas fram, ska börja tidigare iår än det brukas.
Publicerat Mars 11, 201313 yr Blev ett kvällspass med vovven också. 8 km skoterspårslöpning. -10 vindstilla SÅ Jävla ont i en muskel så jag fick stanna och stretcha och det kommer att kännas några dagar framöver.
Publicerat Mars 11, 201313 yr Avundas er som kan springa i kallväder utan att få lust att amputera halsen. Jag hade inte tänkt träna alls idag men fick lite tid över och drog 6 km på löpbandet på gymmet.. Enormt svettigt ! Mvh // Johannes