Publicerat Juli 19, 201213 yr Fn tråkigt att höra Örjan, iofs med god insikt i rehaben av knäskador kan jag säga att du borde kunna återvända, men kanske mer modest för framtiden. Jag skall tänka på dig och ser fram emot att höra en rapport om snygga sköterskor, bra smärtstillande och en op som gått som tåget bra. /Christian
Publicerat Juli 20, 201213 yr Var hos kirurgen idag och fick ett utlåtande; trasig meniskeln och trasigt lednandsfäste i vä knä + någon skada eller blessyr på skelettet. Operation asap men blir sövd pga att de ska "joxa" runt lite... Tydligen är jag både för gammal och tjock för att träna löpning. Surt men tur att de hittar nåt iaf och att de förhoppningsvis kan göra något åt problemen. Lycka till! Och du, Du är aldrig för gammal!!!
Publicerat Juli 20, 201213 yr Gårdagens pass 10 km skog, (1 km myr). Bretonen fick följa med också och vi slog nog 10km-tiden med råge för det gick riktigt fort, "Mille" va på topp och jag med och vi flög igenom skogen, tur att jag tog spikskorna för annars hade det nog varit halt:-) Fler sånna pass tack!!
Publicerat Juli 20, 201213 yr Gårdagens pass 10 km skog, (1 km myr). Bretonen fick följa med också och vi slog nog 10km-tiden med råge för det gick riktigt fort, "Mille" va på topp och jag med och vi flög igenom skogen, tur att jag tog spikskorna för annars hade det nog varit halt:-) Fler sånna pass tack!! En såna där liten skogsvessla låter det som, hunn får passa sig så han inte blir omsprungen den 25!
Publicerat Juli 20, 201213 yr Får hoppas han har lite bättre driv än mig:-) men är han trött får han väl hålla bössan och jag springa och leta. Dock är jag dålig på att stå för fågel och jag är en tvättäkta knallapportör, tror det har med uppfostran att göra... Träning behöver vi båda iaf så det är nog en bra grund för oss båda
Publicerat Juli 20, 201213 yr Lugnt löppass 5km med uppflogsträning vid fågeldammarna i stan. Skönt kombo då vovven behöver lite träning för skallen också:-)
Publicerat Juli 22, 201213 yr Idag 10 km löpning på södra berget i Sundsvall med slalombacken som fick avverkas trotts att gårdagen bestod av en Brölloppsfest där inga Energidrycker utan alkohol intogs. Så det blev en utdrivnings runda när man ändå hälsar på Familjen:-)
Publicerat Juli 23, 201213 yr Fredags, lite intervaller, 4x7 med 3 min vila mellan, trötta efter en lång arbetsvecka. Lördags, gym, armar, axlar och mage, körde en sjuk variant av plankan. Söndags, Torup och 10 km spåret där, kuperat och fint, trots det tid på 54 min i mål, bra jobbat i 20 gradig värme. /Christian
Publicerat Juli 31, 201213 yr Ha börjar kännas lätt det här nu, var ut och bytte batteriet på en av spridarna och passade på att ta outfitten med. Kul med nya skogsvägar och det blev 7km enligt appen, har nog aldrig kännts så här lätt att springa Keep on jogging..keep on..
Publicerat Januari 5, 201313 yr Oj ett halvår sedan denna blev uppdaterad är det så att vi tränar så lite?? NEEEEJ!!! det kan väl aldrig stämma se nu till å skrämma liv i träningsnerven.....har kört 11 pass sedan 22 december:-) Idag blev det löpning med vovven 8 km efter skoterleden. Fantastiskt väder, -14 grader och strålande sol. Stenhårda spår och inte så många trafkanter.
Publicerat Januari 5, 201313 yr När vi ändå försöker blåsa liv i tråden så kan man ju lika gärna dela med sig lite Jag tränar stryka på gymmet ca 5-6 dagar i veckan med hundpromenader dagligen, då kör jag igenom kroppens alla muskelgrupper. En av de dagarna ägnar jag helt till kondition och tränar de "små" musklerna som man annars kan råka glömma + mage. Sen under jakt tillkommer ju också endel spring i skogen, med en vidsökt gråhund så kan det ju bli liten bit att gå.
Publicerat Januari 6, 201313 yr Dagens kvällsrunda, 6 km varav 4 km skoterspår, varav 2 km där jag gick igenom underlaget. Grymt irriterande men bra för träningen... Men skönt att springa i skogen när snön faller lungt och det är alldeles becksvart i skogen förutom pannlampan. Har alltid varit fascinerad och blir så extra taggad att springa med pannlampa då det känns som att det går fort och nästan som att springa i ett rör.
Publicerat Januari 7, 201313 yr Dagens kvällsrunda, 6 km varav 4 km skoterspår, varav 2 km där jag gick igenom underlaget. Grymt irriterande men bra för träningen... Men skönt att springa i skogen när snön faller lungt och det är alldeles becksvart i skogen förutom pannlampan. Har alltid varit fascinerad och blir så extra taggad att springa med pannlampa då det känns som att det går fort och nästan som att springa i ett rör. Vilken fin beskrivning jag har gjort mesta av min träning med pannlampa och på skoterspår
Publicerat Januari 7, 201313 yr Under vintern nu kör jag på gym. Precis hemkommen därifrån, idag blev det ben och mage och den obligatoriska konditionen på crosstrainern som jag alltid börjar med. Visste inte denna tråd fanns Mvh // Johannes
Publicerat Januari 9, 201313 yr Sådär, hemma från morgonens runda. Crosstrainer, mage och korsryggen.. Givetvis sidorna också.. Nu när jag har cyklat hem ska jag köra den tråkiga, men ack så viktiga stretchen.. Mvh // Johannes
Publicerat Januari 9, 201313 yr Härligt, sitter och jäspar medans jag igentligen borde ut med joggingskorna. Får se hur det blir, har lite skoterspår som borde inventeras.....
Publicerat Januari 10, 201313 yr Fick frågan om Frugan kunde åka på Zumba, jovisst men då måste jag få ut och springa först:-), men jag blir upphämtad 19:20, inga problem konstaterade jag och stack iväg...-7 grader härlig 10kmers tur med vovven på byavägarna, lagom fart och lite lätt snö och motvind. Sprang upp för uppfaten samtidigt som hennes skjuts 19:19...hehe kunde blivit utskällning där:-)
Publicerat Januari 10, 201313 yr Haha bra tajmat.. Mina luftvägar tål inte att konditionsträna utomhus i kyla. När det börjar gå under +5 så känns det närmare döden än livet om jag springer utomhus. Nu har jag iofs aldrig gillat att springa, ens vid för mig optimala temperaturer men jag gör det ändå ibland för det är så förbannat gött efteråt Har dock aldrig varit i närheten av 10 km och jag blir mycket impad av 10 km i -7 grader... Bra jobbat. Mvh // Johannes
Publicerat Januari 14, 201313 yr Skulle blivit ett pass Funktionell träning på jobbet i dag, men ledaren var hos läkaren så då klev Totto in och körde ett pass Cirkelfys/Powertraning med oss. Uj oj aj det känns i hela kroppen... Ja och vem Totto är?! http://kalvhagen.com/ Behöver jag säga att uppvärmningen var skuggboxning av olika slag?! Slut redan efter den nästan, flåset är kasst..
Publicerat Januari 14, 201313 yr Grymt, måste vara effektivt att träna med en sån inspiration! Benen vill springa men inte resten av kroppen....-22 hemma idag.
Publicerat Januari 15, 201313 yr Äntligen varmare, -10 och vindstilla. Tog vovven och drog ut direkt efter jobbet innan middagen. 6km i hög fart. Skoterspåren är riktigt fina, något lös på toppen då det snöade i slutet av förra veckan men det är stenhårt under så riktigt härligt.
Publicerat Januari 15, 201313 yr Fint, lite avis på det där, körde intervaller igår, 11 st 4/2 intervaller blev det, höll minst en puls på 155 i varje löpmoment så det slutade med att jag sprungit i 66 minuter, med ett snitt om 142 i puls och max på 178, jag tryckte på lite i ett par intervaller. Omsatt i sträcka är det runt 13 km/CHristian
Publicerat Januari 15, 201313 yr Fint, lite avis på det där, körde intervaller igår, 11 st 4/2 intervaller blev det, höll minst en puls på 155 i varje löpmoment så det slutade med att jag sprungit i 66 minuter, med ett snitt om 142 i puls och max på 178, jag tryckte på lite i ett par intervaller. Omsatt i sträcka är det runt 13 km/CHristian Gött! Räknade ihop nu att det har blivit 14 träningspass på 25 dagar, så nu borde väl julmaten vara putsväck:-)
Publicerat Januari 15, 201313 yr som jägare är väl kondis prio 1, speciellt om man går med hund. men lite träning av musklerna är aldrig fel.kör 2-4 gg/v gym och dagliga hundpromenader räcker som motion. Har tränat kampsport MMA i många år och försöker leva på gamla meriter så länge det går när det gäller den kondisen styrkan=) Men sen är det ju enorm skillnad att jogga 5 km i spåret eller gå 5 km i skogen under jakt i 3 dm snö=)
Publicerat Januari 15, 201313 yr Igår var en rolig dag på gymmet. Klättrade i repstegar, rep upp för vägg, höga hopp, crosstrainer, situps m.m. Väldigt högintensivt och lite "Rocky-aktigt" Mvh // Johannes