Publicerat Mars 11, 201313 yr Avundas er som kan springa i kallväder utan att få lust att amputera halsen. Jag hade inte tänkt träna alls idag men fick lite tid över och drog 6 km på löpbandet på gymmet.. Enormt svettigt ! Mvh // Johannes Det är en vanesak men ner till - 15 går det bra. Men man måste hålla lite kolla och gärna köra lite lägre intensitet annars kan man råka ut för att "amputera halsen" ;-) Det är många som tävlar i skidor som får astma efter ett par år då det har tagit ut sig för mycket då det är väldigt kallt. Har själv problem med att springa på löpband då jag inte kommer någon vart...:-)
Publicerat Mars 16, 201313 yr Är i stugan i Ljungdalen den här veckan och det har blivit 2 löpturer på 8 km skoterspår i mycket kuperad terräng (ca 43min/runda) och har som uppvärmning kört en dagstur med pulka och hund på 11km idag och 6 km igår.
Publicerat Mars 18, 201313 yr Kom igång fint med löpträningen efter nyår men åkte på ett bakslag i mitten av februari då jag fick ordentligt ont i höften/höftböjaren under löp-passen. Vilade några veckor men smärtan kom tillbaks efter 15 minuters löpning. Både vanlig och rask promenad fungerar fint, skidåkning likaså men det verkar som förgjort med löpning. Hoppas det bara är att man slarvat med strechen och kan råda bot på de med lite daglig streching av höftböjaren. Men lite tveksam blir man ju.
Publicerat Mars 19, 201313 yr Jahaja, då ligger man på akuten och ska röntga foten efter en fotbollsträning, klev snett och det small som till i foten. Hoppas på en kraftig stukning... Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Publicerat Mars 20, 201313 yr Kom just hem från en vecka i fjällstugan,gått nån mil på snöskor(som strävhår sa: en aha upplevelse)träningsvärk i vaderna plus att hunden blev bra trött(hon hade inga snöskor)+ en skotertur på några mil.Mycket spår efter fågel o hare,positivt men tyvärr för djup snö för att hunden skulle fungera fullt ut."vi hade iallafall tur med vädret"
Publicerat Mars 20, 201313 yr Näe!inte mer än förut Men jag förstod ganska snart varför man behöver olika storlekar på skorna,jag sjönk ca 10 cm i lössnö medan frugan for fram som en vinterhare,lite marigt att vända innan tekniken föll på plats men jävligt kul,smidigare än skidor men sämre glid Snackade med en sån där "apelsinätare"som hade vart ute nåra dar på fjälltur med snöskor å pulka !! träffa på´n långt åt helvete upp på kalfjället,det va stora doningar han hade så det blir att komplettera till nästa gång Ps.jag hade skoter,annars hade nog ambulanshelikoptern fått hämta mig
Publicerat Mars 20, 201313 yr Gubbar å deras pungbråck... Skidor å snöskor var och en fyller sin funktion och har man båda står man aldrig byxlös.
Publicerat Mars 20, 201313 yr Jahaja, då ligger man på akuten och ska röntga foten efter en fotbollsträning, klev snett och det small som till i foten. Hoppas på en kraftig stukning... ImageUploadedByTapatalk 21363732128.875643.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Har alltid sagt att fotboll är farligt Krya på dig!!
Publicerat Mars 21, 201313 yr Igår spinnade man en 30 min och sen 30 min Core på det, men fanken vilken genomklappning på spinningen. Känns inte som jag får någon luft sen jag var sjuk v7/8. sitter något jävleskap kvar i luftrören/lungorna.
Publicerat Mars 21, 201313 yr Nacken har varit dålig denna veckan. Har haft problem med den i 5 år pga det monotona jobb jag har så det har blivit ganska lugnt i veckan. Ska på massage imorgon via jobbet vilket känns bra. Idag var jag dock tvungen att köra ett litet pass och med fem dagar kvar på träningskortet så klarade jag av mitt mål. 30 kilo på varje hantel i bänkpress med hantel. Kanske att det kallas hantelpress jag vet inte 3x10 naturligtvis. JIPPIE Sprang också en liten liten bit då det är ganska skönt för nacken att springa har jag märkt.. Får väl inhandla ett nytt träningskort på tisdag när man fått löning och allt så man kan sätta upp nya mål Mvh // Johannes
Publicerat Mars 23, 201313 yr har just vart ute å pulsat i snö tillsammans med hunden,dock utan väst på henne,det är lördag,väntar på Vinnare tv4 och har nån innanför västen just nu,så det kan va bra med väst ibland!
Publicerat Mars 23, 201313 yr En halvmil lättlöpning i 5.40 tempo. Första på ett tag efter halsflussen. Svor att jag skippade dubbar.. :/
Publicerat Mars 23, 201313 yr Igår blev det 6.6 km på löpbandet och lite klättring i rep och upp för träplank.. Vad menar du med 5.40 tempo ? Mvh // Johannes
Publicerat Mars 23, 201313 yr Igår blev det 6.6 km på löpbandet och lite klättring i rep och upp för träplank.. Vad menar du med 5.40 tempo ? Mvh // JohannesSkulle gissa 5.40 min per kilometer Sent from my iPhone using Tapatalk 2
Publicerat Mars 23, 201313 yr Igår blev det 6.6 km på löpbandet och lite klättring i rep och upp för träplank.. Vad menar du med 5.40 tempo ? Mvh // Johannes Du springer inte mycket va!? Skickat från min XOOM 2 ME via Tapatalk 2
Publicerat Mars 23, 201313 yr Om du läser hela mitt inlägg så står det ju att jag sprang 6.6 km. Om det är mycket eller inte beror väl på vem man jämför med Mvh // Johannes
Publicerat Mars 23, 201313 yr Lavskrikan,det är inte min mening att degradera din träning,men att springa 6,6 km på löpband,det är inte det samma som att springa 6,6km i kuperad terräng och som gammal cyklist så kan jag knappt hålla mig för skratt när folk snackar om spinning,herre jävlar vilket fjanteri! Bästa gymet har man i naturen!
Publicerat Mars 23, 201313 yr Mycket medveten om detta Mitt inlägg var långt ifrån menat som något skryt. Men att kalla folk med andra syn på sitt intresse än den syn man själv har för fjantar det tycker jag är dålig stil. Jag tränar också allra helst kondition utomhus, underbart att höra fågelsång och känna naturens lukt i jämförelse med att stå och svettas till dålig musik på gymmet. För mig är dock löpbandet en räddning eftersom jag inte kan springa utomhus när det är för kallt. Halsen vill inte vara med då. Sen kuperat eller ej - haha. För oss som bor på slätten spelar inte utomhus eller inomhus någon roll i förhållande till terrängen. Det går att få löpbandet bra mycket brantare än man hittar utomhus här Som gammal cyklist skrattar du säkert åt min cykelpendling med, men för mig så är den guld värd i jämförelse med att ta bilen.. Nja, trodde denna tråd skulle vara till för att peppa varandra. Men här har jag fel - kanske är den bara till för dom riktiga hårdingarna utan frågor Mvh // Johannes
Publicerat Mars 23, 201313 yr Nej,Lavan,så får du inte ta det,alla gör efter bästa förmåga å jag anser mig själv som en peppare för att få folk att må bra och försöker alltid att hjälpa yngre att förstå jakt å natur å tar gärna med mig de yngre på fiske å jakt,tränar inte så mycket själv nuförtiden(+60)men håller ändå igång pga min livssituation med djur,fiske å jakt,ändå kan jag inte hjälpa att jag tycker mycket av den moderna träningshysterin går till överdrift med risk för "töntstämpel"
Publicerat Mars 23, 201313 yr Tja, vintern har alltid varit årstiden jag har blivit soffpotatis. Men tack vare arbetskompisen som drog med mig och visade mig det du kallar töntigt, har jag denna vintern kunnat hålla igång riktigt bra. Sen om jag är tönt eller inte enligt dig det spelar mig ingen roll Jag mår bra och det är det viktigaste... Mvh // Johannes
Publicerat Mars 23, 201313 yr Fan va du e snarstucken,Lavan,men prova snöskor nästa vinter det gjorde jag å frugan härom veckan,en alldeles utmärkt upplevelse,Men sen tog vi snöskotern en tur!! Och sen blev det en single malt!
Publicerat Mars 23, 201313 yr Jag vet inte vad snarstucken betyder haha Snöskor har jag tänkt prova, inklusive turskidor inklusive snöskoskidor men det har aldrig blivit av haha. Inte högsta prio men definitivt något jag vill Mvh // Johannes
Publicerat Mars 23, 201313 yr "snarstucken"det är när man känner sig lite kränkt eller ömtåad!(västkustuttryck) Men snöskor,det va en häftig erfarenhet!