Publicerat Januari 16, 201313 yr Idag vart det 30min spinning med efterföljande 30 min Core, tungt med träningsvärk i magen och köra Core. Men det som inte dödar....
Publicerat Januari 17, 201313 yr Har börjat nöta löpband hemma. (tack XXL för en bra deal ). Märks att det var ett tag sedan det företogs någon löpning, men det brukar gå över rätt snabbt och man kommer tillbaka. Nu var 6 km en prövning
Publicerat Januari 18, 201313 yr träningsvärk i dag, Fransson? Gjorde ett ett bröst/axlar pass i onsdags, igår intervaller, 7/3 snittade 5 mins tempo, sprang en timma. Ikväll blir det fredagsmys o marklyft med sambon. /Christian
Publicerat Januari 18, 201313 yr Jotack, det känns Men det är bara att bita ihop och ta nya tag imorgon, den här gamla kroppen ska fasen inte få tro att den bestämmer...
Publicerat Januari 18, 201313 yr Tänkte ta min första löptid på många år i morse, men som tur va, så var det för kallt
Publicerat Januari 25, 201313 yr Vi har fått erbjudandet att köra Cykelvasan i år (också) så den tål att tänkas på.
Publicerat Januari 25, 201313 yr Vi har fått erbjudandet att köra Cykelvasan i år (också) så den tål att tänkas på. Ska ev cykla jag också och köra stafettvasan (Löpning)
Publicerat Januari 25, 201313 yr Läker knäet bra Örjan? Det verkar nästan så, vilket gör mig glad. Haft lite för mycket jobb och lite för lite träning denna vecka, ett pass igår, ett egen komponerat stationsprogram, med fokus på bål och armar gav rejält med syra i kroppen, föregående vecka blev det totalt fyra pass varav två löppass, det var fint om än kallt att springa på söndagen i Malmö. /CHristian
Publicerat Januari 25, 201313 yr Veckans rörelse, ett 1h pass Funktionell träning och ett 50/50 1h pass Spinning/Core. Spinn/core instruktören har sjuka magmuskler, en annan dör ju i halvtid...
Publicerat Januari 25, 201313 yr Jo det är läkt men har pajat handleden i vänster (meniskeln där också) samt tennisarmbåde i höger (för mycket stillastående med gevär på pass) armar. Jag har inte kommit igång med löpningen med det är vaä typ 4 månader till Göteborgsvarvet. Jag ska också köra ett nytt mtb lopp, Lidingöloppet 5 maj, 6,5 mil.
Publicerat Januari 25, 201313 yr Lirar innebandy men är än junior men fick chansen förra lördagen att spela med herrar division1, och har nu fått chansen och ska spela imorgon också Tränat två gånger i veckan, ibland tre.
Publicerat Januari 25, 201313 yr Igår körde jag ett par övningar för bröst jag inte provat förut. Riktigt sköna och det känns idag att de tog högre upp där jag kanske inte tränat så fokuserat förut Hade också ett roligt pass i veckan med repklättring, monkey bar m.m Det där vasaloppet verkar finnas i alla de former. Får man använda häst också ? Mvh // Johannes
Publicerat Januari 26, 201313 yr Igår körde jag ett par övningar för bröst jag inte provat förut. Riktigt sköna och det känns idag att de tog högre upp där jag kanske inte tränat så fokuserat förut Hade också ett roligt pass i veckan med repklättring, monkey bar m.m Det där vasaloppet verkar finnas i alla de former. Får man använda häst också ? Mvh // Johannes Antagligen!
Publicerat Februari 9, 201313 yr Kört något löppass och lite skidor med bretonen på sistone men det har vart ganska lungt i övrigt med träningen. Dock tror jag att frugan dog en rövare idag då hon tog skotern 4 km ut i skogen och fick soppatorsk så jag fick skida med pulkan med vår dotter i, kunde ju inte kört utan då hon bara är 9 månader så lite tidigt för att få vara ensam hemma. När jag kom dit såg det ut som om det fanns soppa i den så jag fick skruva isär förgasarna ute i kylan innan jag provade suga ur soppa slangen och fick se att det bara kom luft ur pumpen. Så det fick bli att skida tillbaka för å hämta en soppadunk och sedan tillbaka så å dra igån åbäket!!! Tror frugan vill få fram 6-packet.......Nu väntar chipspåsen...haha (Själv fick hon skjuts av några bussiga skoteråkare)
Publicerat Februari 10, 201313 yr Tre löppass denna vecka, två ute, ett på band, de första två en timma vardera, 850+ kalorier cirka 12 km vardera, igår Torup med snöigt milspår, 55 min på milen med två x två min promenad vid tre o sex km. Ett monster gympass i onsdags blev det visst också./Christian
Publicerat Februari 10, 201313 yr Ett 1h pass Funktionell träning och sen 1h pass 50/50 Spinning/Core som vanligt. Ska försöka få in något mer puls höjande pass med för och öka kondisen lite.. till hösten ska jakt formen va i topp!!
Publicerat Februari 10, 201313 yr Fysisk aktivitet inom jakt... åtla mårdhund och döda dom med yxa istället för gevär. Sommaraktivitet! Springer ikapp dom jävlarna! 0-100m på 12.03 på konstgräs med laser. De ni gubbar. Någon som klår det?
Publicerat Februari 10, 201313 yr Ska in till gymmet i morgon. har jag träningskamraterna med mig så blir det vikter annars blir det löparbandet. Har märkt att knät klarar sig bättre på bandet än i verkligheten. Måste nog kolla knät, får sabla ont även när jag går i eländig terräng en dag i skogen o så kan vi inte ha det. //
Publicerat Februari 12, 201313 yr En mil löpband igår. Börjar sakta hitta formen, men är alldeles för långsam än.
Publicerat Februari 12, 201313 yr 10 minuter Crosstrainer, styrketräning för axlar/nacke och mage, crosstrainer 10 minuter till och sen 15 minuter på löpbandet. Nu är Johannes hungrig.. Förresten, är det någon som vet vad de flesta löpband visar längden man springer i för sätt ? Ja alltså om det brukar vara meter, kilometer osv eller miles och grejjer ? Mvh // Johannes
Publicerat Februari 22, 201313 yr Bra tråd för att hålla motivationen uppe Själv har jag äntligen kommit igång med träningen igen, och kört 1 gång förra helgen, en gång i måndags och ska köra idag och imorrn Crosstrainer är min favorit, får ont i knä och fotleder av löpband..sen har jag mjukstartat för att inte spränga mig, vilket jag gjort tidigare..men redan nu, efter 2 pass, är suget efter nästa pass tillbaka, vilket nog till stor del beror på att konditionen verkar finnas kvar När jag kommit in i det ännu mer är det dags att lägga ner snuset för gott också, och skaffa ett bättre beroende - Träning!
Publicerat Februari 22, 201313 yr En mjuk början är nog det viktigaste, går väl knappast att ta det för lugnt i början när man ska komma igång ? Gött att du har ett sug, utan det går man knappast dit, i alla fall inte jag. Kör du bara kondition eller kommer du köra styrka också ? Jag gillar också crosstrainer, riktigt trevlig maskin faktiskt och bra just som du säger man får ju inte direkt ont någon stans.. Denna veckan har dock blivit kondition på löpband vecka, idag slog jag nog tidsrekord på gymmet, jag var där med en kompis i två timmar och så länge har jag aldrig varit där förut. 50 minuter kondition på löpbandet och sen styrketräning av mage och korsrygg och sen lite mer högpulsig styrketräning genom att klättra i rep, putta och dra vikter och ha oss. Riktigt roligt var det.. Mvh // Johannes
Publicerat Februari 22, 201313 yr Först ledighet och sen sjukdom har stoppat fysiskaktivitet denna och förra veckan och om inga under sker i helgen blir det nog knappert nästa vecka med..