Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Klyvt ved(med yxa givetvis)sedan gått skogsrundan med hunden(fortfarande lös)ca 4km.10-15 cm snö,stanna i en södersluttning där solen värmer på bra å tog en pilsner!Dåligt med rådjursspår,ingen älg!konstigt!annars mycket hare å RÄV! :pinch:

• Svar 2,1k
  • Visningar 154,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Jag tycker nog LAVAN är duktig som tar löpbandet i 6,6 km.

Jag har ett löpband till hästarna och när dom ska jogga funkar allt men när jag ska testa så hittar jag inte ON knappen!

Kredit lavan!

Men inte sämre med snöskor ioförsig.....

Publicerat

Ställ dig på bandet Ozzian!så ska jag komma över å sätta ingång det,å du kan ge dig fan på att det blir motlut hela vägen! :woot:

Publicerat

ok!

behöver det...

bar ut en säck majs till svinen idag, kanske 300m i två dec snö, 30kg majs och hade hjärtklappning efteråt......

jo 30kg majs och 92kg fett!

men jag hade 102kg fett i somras så det går väl åt rätt håll.....

Publicerat

Bra där ozzian. 91 kg nu då ;) 

Mvh // Johannes

Publicerat

Blev en kort runda på 3km i 5.30 tempo.. Med tanke på hur jäkla ofta knät börjar strejka var det väl dumt, men kändes bra!

Publicerat

Så, nu får jag väl både Dr Krall och den gamle cyklisten på mig men ni får blunda för mina frågor.. Men om 5.30 tempo är hastigheten man springer i. Hur räknar ni då ut den, och varför ? För någon hastighetsmätare på benen har ni väl inte :) 

Mvh // Johannes

Publicerat

Så, nu får jag väl både Dr Krall och den gamle cyklisten på mig men ni får blunda för mina frågor.. Men om 5.30 tempo är hastigheten man springer i. Hur räknar ni då ut den, och varför ? För någon hastighetsmätare på benen har ni väl inte :)

Mvh // Johannes

Har man sprungit ett tag känner man på ett ungefär vilket tempo man håller, dessutom vet man säkerligen hur lång sträcka man sprungit och håller koll på tiden. Jag har även en app i telefonen som förutom att ge ljuv musik i öronen även berättar hur långt, vilket tempo och jag får även rutten på en karta

Publicerat

Se där ja, hade ingen aning om det fanns till telefonen men jag blir inte förvånad :) 

Tack för svaret... Man lär sig något nytt var dag.

Mvh // Johannes

Publicerat

Mvh // Johannes

För min del gör jag det enkelt och använder appen SportsTracker på telefonen. :) Men efter tag känner man lite vilket tempo man håller.. Ju mer man springer ju jämnare tempo, tycker jag iaf.

Publicerat

Om det är mig du kallar"den gamle cyklisten"så kan jag upplysa dig om att jag har inte en jävla aning om tempobenämningar i löpning, förutom travhästarnas tidsmätning,där räknas km tiden i minut+sek,typ 1.15, det betyder 1min.15 sek per km.samma som 75 sek/1000m lika med 7,5 sek mellan 100m stolparna,så håller man koll på farten i loppen,fast superproffsen har det inbyggt i skallen. :thumbsup:

Om jag inte minns helt fel så var rekordet på I16 3km terränglöpning 1974 9.40,jag var trea på Reg,M. det året på strax över 10.0,endast slagen av två jävla skidåkare! :sweat:

Enda Vättern jag deltagit i var 1978,låg utslagen i nästan en timme med magplågor i Hjo efter att smällt i mig nån jävla ungspannkaka(tacka vet jag torrkött)och fick en sluttid på strax över 11.40 nånting.Fan vad man låg i dåförtiden!och till vilken nytta??? :sad:

Publicerat

Mvh // Johannes

För min del gör jag det enkelt och använder appen SportsTracker på telefonen. :) Men efter tag känner man lite vilket tempo man håller.. Ju mer man springer ju jämnare tempo, tycker jag iaf.

Adidas MiCoach för min del...superbra! :-)

Skickat från min XOOM 2 ME via Tapatalk 2

Publicerat

Igår 13km skidor, stakning med pulka och hund

Idag 13km men skippade skidorna och sprang med pulka och hund istället. 

Kanonfina skoterspår så det bettade riktigt bra med spikskorna:-)

Publicerat

Ahh va fn, det där låter läskigt trevligt, MC:en,

för egen del har det blivit 3 pass denna vecka, en lite känna på efter förkylning pass, ett löppass, 12 km på 60 min, milen på 49, ie 5 min tempo i snitt, samt ett mördargym pass igår där jag fortfarande har lite "känn" i axlarna.

Så skönt att vara tillbaka efter cirka 2 veckor med förkylningar o skit i kroppen. /Christian

Publicerat

för egen del har det blivit 3 pass denna vecka, en lite känna på efter förkylning pass, ett löppass, 12 km på 60 min, milen på 49, ie 5 min tempo i snitt, samt ett mördargym pass igår där jag fortfarande har lite "känn" i axlarna.

Så skönt att vara tillbaka efter cirka 2 veckor med förkylningar o skit i kroppen. /Christian

Gött alltid skönt att komma igång efter vart sjuk, Brukar ju kännas som om man käkat bly när kroppen ska ut och blåsas ur:-) Men efter några pass brukar det släppa....Kör hårt!

Publicerat

Härligt löppass igår med en gammal träning och tävlings kompis. Lungt pass på 10 km (3km skoterled) pratempo 5min/km. Som vanligt spårar vi ur när vi än en gång börjar planera nästa äventyr tillsammans. Körde multisport tillsammans tidigre så antingen Femmans i gbg eller en 2-dygns löprunda i fjällen. Får se vilket det blir:-)

Publicerat

7 km med barnvagn i lungt tempo då ena hunden hade en fart som får en pensionär som är beroende av rulator att vara snabb.

Publicerat

Breton? :smile:

Publicerat

...passa dig :wink: den räckan drar som ett litet monster:-) Pratar om vår Lappska vallhund. Han är världens sämsta tränings och jaktkompis....en riktig soffhund! 

Publicerat

:biggrin:

Publicerat

Fördelen med V. är att som nu efter en lång jobbig påskhelg,ta bilen,köra ut en bit i marken öppna dörren släppa ut odjuret"ut å spring dig trött nu hund....",så sätter jag mig i solen å läser tidningen! :woot:

Publicerat

Skönt, problemet med en Breton är att dom aldrig blir trött :wink:, Lappskhunden är bara lat....hehe

Publicerat

Det blev ett kvällspass på skidorna. 16 km skate på SM-spåret här i stan.   

Publicerat

Dagens löppass blev lite längre än beräknat, 19,1km i 5min/km skönt tempo men lite dåligt väglag 6km mitt på sträckan (is och gegga). Blir nog lite lugnt imorgon kanske lite skidor vi får se.

Publicerat

19,1 km ?!? Fantastiskt :) 

Mvh // Johannes