Publicerat September 12, 20205 yr 1 hour ago, PAS said: När skulle vi komma!?! Ser väldigt goa ut. /P Typ 2 rycket
Publicerat September 13, 20205 yr 21 minutes ago, Dahla said: Typiskt när jag är förkyld... Krya på sig, går flera tåg...
Publicerat Oktober 11, 20205 yr Har du en bok där du skriver alla recept eller har du dom i bakhuvudet ?
Publicerat Oktober 11, 20205 yr 11 minutes ago, Dansken said: Har du en bok där du skriver alla recept eller har du dom i bakhuvudet ? Anteckningar på notisar och lösblad så kanske dags att föra över till bokform.
Publicerat Oktober 12, 20205 yr Detta är en populär post. "They who dares wins" eller vafan SAS nu har för motto Provade på prinsesstårta igen modell stubbe/kubbe denna gången räckte iaf marsipanen nästan typ 0.3-0.5 mm tjock
Publicerat November 5, 20205 yr 26 minutes ago tecno sa: Dagens quiz, vad blir det av detta månntro? Skulle gissa på kanelbullar!
Publicerat November 6, 20205 yr 1 minute ago tecno sa: Nu bör ni väl klara av denna Quiz. På A svarar vi veganska köttbullar och på B svarar vi falafel
Publicerat November 23, 20205 yr Detta är en populär post. På 2018-04-08 at 20:14 hobbe sa: Eftersom jag har lite koll på bakning så kan ni alltid fråga om saker ang bakning så skall jag nog kunna svara... Mitt förra försök att baka lussekatter gav blodad tand, och har get upphov till mycket skratt och glädje. Precis som det ska vara, typ INGEN smakade på en endaste lussekatt! INGEN! Däremot har min svärmot nyttjat mina fina små alster som juldekoration i snart 10år. Dom har börjat tappa lite av den fina gula färgen som saffranet ger. Formen är annars intakt och fin ...enligt familjens samlade expertis, svärmor och hustrun, så missade jag jäsning eller något sådant liknande moment... Första steget mot mitt nästa försök att baka lussekatter togs för cirka tre veckor sedan. Då la jag saffran i cognac, enligt något recept från en man med djävligt stora fötter, som syns en del i teverutan där han pysslar med allt möjligt och sätter äkta män i arbete när fruar fått inspiration... Förra gången jag bakade gick allt åt helvete, med besked! @hobbe hur tar jag mig på enklaste möjliga vis igenom ett lussebak med hedern i behåll? En gång är ingen gång, ett nytt misslyckande vore ytterst olyckligt. Ytterst tacksam för input här då jag är på väg ut på djupt vatten igen Kan man föresten blanda in barn i bakningen på något bra sätt? Då blir jag en vinnare på riktigt nämligen p.s Det gör absolut inget om lussekatterna blir goda! Stort på förhand -tack! /M
Publicerat November 27, 20205 yr På 2020-11-23 at 12:41 Maichel sa: Mitt förra försök att baka lussekatter gav blodad tand, och har get upphov till mycket skratt och glädje. Precis som det ska vara, typ INGEN smakade på en endaste lussekatt! INGEN! Däremot har min svärmot nyttjat mina fina små alster som juldekoration i snart 10år. Dom har börjat tappa lite av den fina gula färgen som saffranet ger. Formen är annars intakt och fin ...enligt familjens samlade expertis, svärmor och hustrun, så missade jag jäsning eller något sådant liknande moment... Första steget mot mitt nästa försök att baka lussekatter togs för cirka tre veckor sedan. Då la jag saffran i cognac, enligt något recept från en man med djävligt stora fötter, som syns en del i teverutan där han pysslar med allt möjligt och sätter äkta män i arbete när fruar fått inspiration... Förra gången jag bakade gick allt åt helvete, med besked! @hobbe hur tar jag mig på enklaste möjliga vis igenom ett lussebak med hedern i behåll? En gång är ingen gång, ett nytt misslyckande vore ytterst olyckligt. Ytterst tacksam för input här då jag är på väg ut på djupt vatten igen Kan man föresten blanda in barn i bakningen på något bra sätt? Då blir jag en vinnare på riktigt nämligen p.s Det gör absolut inget om lussekatterna blir goda! Stort på förhand -tack! /M