Publicerat April 9, 20206 yr 18 minutes ago Mulle mek sa: Kavla ut för fasan ,kavla ut? Kan inte snortunn från start
Publicerat April 9, 20206 yr 20 minutes ago killer_mouse sa: Kan inte snortunn från start Mindre tårta? Travesterade på ett gammalt nyhetsklipp från en ambassadsprängning. Lägg ut. Lägg ut för fan.
Publicerat April 9, 20206 yr 6 minutes ago Mulle mek sa: Mindre tårta? Travesterade på ett gammalt nyhetsklipp från en ambassadsprängning. Lägg ut. Lägg ut för fan. Vet hehe men garants lock är tunt som fan från start å läste inte så noga på faktiskt storlek på locket bara att den skulle passa en tårta på 10-12 bitar tänkte inte riktigt att dom räknar bitar för pygméer
Publicerat April 9, 20206 yr Du får väl äta tårtan mindre tills locket passar. ? Trist när det blir så. dekorera kanten med choklad eller annat?
Publicerat April 9, 20206 yr 23 minutes ago Broder Tuck sa: Du får väl äta tårtan mindre tills locket passar. ? Trist när det blir så. dekorera kanten med choklad eller annat? Ska bränna på mer marsipan på sidorna i morgon ska vara en prinsesstårta
Publicerat April 9, 20206 yr Författare 7 minutes ago killer_mouse sa: Ska bränna på mer marsipan på sidorna i morgon ska vara en prinsesstårta Vissa misstag gör man bara EN gång.. Gissar att detta är ett sånt..?
Publicerat April 9, 20206 yr Detta är en populär post. 15 minutes ago shamani sa: Vissa misstag gör man bara EN gång.. Gissar att detta är ett sånt..? Japp nästa gång köper jag en form för pygméer men vänta har en redan
Publicerat April 10, 20206 yr Uppdatering på tårtjäveln för icke pygméer Ytterligare ett lock å en helvetes kavlande så nästan presentabelt hoppas både lagren på 1 cm vardera av fyllningen är ok
Publicerat April 10, 20206 yr 42 minutes ago tecno sa: Den gick väl att äta? Japp snåla dock lite med vilotiden
Publicerat April 10, 20206 yr Författare 5 hours ago killer_mouse sa: Insidan Vad har du mellan lagren av tårtbottnar? Ser väldans gott ut... ?
Publicerat April 10, 20206 yr Nästan Det vanliga marsankräm å lidles jordgubbssylt med tunt lager grädde med vaniljsocker
Publicerat April 12, 20206 yr Författare Då jag tackade för påskmaten igår så lämnade jag ifrån mig hembakt bröd.. Och OJ, då måste jag baka idag! Oj, vad ledsamt.. Frallorna jag gjorde på vetesurdegen blev så vansinningt goda så det får bli en repris.. ?
Publicerat April 12, 20206 yr 14 minutes ago, shamani said: Då jag tackade för påskmaten igår så lämnade jag ifrån mig hembakt bröd.. Och OJ, då måste jag baka idag! Oj, vad ledsamt.. Frallorna jag gjorde på vetesurdegen blev så vansinningt goda så det får bli en repris.. ? Men oj va tråkigt att du måste baka . Samma på G här men min vete surdegs starter är inte klar ännu.
Publicerat April 12, 20206 yr Lite påfyllning med lite väl rejäla korvbröd Annat mjöl som jäste lite annorlunda.
Publicerat April 12, 20206 yr Författare 5 hours ago tecno sa: Men oj va tråkigt att du måste baka . Samma på G här men min vete surdegs starter är inte klar ännu. Mmm... Min vetestarter verkade nästan död idag.. Matade den igår och lätt den stå framme, men den såg inte alls nöjd ut... ? Jag ställde in den i ugnen en stund på lägsta möjliga tempot och lätt den stå inne en stund, gav den lite mer mat och då vaknade den.. Får se om det räcker.. Ska tippa ut degen alldeles strax.. Spännande.. ?
Publicerat April 18, 20206 yr Intressant hur desperat en kan bli på fralla så en ställer sej å bakar 6 st körda resten frös jag in
Publicerat April 19, 20206 yr Vart sugen på typ sockerkaka med kladdig kärna innehållande äppelmos, liten gnutta kanel i smeten. Ja jag visste att den skulle falla ihop men va gör det då det är så gott Mata mina surdegs starter som syns i burkarna bakom. Sätter en start till typ Dansk Rågbröd senare, kastrullen innehåller rågkorn som är blötlagda tills imorgon.
Publicerat April 19, 20206 yr Författare 22 hours ago killer_mouse sa: Intressant hur desperat en kan bli på fralla så en ställer sej å bakar 6 st körda resten frös jag in Vet hur det kan vara...??
Publicerat April 19, 20206 yr Författare När min dotter kom och hämtade brödet jag bakat åt henne så berättade hon att min svärson tycker jag kan baka åt dom så slipper dom köpa i affären.. Får betalt, såklart..
Publicerat April 19, 20206 yr 22 minutes ago, shamani said: När min dotter kom och hämtade brödet jag bakat åt henne så berättade hon att min svärson tycker jag kan baka åt dom så slipper dom köpa i affären.. Får betalt, såklart.. Ingen dum idé, då vet dom vad de får i sig samt att du mera baktid !
Publicerat April 19, 20206 yr Författare 5 hours ago tecno sa: Ingen dum idé, då vet dom vad de får i sig samt att du mera baktid ! Mm... Vi får se vad jag mäktar med..
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.