Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Du ska bara veta hur många gånger den tanken har slagit mig... Ju längre norrut jag åker i detta land desto bättre trivs jag. Spenderade lite tid i Kiruna/Gällivare/Malmberget med jobbet för några år sedan. Mådde som fisken i vattnet, även om man knappt såg solen och jag blev retad för jag hade en tråkig och gammal skoter. ;)

Det tog mig 19 år innan jag tog tjuren i hornen o gjorde en nystart på livet o drog iväg 130 mil norr ut. :thumbsup: Ja, det förstår jag. Inga el. väldigt få vargproblem också. Många ha att strosa igenom. :thumbsup: Jaja, men bryr dig inte om det o don gamla skoter. :biggrin:

• Svar 4,9k
  • Visningar 549,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Jo någon gång ska jag ta mig dit upp, man har ju suktat efter de där trakterna sedan man såg Gunnar Westrins filmer. :)

Var i Gimån förra året, inte riktigt lika långt bort för mig, där fanns det riktigt grov harr och öring också. :)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Vart var du. Gimån rinner rätt igenom mina jaktmarker...:rolleyes:

mvh/Urban

Publicerat

Urban, var ligger dina marker? Jag har bara några mil till Gimån.

Publicerat

Åtta mil, då är jag nästan uppe i fjällåsen och fiskar lax. Sex mil så är jag i Ängesån och fiskar. En kilometer härifrån rinner Linaälven. Där har jag all harr jag behöver och vill ha. Fem kilometer härifrån ligger storsjön där jag kan trolla efter kanadaröding och stor insjööring. Det officiella öringrekordet är taget där. En bjässe på över 17kg. Jag har allt fiske jag behöver inom tjugo mils radie och vill jag fiska i havet efter torsk och sej så är det 37 mil dit. Så bortskämd är jag, bara att erkänna.

Allt inom ett stenkast. :thumbsup:

Publicerat

Blev en till på 680 g.

Sjukt fräna hugg med popper :)

Publicerat

Grötingen. Vvo går från revsundssjön till idsjön.

mvh/Urban

Publicerat

Vi hade en riktigt skön dag i Kalix igår. Temp gick ej över +21 i skuggan och tempen inomhus lyckades jag får ner med några grader. :smile:  :thumbsup:

Ja visst syns det även här nere fast det inte är mer än drygt 20 mil mellan oss Nils. :thumbsup:

Publicerat

Trettio abborrar blev det och en bra bit över en mil i kanoten. Har ont i muskelfästena i det opererade knäet då jag suttit still med raka ben alldeles för länge. Bra medelstorlek också. Fyra över sju hg och sex över sex hg samt en massa runt fem hg. Tror att snittet stannade strax över halvkilot. Slängde tillbaka massor med abborre som hade varit fin rökabborre mellan tvåhundra och trehundra gram men jag orkade inte börja med det också det räcker med de sextio fileer jag förpackat och fryst in.

Publicerat

Första gången jag har varit i Jämtland och landösjön. Tyvärr var de stora man löst om inte alls på hugget, långedrag fungerade inte alls.. Blev att pimpla från båt istället. Vi var 2 st som fiskade 3 dagar och fick 149 rödingar mellan 3 och 6 hg de flesta. Den största vägde 1,2 kg

post-5306-0-00850900-1405088858_thumb.jp

Publicerat

Första gången jag har varit i Jämtland och landösjön. Tyvärr var de stora man löst om inte alls på hugget, långedrag fungerade inte alls.. Blev att pimpla från båt istället. Vi var 2 st som fiskade 3 dagar och fick 149 rödingar mellan 3 och 6 hg de flesta. Den största vägde 1,2 kg

Med tanke på vädret är det ingen synd om er ;)
Publicerat

Med tanke på vädret är det ingen synd om er ;)

30 grader i skuggan varje dag ;) det var nog därför de stora inte ville nappa. Alla fiskar låg efter botten.

Blev ganska bränd ute på sjön :)

Publicerat

Vart var du. Gimån rinner rätt igenom mina jaktmarker... :rolleyes:

mvh/Urban

Gimån är ju 8 mil lång så jag kanske ska precisera mig... :D Vi fiskade vid stavreströmmen. Hela vattnet var fullt i kilosharrar och vi kom mitt i värsta danicakläckningen, det var som att stjäla godis från ett barn. :D Hade mitt livs fiske en av dagarna där.

Det började dock rätt jobbigt... Tappade den största harr jag någonsin sett, efter flera minuters drill gjorde den ett skutt och flugan lossnade. Några minuter senare krokade jag en öring som fick mitt #5 9' spö att kännas som en kokt spaghetti, vågar inte ens tänka på hur stor den var... Tafsen gick av... Då höll jag på att bryta ihop, ville bara bryta spöt över knät och springa till whiskeyflaskan i tältet. ;)

Publicerat

Ok. Då var du i mina tidigare trakter. Fiskat rätt mycket i stavreströmmarna innan jag flyttade. På den tiden var det inte kvoterat, otroligt bra öringfiske redan då, men harrfisket var bättre i grötingströmmen.

Har inte fiskat stavreströmmarna sen jag flyttade. Fisket i de ickekvoterade strömmarna är dock en spillra av vad det varit. Tyvärr är fisketrycket allt för hårt idag.

mvh/Urban

Publicerat

Ja Urban då jagar du ju inte såå långt från mig, kanske 5-6 mil.

Publicerat

Vart k förhållande till ånge jagar du?

mvh/Urban

Publicerat

Jag bor och jagar 6km öster om Ånge, på södra sidan Ljungan.

Publicerat

Åtta mil, då är jag nästan uppe i fjällåsen och fiskar lax. Sex mil så är jag i Ängesån och fiskar. En kilometer härifrån rinner Linaälven. Där har jag all harr jag behöver och vill ha. Fem kilometer härifrån ligger storsjön där jag kan trolla efter kanadaröding och stor insjööring. Det officiella öringrekordet är taget där. En bjässe på över 17kg. Jag har allt fiske jag behöver inom tjugo mils radie och vill jag fiska i havet efter torsk och sej så är det 37 mil dit. Så bortskämd är jag, bara att erkänna.

Öringen är tyvärr fångad med ruter spinnare och i messaure..kul bya älven ger bra med fisk..äjä-sidan börjar även ge stora hörde jag..

Dock gillar man båt+pilsner=bra fiske :thumbsup: post-1234-0-37159300-1405170497_thumb.jppost-1234-0-85977900-1405170507_thumb.jp

Publicerat

Fin fångst f_c. :smile:

Visst är det gott med en pilsner el. två när man är på sjön o solen ligger på. :thumbsup:

Man måste hålla koll på vätskebalansen. :wink:  :thumbsup:

Publicerat

Äh amerikansk dragrodd är fusk! :-) Flugspö ska det vara och egenfärgat rävhår. Hörde någon som tagit sextio laxar i år hittills och åtta på en dag men som bara pussar och kastar tillbaka dem.

Publicerat

Det står att den är fångad i storsjön men jag har också hört att det kanske inte stämmer.

Publicerat

Jag bor och jagar 6km öster om Ånge, på södra sidan Ljungan.

Ok. Är väl ca 5 mil emellan då...

mvh/Urban

Publicerat

Du är välkommen på en fika och att titta på mina finnar när du ska upp till jaktmarken.