Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Årets första fisk blev en horngädda på mete, blir fint att röka.

post-14396-0-57842000-1400951469_thumb.j

• Svar 4,9k
  • Visningar 533,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Femåriga dottern fick inviga sitt egna haspelspö idag med fem mörtar. Hon var väldigt nöjd så nu ska hon få träna på att kasta själv också :-)

telefonskrivet

Publicerat

Det är kul när dom får intresse för något i en tidig ålder. :thumbsup:

Själv höll jag i ett metspö o fick fisk första gången när jag var 3 år o 3 mån. :thumbsup:

Det var vid föräldrarnas sommarstuga utanför Borås där jag föddes en gång på BB i Borås. :smile:

Publicerat

Jo alla mina har fått fiska tidigt och än verkar de gilla det :-D

telefonskrivet

• 3 weeks later...
Publicerat

Någon här som åkt med företaget Göteborgs havsfisketurer? Vi är ett jobbgäng som tänkte testa dem eller de klassiska Fladenbåtarna!

Publicerat

Vet inget om dom. Dom som var kända som duktiga turbåtar var båtarna i Trävslövsläge. Jag vet inte hur fladenbåtarna är nu för tiden.

Förut var det väl si o så för 26 år sedan o längre bakåt.

Publicerat
  • Författare

Verkar kunna bli ett bra Laxår i Byske Älven. Ska fara dit snart för starx före Midsommar brukar det kliva på rätt så mycket Lax.

Publicerat

Verkar kunna bli ett bra Laxår i Byske Älven. Ska fara dit snart för starx före Midsommar brukar det kliva på rätt så mycket Lax.

Grannen tvärs över gatan som är en stor flugfiskefanatiker har tagit flera redan i Kalix älv.

Han tar varje chans att sticka trots att hans fjälla är höggravid o ska väl föda inom en vecka tror jag.

Publicerat
  • Författare

Grannen tvärs över gatan som är en stor flugfiskefanatiker har tagit flera redan i Kalix älv.

Han tar varje chans att sticka trots att hans fjälla är höggravid o ska väl föda inom en vecka tror jag.

Han har väl den där Laxsjukan den är farlig har själv varit drabbad av den ;) men är botad nu.

Publicerat

Sex dagars laxfiske och inte en lax. Två havsöringar har jag fått varav den sista var på ca tre kg. De är fredade så båda har återutsatts. Bommade ett misstänkt laxhugg då jag hade ögonen åt ett annat håll och bara hann känna rycket i spöet. Tror att laxen bara drog i vingen på flugan. Har köpt en nu Rio short versatip lina till mitt scierra 11,8 fots tvåhands och blev kanonnöjd. Det är minst en halvmeter över normalvattenstånd i älven så tunga tafsar och lite större flugor behövs. Det blåser och regnar men trots det så var det inge större problem att lägga linan runt trettio meter ut. Ska sova en stund och vänta på att det klarnar lite så kanske man åker ut igen på morgonen. 

Publicerat

Han har väl den där Laxsjukan den är farlig har själv varit drabbad av den ;) men är botad nu.

Haha, ja det är väl det! Inte är det någon idé att hans fjälla försöker stoppa honom från fisket.

Han har 2 spöhållare som han har på motorhuven o taket där han kan ha flugspöna mellan förflyttningar.

2 sådana här. http://www.sportomotor.se/index.cfm?x=product&pg=5&pr=3513

Abstinens annars. Förra året fick han runt 20 laxar något o ett antal havsöringar. Största var på drygt 13 kg.

Publicerat

Båten såg trevlig ut Anders, höga fribord är aldrig fel.

Publicerat

Båten såg trevlig ut Anders, höga fribord är aldrig fel.

Det har suttit en stor pulpit(räcke) runt båten men en tidigare ägare tog bort den men den ser bättre ut utan och nu har man sköna sittplatser på relingen. Har tittat på flera olika men denna passade oss bättre och var utan motor och styrning så att man slapp sälja det vidare och kunde bara flytta över den nya motorn och hydraulstyrning.
Publicerat

OK!

Jag har också letat som fasen efter båt sedan min i våras livs första lax. Idag blev det affär;)...

Publicerat

Låter trevligt, vad blev det för någon? Det komiska är att våran är byggd och anpassad för trolling men vi trollar inte efter lax :wink: Vi ränndörjar efter makrill så det är inte helt fel ändå.

Publicerat

En Ocqueteau 540 med en Suzuki 40-hp -08 (4-taktare givetvis). Båten är lik Jeanneau Merry Fisher kan man säga.

Publicerat

Dagen spenderades på lämplig abborsjö med en 9 veckors terrorist helt utan rädslor och ett gäng stora, huggvilliga abborrar. 22 st togs reda på, en full 10 liters hink och i slutändan nästan 3 kg filé.

Största för dagen passerade kilot.

Dom är fina att filea dom stora abborrarna. :thumbsup:

Publicerat

Grattis Nils! :smile:

Lite lön för mödan som sagt vad. :thumbsup:

Publicerat

Tack men nu måste jag sova om jag ska orka upp för en sväng till ikväll.

Publicerat

Såhär ser grannens bil ut när han far el. kommer hem från laxfiske i Kalix älven. :ohmy:  Kör han längre sträckor plockar han isär spöna.

post-144-0-16379200-1403119392_thumb.jpg

Han har fått upp 4 laxar hitintills i år o tappat ett par/missat i mothugget samt några havsöringar.