Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Är aldrig du ute Jonsson? Du får lägga undan hammaren och ut och veva med tvåhandaren lite så du kan skryta med storfiskar fångade efter -87 ;)

Ja, någon gång då o då. Jag har aldrig börjat med flugfiske. Det som jag har gjort är att jag har köpt några flugor o fiskat harr med plastkula.

Under alla mina tidigare år så har jag aldrig fått så mycket bottennapp som här uppe i älven´o förlorat så mycket drag. :verymad:

Älvfiske har inte gått min väg. :sad:  :sad:  :sad:

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Ja, någon gång då o då. Jag har aldrig börjat med flugfiske. Det som jag har gjort är att jag har köpt några flugor o fiskat harr med plastkula.

Under alla mina tidigare år så har jag aldrig fått så mycket bottennapp som här uppe i älven´o förlorat så mycket drag. :verymad:

Älvfiske har inte gått min väg. :sad::sad::sad:

du måste ju ha något kvar att lära dig när det blir tid för pensionen :)
Publicerat

Ja, det ska väl vara det då. :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Såhär ser grannens bil ut när han far el. kommer hem från laxfiske i Kalix älven. :ohmy:  Kör han längre sträckor plockar han isär spöna.

attachicon.gifWP_20140618_08_51_29_Pro.jpg

Han har fått upp 4 laxar hitintills i år o tappat ett par/missat i mothugget samt några havsöringar.

Tja jag kör bara med ett spö det räcker, men i förra veckan kom en snubbe förbi jobbet han hadde tre tvåhandsspö på huven.

Publicerat

Tja jag kör bara med ett spö det räcker, men i förra veckan kom en snubbe förbi jobbet han hadde tre tvåhandsspö på huven.

Han har olika linor på varje spö o hur fort dom ska sjunka o olika flugor färdiga. :ohmy:

Man slår honom inte på fingrarna när det gäller flugfiske o veta vad som går o inte går i Kalix älv. :thumbsup:

Publicerat

Premiärtestade båten en runda ikväll mellan regnskurarna. Ekolodet var lite halvkrångligt att ställa in men i övrigt inga missöden:) Nu är det "bara" spön & rullar samt lite småplock som behövs.

Frågan är om jag ska köpa pulkor eller sidoparravaner, mast har jag. Idéer någon?

a3unura2.jpg

Publicerat

Dagen spenderades på lämplig abborsjö med en 9 veckors terrorist helt utan rädslor och ett gäng stora, huggvilliga abborrar. 22 st togs reda på, en full 10 liters hink och i slutändan nästan 3 kg filé.

Största för dagen passerade kilot.

10464035_10202028535787800_6902052382780

Men se det var en ful fisk.... Inte abbar'n då...

Publicerat

Igår kväll blev det en gös på 1.8 kg på UL-grejerna.

Ikväll var jag nere med grannen och hans grabb som ville meta. Jag tog med spöt och en jigg. Så jag landade en abborre på 720 gram. post-269-14032110124127_thumb.jpg

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

Grattis på dig. :smile:

Publicerat

Var ute på första riktiga fisketuren med den nya båten, var ute inomskärs inom synhåll från huset och fick 18st fina makrillar! Nu blir det stekt makrill och hemmagjort potatismos till middag :thumbsup::biggrin:

apety2ut.jpg

Jäklans glidare !
Publicerat

Jäklans glidare !

Det är nyttigt med fisk så man är ju "tvungen" att åka och hämta dem!
Publicerat

Var ute på första riktiga fisketuren med den nya båten, var ute inomskärs inom synhåll från huset och fick 18st fina makrillar! Nu blir det stekt makrill och hemmagjort potatismos till middag :thumbsup::biggrin:

Nu vet jag vad ni håller på för fotbollslag. :thumbsup: GAIS så klart. :wink:  :tongue:

Makrillar så stora som ni är. :thumbsup:

Det är gott med färsk Makrill. :thumbsup:

Publicerat

Fiskade med brorsan och våra två tyska kompisar som ska åka hem imorgon efter två veckors fiske här. Vi fiskade flera timmar och resultatet blev: 54st makrillar, 54st sillar, 3st horngäddor och en skrubba. Så alla blev nöjda med fisket :smile: Nu blir det att tvätta båten då det ser ut som om man har slaktat en ko där! :tongue:

Publicerat

Fiskade med brorsan och våra två tyska kompisar som ska åka hem imorgon efter två veckors fiske här. Vi fiskade flera timmar och resultatet blev: 54st makrillar, 54st sillar, 3st horngäddor och en skrubba. Så alla blev nöjda med fisket :smile: Nu blir det att tvätta båten då det ser ut som om man har slaktat en ko där! :tongue:

Kul med ett bra el. iaf något sånär bra fiskafänge. :thumbsup: Det borde väl ha blivit mer på 4 man tycker jag el. var det en liten småtjurig dag till havs. Det kan variera från dag till dag fisket. :sad:

Haha! Lite materialvård skadar ju aldrig. :biggrin:

Publicerat

Kul med ett bra el. iaf något sånär bra fiskafänge. :thumbsup: Det borde väl ha blivit mer på 4 man tycker jag el. var det en liten småtjurig dag till havs. Det kan variera från dag till dag fisket. :sad:

Haha! Lite materialvård skadar ju aldrig. :biggrin:

Under de förhållanden som rådde så var det bra, visst när det är bättre förutsättningar så kan man få en massa mer fisk. Men nu är den makrillen vi behållde insaltad och väntar på rökning imorgon :thumbsup:
Publicerat

Under de förhållanden som rådde så var det bra, visst när det är bättre förutsättningar så kan man få en massa mer fisk. Men nu är den makrillen vi behållde insaltad och väntar på rökning imorgon :thumbsup:

Ok! Då var inte vädrets makter på er sida mao. Då förstår jag. Ok! Du kan ju vakuumpacka en o skicka upp en till mig nyrökt, :wink:

Publicerat

Det ser gott ut Anders! :thumbsup:

Publicerat

En lax på en hel veckas flugfiske. Det går jäkligt trögt just nu. Har sett massor med fisk men det är bara de där plåtkastarna som får dem. Kallt som f-n just nu! Bara några plusgrader på nätterna.

Publicerat

u2erupy2.jpg

na2emusy.jpg

Nu är det färdigt med rökningen för denna gången, det blev riktigt bra men det kunde ha varit lite mer saltat. Blir fint på mackorna när man jobbar :thumbsup:

Publicerat

Var nere vid sjön och "popprade" lite nyss.

post-269-14036450715977_thumb.jpg

post-269-14036450862828_thumb.jpg

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

Grattis Nils! :smile:

Fin matfisk! :thumbsup:

Jag såg på affären igår här i Kalix att dom tog 59 kr/kg för ortens lax från Bottenviken. :thumbsup:

Det är som kg-priset på falukorv ungefär. :wink:

Publicerat

Ja man sparade mycket pengar om man köpte dem men det är absolut inte lika roligt.