Publicerat Maj 3, 201411 yr Fy fan de va inga små firrar! Vertikalfiske? Verkar som de drar de stora så. Jag trollar bara och den största är "bara" på 4,5 Mete med levande mört på den tiden medan det var tillåtet, för det är det inte nu p g a djurplågeri. 17 över 7 kg.
Publicerat Maj 3, 201411 yr Mete med levande mört på den tiden medan det var tillåtet, för det är det inte nu p g a djurplågeri. 17 över 7 kg. Imponerande storlek
Publicerat Maj 3, 201411 yr Imponerande storlek Ja visst är det det! Hur mycket tim tror du att jag satsade på detta fiske? Jag vet det inte själv men många är det o det gav framgång i form av ABU:s sista Drömresa till Svängsta våren -82 till premiären i Mörrumsån o allting fritt. Även alkohol.
Publicerat Maj 4, 201411 yr Det som grämer mig mest David är att innan så har det varit 1 o 2 v resor ner till varmare trakter o till Island. Bahamas, m. fl ställen. Det hade suttit fint med en sådan resa.
Publicerat Maj 4, 201411 yr Var och provade en sjö som jag hört det funns öring i idag. Blev 5 st med hem, vikten låg på 5-9 hg. Helt okej. Vakade väldigt mycket och de nöp de flugor som låg på ytan. Tyvärr är det skog bakom så man kan inte kasta med fluga.. Men jag ska dit igen
Publicerat Maj 5, 201411 yr Blev en tvådagars, putt and take med ungarna i lördags. 15 regnbågar i båten och 11 med hem till frysen. Igår fick jag uppleva mitt livs sämsta gäddfiske, trots bra förutsättningar så blev det bara 7st på två man, skumt.... Men men, nya tag om 14dar, förhoppningsvis har temperaturen stigit i vattnet till runt 10grader tills dess
Publicerat Maj 5, 201411 yr God matfisk om det inte är broilerfisk! Frilevande bruna öringar fin fisk
Publicerat Maj 5, 201411 yr Frilevande bruna öringar fin fisk Ja visst är den god som frilevande o inte uppfödda som broilerfiskar. Lika goda som mina fjällrödingar från Gällivarefjällen.
Publicerat Maj 5, 201411 yr Men skulle alla fiska i fjällen lsjonsson så kommer dina fina fiskar försvinna. Risken är stor att det tas upp för många fiskar i förhållande till produktionskapaciteten på sjön/ån. En bäck å kanske producerar ett ½ kg fisk per 5m, tar du upp en röding/öring på 1 kg så är det två års produktion som försvann. Lätt och utarma känsliga vatten med för mycket fiske. Då blir alternativet boiler fisk, tyvärr odlas de för intensivt och med krav på för stor vikt istället för kvalité. Fast det finns bra odlad fisk med...
Publicerat Maj 5, 201411 yr Men skulle alla fiska i fjällen lsjonsson så kommer dina fina fiskar försvinna. Risken är stor att det tas upp för många fiskar i förhållande till produktionskapaciteten på sjön/ån. En bäck å kanske producerar ett ½ kg fisk per 5m, tar du upp en röding/öring på 1 kg så är det två års produktion som försvann. Lätt och utarma känsliga vatten med för mycket fiske. Då blir alternativet boiler fisk, tyvärr odlas de för intensivt och med krav på för stor vikt istället för kvalité. Fast det finns bra odlad fisk med... Jaja, sluta nu o predika för mig. Jag fiskar ju inte ens upp rödingen själv utan det gör samerna o sedan är det en jaktkompis från Gällivare som jagar ihop med oss (f. d. kalixbo) som har bra kontakt med samerna som jag beställer fisken av.
Publicerat Maj 18, 201411 yr Detta är en populär post. Var nere till ån med Felix en sväng förut. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Maj 19, 201411 yr Jocke var ner o hälsa på o drog lite färna o även lite Asp åkte upp Mvh.
Publicerat Maj 19, 201411 yr Grattis till fiskafänget gottegrisar! Vem nu är syndabocken med Mmmmmmm på benen.
Publicerat Maj 20, 201411 yr Grattis till fiskafänget gottegrisar! Vem nu är syndabocken med Mmmmmmm på benen. Tack Stefan Hmm Jo det är ju jag he he Gött Mvh.
Publicerat Maj 20, 201411 yr Tack Stefan Hmm Jo det är ju jag he he Gött Mvh. Jag fördrar mörk Geisha från Fazer. Den smälter i munnen. Den borde du prova Flex.
Publicerat Maj 20, 201411 yr Jag fördrar mörk Geisha från Fazer. Den smälter i munnen. Den borde du prova Flex. Nja gillar inte mörk choklad men gött att du hittat en favorit
Publicerat Maj 20, 201411 yr Nja gillar inte mörk choklad men gött att du hittat en favorit Ok! Den finns i ljus också men jag tycker att den är mer kvinnlig.
Publicerat Maj 21, 201411 yr Ok! Den finns i ljus också men jag tycker att den är mer kvinnlig. HE HE då är jag lite kvinnlig
Publicerat Maj 24, 201411 yr Åkte ner och kasta lite efter lunch. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.