Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Linus har du sett några av Jonssons gösar på bild, finns bara i svart/ vit för färg fanns inte då.

Och inte digitalkameror heller :thumbsup:  :biggrin:  :biggrin:

Ha ha ha ha ha ha! :tongue:

Första gösen som jag fick över 9 kg och den vägde 9,85 kg närmare bestämt. :thumbsup:

post-144-0-91179900-1370802042_thumb.jpg

Den största av dom 17 som jag har fått som vägde över 7 kg vägde 11,26 kg samt en på 8,4 kg samma natt. :thumbsup:

post-144-0-47833500-1370802134_thumb.jpg

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Ah photoshopade, klatschigt med färg !

Publicerat

Ah photoshopade, klatschigt med färg !

Tack! :thumbsup:

Publicerat

O man ska fiska gös från land. Vilken metod är bäst?

S

Publicerat

S

Det beror mycket på vad du har för djup efter stranden? Är det en å, sjö el. Östersjön?

När jag fiskade gös som mest så tog jag dom på mete och ställde stoppknuten till flötena på varierande djup. :thumbsup:

När man metar gös/gädda så får man kasta med förstånd så att man inte tar i för kung o fosterland utan gör ett lugnt o fint kast för annars far betesfisken all världens väg. :thumbsup:

Publicerat

Tredje kvällen i rad igår, på samma klippa. En feting upp, rätt mörk i färgen. Provade nya pennflöten med tillhörande lysstav, riktigt smidigt när mörkret faller på, och pennmodellen ger minimalt motstånd till fisken när den ska pilla i sig räkan.

post-14396-0-14751900-1370872997_thumb.j

post-14396-0-85439500-1370873003_thumb.j

post-14396-0-94350600-1370873007_thumb.j

Publicerat

Tack! :thumbsup:

jonsson det betyder oftast att man har fake:at sina bilder och sånt :tongue:  du kan t.e.x få en 4 kg gös att se ut som en 11,26 i det redigeringsprogrammet :whistling:  :tongue:  :biggrin:

men dina är ju äkta :thumbsup:

Publicerat

Linus har du sett några av Jonssons gösar på bild, finns bara i svart/ vit för färg fanns inte då.

ja dom är fina dom !! :ohmy:  :thumbsup:  fast nu ligger väl jonsson i lä? sverige-rekordet är väl lite över 13 kg på gös ?

Publicerat

S

när vi är vid land metar vi nästan alltid :smile:  :thumbsup:  förra sommaren funkade det i alla fall :smile:

Publicerat

jonsson det betyder oftast att man har fake:at sina bilder och sånt :tongue:  du kan t.e.x få en 4 kg gös att se ut som en 11,26 i det redigeringsprogrammet :whistling:  :tongue:  :biggrin:

men dina är ju äkta :thumbsup:

Hahaha!

På den tiden 1981 fanns inte dator i hemmet och sedan ska fisken vägas på krönt våg och inte går det att komma in med en 4 kg gös som ska väga 11,26 kg. :tongue:  :yes:  :cool:  :whistling:

Publicerat

Hahaha!

På den tiden 1981 fanns inte dator i hemmet och sedan ska fisken vägas på krönt våg och inte går det att komma in med en 4 kg gös som ska väga 11,26 kg. :tongue:  :yes:  :cool:  :whistling:

nej det är klart, inte på vågen nä .. :tongue:  :whistling: men på bild :thumbsup:  :tongue:

Publicerat

nej det är klart, inte på vågen nä .. :tongue:  :whistling: men på bild :thumbsup:  :tongue:

Säg som det är istället Linus. Du är bara avundsjuk på mig för att du inte har lyckats ta någon gös över 7 kg medan en annan har 17 st över 7 kg. :whistling::tongue:    B)  :rolleyes:  :P

Publicerat

Å andra sidan fiskar ju Linus till skillnad från dig LS som mest surrar om andras fisken
:tongue:

Ja! det är med glimten i ögat, ta det som ett skämt.

Publicerat

Blåsigt värre. Hemma en dag tidigare än beräknat. Tre hälleflundror i bebisstadiet. Fyra till åtta kilo och två stora tappade. Långa, torsk och lubb samt en havskatt som grillades på plats med diverse grönsaker. Kocken det vill säga jag fick MVG och tio poäng av tio möjliga för den maten.

Publicerat

Å andra sidan fiskar ju Linus till skillnad från dig LS som mest surrar om andras fisken

:tongue:

Ja! det är med glimten i ögat, ta det som ett skämt.

Haha! Jaja, men älvfisket har jag inte lyckats med sedan jag flyttade upp hit. :sad:

Jag känner mig besegrad just nu. :sad:

Bottennappen är fler än fiskarna jag får upp. :sad:

post-144-0-15108200-1371005136_thumb.jpg

Jag finns på fotot. :smile:  :thumbsup:

Premiären 1982 Mörrumsån o allt fritt i en vecka inkl.. dricka. :thumbsup:

Publicerat

Premiär på röding med nymf. Tre smårödingar och några tappade. En kanonnatt för flugfiske men nu god natt.

Publicerat

Säg som det är istället Linus. Du är bara avundsjuk på mig för att du inte har lyckats ta någon gös över 7 kg medan en annan har 17 st över 7 kg. :whistling::tongue:    B)  :rolleyes:  :P

kan nog vara så också ja :dry:  :tongue:  :yes:  :biggrin: men jag går nog om jonsson någon gång :devil:  :thumbsup:  när man är uppvuxen med jakten och fisket och dessutom har 1 km till en liten sjö som verkligen levererar gös så kan jag nog ta jonsson till slut även i gösfisket ? :tongue:  :wink:  :yes:

Publicerat

Det är nog så Linus. Den svenska avundsjukan är den värsta sjukdomen som finns. :yes: Ja du Linus försöka kan du men det blir inte lätt att bräcka 17 över 7 kg o 11,26 kg. :thumbsup:

Glöm kvinnfolk under den tiden som du jagar mig o mitt personliga rekord. :smile:

Publicerat

Det är nog så Linus. Den svenska avundsjukan är den värsta sjukdomen som finns. :yes: Ja du Linus försöka kan du men det blir inte lätt att bräcka 17 över 7 kg o 11,26 kg. :thumbsup:

Glöm kvinnfolk under den tiden som du jagar mig o mitt personliga rekord. :smile:

om jag får välja mellan en fin tjej och en sketen gös så tar jag nog tjejen !! :tongue:  :thumbsup:  :cool:  :biggrin:  och jonsson jag tror du la i anabola i dina sjöar innan du fiskade :tongue:  liksom 17 över 7 kg hur troligt låter det !? ? :tongue:  :biggrin:  :woot:     :wink:

Publicerat

Linus - Jonsson tog dem i nät ;)

Publicerat

här hör man jonsson :ohmy:  det är ju fusk !! :verymad:  :biggrin:  :tongue:

Publicerat

gjorde en flyt-wobler i träslöjden. Blev ganska nöjd faktiskt :smile:

post-10838-0-56299300-1371221580_thumb.j

post-10838-0-04858500-1371221601_thumb.j

Publicerat

Linus - Jonsson tog dem i nät ;)

Haha! Här var visst en till som var sotis! :laugh:  :laugh:  :laugh:  :whistling:

Publicerat

om jag får välja mellan en fin tjej och en sketen gös så tar jag nog tjejen !! :tongue:  :thumbsup:  :cool:  :biggrin:  och jonsson jag tror du la i anabola i dina sjöar innan du fiskade :tongue:  liksom 17 över 7 kg hur troligt låter det !? ? :tongue:  :biggrin:  :woot:     :wink:

Jaja, men jag är ju rikskändis och med i fiskefilm och den har du sett själv, så där har du svart på vitt vem som är mest kändis. :yes:  :thumbsup:  :tongue: Det var många tim bakom dessa gösar över 7 kg. :thumbsup:  :biggrin:

Publicerat

gjorde en flyt-wobler i träslöjden. Blev ganska nöjd faktiskt :smile:

Bra jobbat!

Den enda gäddan över 10kg som jag fångat fastnade på en hemmagjord flytwobbler tillverkad av en bit kvastskaft och en liten aluminiumplåt som sked  :thumbsup:

Den blev illa tuggad av gäddan och aldrig sig lik efter det men jag har den nog liggande kvar fortfarande någonstans som minne  :happy: extra kul!!

Jag kan rekommendera att borra några grunda hål i buken på Wobblern och gjuta in några blykulor med epoxi lim samt måla hela wobblern med limmet för att få en stark yta och något som liknar klarlack på den  :thumbsup:  :thumbsup:

Blyet gör att den får en lite sävligare gång och du behöver inte veva så fort för att få ner wobblern, kalla vårgäddor gillar långsamma drag  :wink: