Publicerat Juni 15, 201312 yr Bra jobbat! Den enda gäddan över 10kg som jag fångat fastnade på en hemmagjord flytwobbler tillverkad av en bit kvastskaft och en liten aluminiumplåt som sked Den blev illa tuggad av gäddan och aldrig sig lik efter det men jag har den nog liggande kvar fortfarande någonstans som minne extra kul!! Jag kan rekommendera att borra några grunda hål i buken på Wobblern och gjuta in några blykulor med epoxi lim samt måla hela wobblern med limmet för att få en stark yta och något som liknar klarlack på den Blyet gör att den får en lite sävligare gång och du behöver inte veva så fort för att få ner wobblern, kalla vårgäddor gillar långsamma drag har ett ganska djupt hål i buken fyllt med tenn men bly är nog bättre. jag har 2 lager färg och 4 lager lack borde hålla ett tag.
Publicerat Juni 15, 201312 yr har ett ganska djupt hål i buken fyllt med tenn men bly är nog bättre. jag har 2 lager färg och 4 lager lack borde hålla ett tag.Jag gjorde också en wobbler i slöjden i högstadiet, fick en gädda på 112cm med den Gjorde en "laxplugg" wobbler så hade ingen sked på den och det blev inte ett märke på den då kroken sitter fast i en ståltråd som rätar ut sig när en fisk kliver på
Publicerat Juni 15, 201312 yr Sonen ville fiska förut, repeterade lite hur haspelrullen funkar och sen körde vi igång. Han tappade en gös men inte långt senare såg det ut så här igen. Och den här gången följde den med upp utan att nypa av linan. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juni 16, 201312 yr Var ute med bröderna och trotsade blåsten och dörjade makrill. Blev 19st med hem och släppte tillbaka flera mindre så det var en godkänd tur
Publicerat Juni 16, 201312 yr Får ju ångest av detta väder. Klart man kan fiska men det lockar inte att ge sig ut i 10-15 m/s..
Publicerat Juni 16, 201312 yr Imorn blir det bäckfiske på hemlig ort! Det är en kompis "egna" bäck så man är lika nöjd varje gång man bjuds med. Visst hade jag kunnat åka dit själv men så gör inte vänner Är rejäla öringar i bäcken, största vi fick förra året var över 50 cm. En som togs förra veckan på bilden, 46 cm. ALL fisk går tillbaka såklart, bäcksystemens bestånd är känsliga och värdefulla!
Publicerat Juni 16, 201312 yr Imorn blir det bäckfiske på hemlig ort! Det är en kompis "egna" bäck så man är lika nöjd varje gång man bjuds med. Visst hade jag kunnat åka dit själv men så gör inte vänner Är rejäla öringar i bäcken, största vi fick förra året var över 50 cm. En som togs förra veckan på bilden, 46 cm. ALL fisk går tillbaka såklart, bäcksystemens bestånd är känsliga och värdefulla! Skoj! Har en liten hemlig bäck med öring jag också, men inte i närheten av så där fina
Publicerat Juni 16, 201312 yr Kul Emil! Dom där hemliga bäckarna brukar kunna bjuda på både bra o roligt fiske. Jag hade en sådan inte långt från stugan utanför Aneby.
Publicerat Juni 16, 201312 yr Helgens fiske resulterade i en mört, två borrar varav en på ca 5 cm. Kul när man betalt för att fiska regnbåge...
Publicerat Juni 17, 201312 yr Helgens fiske resulterade i en mört, två borrar varav en på ca 5 cm. Kul när man betalt för att fiska regnbåge... ...men mörten o borrarna var naturliga fiskar medan bågen är en broilerfisk.
Publicerat Juni 17, 201312 yr Jo visst är det så, men oavsett vad folk tror så är det inte plättenkelt att få bågar jämt heller. Allt beror på vilken kvalité fisken har och vilket vatten dom är i. Sjön vi var i är på ca 150 ha och med vild öring, gädda, abborre och mört samt regnbågarna. Fiskade sammanlagt tio timmar så dom var helt klart inte på samma ställe som jag...
Publicerat Juni 17, 201312 yr De där bågarna brukar gå ner på botten när det blir för varmt och då är det bara bottenmete med räka och mask som fungerar. Det är ett fiske lika roligt som att se på när färg torkar. Kan även gå med sjunklina boobyflugor som spetsats med doftämne vilka får ligga på botten tills någon dumbåge simmar förbi. Jag sitter och binder Jock Scott hårvinge på tub och kikar på regnet ute just nu. Premiären på lax är i övermorgon om man vill knacka det man får till mat men jag har hört att det är taget någon redan i Ängesån. Jag ska definitivt ut och testa natten mot onsdag men det får räcka med två i frysen till eget bruk. Ska ge bort en eller så till någon behövande om det blir fler men som matfisk så föredrar jag öring, röding, abborre och sik.
Publicerat Juni 17, 201312 yr Jag har länge suktat efter en quintex båt typ deras 390, med kastdäck och mycket lull lull, fins det något liknande för halva priset? detta är en båt som är väldigt bred och ligger väldigt stadigt i vattnet. Jag lyckades inte kopiera bilder, men plan insida(golv) och massor med fack för betesfisk,kamera,batterier. denna ska bara ligga på trailer och ha laddade batterier när man åker ut, färdig för att fiska!
Publicerat Juni 17, 201312 yr Ikväll var det min tur Just över 2 kg gissar jag. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juni 17, 201312 yr Ikväll var det min tur uploadfromtaptalk1371490569301.jpg Just över 2 kg gissar jag. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. En fin matgös att röka på en enrisbädd.
Publicerat Juni 17, 201312 yr Inte häda... Lättsaltad, pensla med smör och sen på grillen. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juni 17, 201312 yr Inte häda... Lättsaltad, pensla med smör och sen på grillen. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. Ok! Grillad gös har jag inte ätit.
Publicerat Juni 17, 201312 yr Håller med dig bohman! Hädelse att röka - det gör man med fulfisk. Gös ska tillagas på grillen
Publicerat Juni 17, 201312 yr Fasiken vad det vattnas i munnen. Bara regnovädret drar vidare så ska jag ta kanoten och göra ett riktigt abborfiske till röken någon dag.
Publicerat Juni 17, 201312 yr Nyrökt med färsk potatis till middag Va jag vart hungrig. Ser riktigt gott ut:-)
Publicerat Juni 17, 201312 yr Va jag vart hungrig. Ser riktigt gott ut:-)Det är det med Makrillen är fruktansvärt fin matfisk och är lika fin stekt och grillad som rökt, man måste variera sig Fint fiske just nu, bröderna var ute nu och tog upp 22st!
Publicerat Juni 18, 201312 yr Trevlig dag i bäcken med mycket smått och nån stor, ofantligt vackra fiskar ! Sen blev det några timmar vid havet framåt kvällning, mycke småttingar och några hornypikes Sammanlagt fick jag nog 10 öringar under dagen, så nytt personligt rekord satt !
Publicerat Juni 18, 201312 yr Var och metade abborre i stugan för en vecka sedan. Mellan flugfisket och fjällfisket brukar det bli några metkvällar i båten med farsgubben. Otroligt avkopplande. Fick hyfsat och drog en riktigt fet abborre på exakt 45cm. Dock ingen våg men den kämpade på bra mot mitt 4m metspö. Riktigt skoj