Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Just hemkommen från Ullatti. En lax visade sig men högg inte. Mygg till förbannelse och inte blev det bättre när jag gjorde årets första (ofrivilliga) dopp med kläderna på. KALLT så in i H-VETE! Men man vet att det är drag i myggmedlet när läpparna domnar då oljan löser sig och rinner ner över munnen. Hade inte stått ut någon längre stund om jag inte haft en burk gammeldags djungelolja och en burk Wilmas Nordic Summer att blanda med. Nu måste jag in på jobbet och ta en bastu för annars så får jag nog inte lös lakanet och örngottet från ansiktet när jag vaknar med mindre än att skinnet lossnar.

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Just hemkommen från Ullatti. En lax visade sig men högg inte. Mygg till förbannelse och inte blev det bättre när jag gjorde årets första (ofrivilliga) dopp med kläderna på. KALLT så in i H-VETE! Men man vet att det är drag i myggmedlet när läpparna domnar då oljan löser sig och rinner ner över munnen. Hade inte stått ut någon längre stund om jag inte haft en burk gammeldags djungelolja och en burk Wilmas Nordic Summer att blanda med. Nu måste jag in på jobbet och ta en bastu för annars så får jag nog inte lös lakanet och örngottet från ansiktet när jag vaknar med mindre än att skinnet lossnar.

Dags att byta hobby? haha  :smile:

Publicerat

Du borde skaffa ett linsnät(myggnät med inbyggda solbrillor) funkar bra mot knott och mygg, nu kanske jag inte har dom mängderna med mygg ni har där uppe men jag tror att de hjälper lite iallafall :thumbsup:
Publicerat

Glad som en lärka. Tänkte ge upp men näst sista kastet så hakade det tag en stor lax på flugan. Fyrtio min senare så ligger den på land. 11 kilo tung och blank som silver. Måste hitta någon som vill hålla i en kamera innan jag sätter kniven i filéerna. Hade en enorm tur med drillningen. Håv och huggkrok i bilen och laxen stack tre-fyrahundra meter. Förra året hade jag inte haft en chans i världen att följa efter den men nu håller knäet så pass att jag kan gå fort och tack vare tvåhundra meter backing så klarade jag drillningen ensam. blöt i svett och helt slut så kom jag till bilen och myggen gick i formerad attack så det var bara att fly fältet.

Publicerat

Grattis Nils! :smile: Ja, det måste du verkligen få tag i en fotograf.

Bildbevis på laxen tack! :thumbsup: Jag räknar med att foto finns inne i tråden när jag kommer hem från jobbet i em. :thumbsup:

Publicerat

Tack Isjonsson! Laxen blev vägd på krönt våg i LKAB på FOU men det är inte många vakna den här tiden. Ska åka och rycka upp någon som har Fm nu.

Publicerat

Fan va kul! Grattis till laxen! Jag tycker jag fångar stora öringar när fileérna väger 500 gram  :smile:

Publicerat

Öring är en bättre fisk som matfisk men en laxfight är svårslagen på flugspö. Det är en av de starkaste motståndare man kan kroka fast så länge man håller sig innanför landets gränser. Här Isjonsson håll till godo!  Den fula fisken till vänster är inget att bry sig om.

post-59-0-99705000-1371710706_thumb.jpg

Publicerat

Grattis Nils :)

Publicerat

Vackert Nils !

Publicerat

Samma lax men med en bättre kamera.

post-59-0-58847200-1371722389_thumb.jpg

Publicerat

attachicon.gifIMG_9927web.jpg

fina fisken ! grattis Nils ! :smile:  riktigt fin.

Publicerat

Grattis! Fantastisk fisk!

Publicerat

Tack Isjonsson! Laxen blev vägd på krönt våg i LKAB på FOU men det är inte många vakna den här tiden. Ska åka och rycka upp någon som har Fm nu.

Varsågod Nils! :smile:

attachicon.gifIMG_9927web.jpg

Fin firre Nils! :smile:

Publicerat

Hemma efter en grymt fin kväll ute på havet med bröderna. Blev 32st makrillar som fick följa med hem! :smile:

post-6127-13717711654036_thumb.jpg

post-6127-13717711833341_thumb.jpg

Publicerat

Hemma efter en grymt fin kväll ute på havet med bröderna. Blev 32st makrillar som fick följa med hem! :smile:

så det blir makrill med nubbe ist för sill o nubbe under midsommar. :wink:  :thumbsup:

Den kombinationen har jag aldrig provat.

Publicerat

så det blir makrill med nubbe ist för sill o nubbe under midsommar. :wink::thumbsup:

Den kombinationen har jag aldrig provat.

Nä jag tror inte det är dags att byta ut sillen mot makrillen på midsommar! :wink::tongue: Vi har flera sill fabriker här ute på öarna så vi kan lika gärna stödja våra lokala företag! ;):thumbsup: Frös faktiskt ned dom större makrillarna då jag snart ska skaffa en "Rolls Royce" rök och jag kanske inte får så stora då ;)
Publicerat

Jag kör på öringfilé och rökt horngädda istället för sillen ;)1043993_10201594433327819_227421562_n.jp

Publicerat

Nä jag tror inte det är dags att byta ut sillen mot makrillen på midsommar! :wink::tongue: Vi har flera sill fabriker här ute på öarna så vi kan lika gärna stödja våra lokala företag! ;):thumbsup: Frös faktiskt ned dom större makrillarna då jag snart ska skaffa en "Rolls Royce" rök och jag kanske inte får så stora då ;)

Bra! Jag tänkte väl det men jag skulle ändå känna dig på pulsen och se vad du sa. :thumbsup:  :tongue: Ok! Gott med lokala sillföretag på öarna. :thumbsup: Då kan man beställa ett dussin burkar av dig, för här uppe finns bara dom där vanliga kända märkena som ABBA, m. fl. :cool:  :yes:

Publicerat

Bra! Jag tänkte väl det men jag skulle ändå känna dig på pulsen och se vad du sa. :thumbsup:  :tongue: Ok! Gott med lokala sillföretag på öarna. :thumbsup: Då kan man beställa ett dussin burkar av dig, för här uppe finns bara dom där vanliga kända märkena som ABBA, m. fl. :cool:  :yes:

Hehe traditioner är till för att hållas! Sen kanske man blir less på det ena om man käkar det alltför ofta  :tongue:  :thumbsup: På Klädesholmen på Tjörn har flera sillföretag gått samman och går nu under samma namn. Årets sill, Bacon & Pepparrot, ska tydligen vara riktigt fin men har inte hunnit testa den än! Men här är en lista på olika inläggningar som dom har: http://www.kladesholmen.se/sortiment/sillinlaggningar/  :cool:

Publicerat

Hehe traditioner är till för att hållas! Sen kanske man blir less på det ena om man käkar det alltför ofta  :tongue:  :thumbsup: På Klädesholmen på Tjörn har flera sillföretag gått samman och går nu under samma namn. Årets sill, Bacon & Pepparrot, ska tydligen vara riktigt fin men har inte hunnit testa den än! Men här är en lista på olika inläggningar som dom har: http://www.kladesholmen.se/sortiment/sillinlaggningar/  :cool:

Jaja, ibland måste det ruckas lite på dom gamla traditionerna. :thumbsup: Ok! Du kan ju avlägga rapport när du har provsmakat bacon & pepparrot? :yes:

Publicerat

Fick en skaplig borre på jigg nyss när jag va ner till sjön ^_^

post-269-13719107634141_thumb.jpg

1318 gram.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Publicerat

Bomresa inatt men spännande var det. En stor lax var alldeles framför fötterna och vände i ytan men tog inte trots flera timmars nötande.

Publicerat

Ännu en bomresa och inte en lax synlig men jag hade en känning som jag bommade. Vädret är kasst och vattnet är så lågt att det inte känns lönt att åka mer den här veckan om det inte kommer mera regn. Myggen är helt jäkla tokiga och ett flugbyte är ett stresstest av oanade mått. Så länge man står utvadad så klarar man sig hyfsat men går man iland så är det på gränsen att man klarar sig undan med förståndet i behåll.