Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Grattis! :smile:

Snyggt jobbat Jocke! :thumbsup:

Tackar så mycket! :smile:

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat

mmmmmmm

post-14396-0-96258000-1372872857_thumb.j

Publicerat

blev inte jätte mycket gösfiske, men en del mörtmete och vanligt spinnfiske. resultat: 2 gösar båda nästan precis lika stora, ungefär 8 hg, 2 gäddor, 10 abborrar och 15 mörtar. vi satt mest och metade och grillade vid elden :happy:  :tongue: .men någon annan gång ska jag verkligen köra heldygn.

Fina fiskar grabben  :thumbsup:

Publicerat

mmmmmmm

Fusk! 

Fisk finns men kantareller får jag åka minst tjugo mil till kusten för att hitta och helst ännu längre för att det ska vara lönt. De kommer inte fram förrän strax innan första frosten så i bästa fall har man en eller två veckor på sig att hitta någon liter.

Publicerat

Fusk! 

Fisk finns men kantareller får jag åka minst tjugo mil till kusten för att hitta och helst ännu längre för att det ska vara lönt. De kommer inte fram förrän strax innan första frosten så i bästa fall har man en eller två veckor på sig att hitta någon liter.

Din stackare! Vi har "säsong" från nu till oktober, så man hinner samla på sig en del, har fortfarande massa förvällda gula i frysen och ett antal glasslådor fulla med torkade trattkantareller. 

Så detta året blir det nog mer till o äta direkt, även om det passar bättre till hösten och vinterns matlagning med grytor och såser osv.

Publicerat

ekipaget var i för sista gången innan kommande veckas ombyggnation

post-4114-0-00170000-1372889128_thumb.pn

resultatet? jo, teet var mycket gott. 

Publicerat
  • Författare

För mycket vatten för att det skulle gå bra och fiska i fjällen, så blåste det lite för mycket. Men det var ju skönt att få fiska lite i lugn o ro.

Publicerat

Någon som kan tipsa om en fisketurbåt i närheten av fjällbacka (norr om Göteborg)? Åker ner över helgen och skulle vilja åka ut lite längre från hamnen för att testa djuphavsfiske kring vrak och dylikt.

Finns mycket och ingenting på nätet så jag hoppas på "napp" här!!

Publicerat

Någon som kan tipsa om en fisketurbåt i närheten av fjällbacka (norr om Göteborg)? Åker ner över helgen och skulle vilja åka ut lite längre från hamnen för att testa djuphavsfiske kring vrak och dylikt.

Finns mycket och ingenting på nätet så jag hoppas på "napp" här!!

Hade det varit på 70-talet så hade jag kunnat göra det, men inte nu tyvärr. :sad:

Publicerat

Drog upp mörtstugan i söndags för vi skulle ut och bottenmeta gös. Var dock inte så mycket mört i stugan. Tror att orsaken till det var denna 5,0kg gädda som låg dubbel vikt. Magen var helt tom på den så bör vägt ännu mer om man fått den på spö. Lite tokigt.

post-14501-0-38926500-1372948434_thumb.j

Publicerat

Drog upp mörtstugan i söndags för vi skulle ut och bottenmeta gös. Var dock inte så mycket mört i stugan. Tror att orsaken till det var denna 5,0kg gädda som låg dubbel vikt. Magen var helt tom på den så bör vägt ännu mer om man fått den på spö. Lite tokigt.

Varit med om samma sak, dock vägde knappt gäddan 1kg då :P

Publicerat

Varit med om samma sak, dock vägde knappt gäddan 1kg då :P

okey, jätte konstigt att den kom in tycker jag.

Publicerat

Fina fiskar grabben  :thumbsup:

tack hubler ! :smile:  din brukar inte heller vara så dåliga :smile:

Publicerat

jag har också varit med om samma sak faktiskt fast med ål i en liten sjö här hemma. la i mörtstugan för att få mört, fick först mört, sedan kräftor och sedan en ål. så mörten åt brödet, kräftan åt mörten och ålen åt kräftan :tongue:  men den gäddan var ju f'n inte liten heller :ohmy:  :yes:  var mjärden sönder sen eller ?

Publicerat
  • Författare

Har lagt ut lite bilder på min blogg, men inga bilder på fiskar denna gång men på annat som man kan se i fjällen.

http://peterjaktofiskesida.wordpress.com/

Publicerat

Tidigare har jag aldrig fått gädda på metspö agnat med mask, igårkväll fick jag 2 stycken (1 kg & 1,2 kg). Kompisen tog en sarv på ca 5-6 hg på spinnare samma kväll, sinnessjukt fiske...

Publicerat

Tidigare har jag aldrig fått gädda på metspö agnat med mask, igårkväll fick jag 2 stycken (1 kg & 1,2 kg). Kompisen tog en sarv på ca 5-6 hg på spinnare samma kväll, sinnessjukt fiske...

Farsan o hans bror fick det en gång i tiden för länge sedan på tidigt 40-tal. Gäddan vägde nästan 3 kg. :thumbsup:

Publicerat

Farsan o hans bror fick det en gång i tiden för länge sedan på tidigt 40-tal. Gäddan vägde nästan 3 kg. :thumbsup:

OK!

Att gäddor har försökt ta mört eller abborre som fastnat på kroken har jag varit med om tidigare men inte att dem huggt direkt på masken (som förövningar var en lite lövmask).

Publicerat

OK!

Att gäddor har försökt ta mört eller abborre som fastnat på kroken har jag varit med om tidigare men inte att dem huggt direkt på masken (som förövningar var en lite lövmask).

Är inte helt ovanligt i småsjöar och gölar. Men händer nog oftast när man flyttar betet.
Publicerat

OK!

Det är inte vanligt men visst händer det någon gång då och då. :thumbsup:

En kompis till mig i Huskvarna fick en på drygt 5 kg på kastmete under en metartävling på 0,14 mm lina o stl 16 på enkelkrok i mungipan och han bärgade den. :smile:

Det tog sin tid. :smile:

Publicerat

Ikväll var vi ute på sjön en runda. Jag tog en gädda på 4,5 kg och kompisen tappade 2 mindre gäddor.

Publicerat

.

Publicerat

Ikväll var vi ute på sjön en runda. Jag tog en gädda på 4,5 kg och kompisen tappade 2 mindre gäddor.

Grattis! Har inte kompisen slipat krokarna el. bytt ut slitna krokar till nya eftersom han har 2 tapp av 2 möjliga? :thumbsup:

Publicerat

Tänke fiska idag men det är sjukt varmt så skippar det idag...