Publicerat Juli 3, 201312 yr Här kommer ett litet "kollage" från gårdagens äventyr :tounge: uploadfromtaptalk1372856351153.jpg uploadfromtaptalk1372856389212.jpg uploadfromtaptalk1372856488147.jpg uploadfromtaptalk1372856506193.jpg Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 Grattis! Snyggt jobbat Jocke!
Publicerat Juli 3, 201312 yr Grattis! Snyggt jobbat Jocke! Tackar så mycket! Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Juli 3, 201312 yr blev inte jätte mycket gösfiske, men en del mörtmete och vanligt spinnfiske. resultat: 2 gösar båda nästan precis lika stora, ungefär 8 hg, 2 gäddor, 10 abborrar och 15 mörtar. vi satt mest och metade och grillade vid elden .men någon annan gång ska jag verkligen köra heldygn. Fina fiskar grabben
Publicerat Juli 3, 201312 yr mmmmmmm Fusk! Fisk finns men kantareller får jag åka minst tjugo mil till kusten för att hitta och helst ännu längre för att det ska vara lönt. De kommer inte fram förrän strax innan första frosten så i bästa fall har man en eller två veckor på sig att hitta någon liter.
Publicerat Juli 3, 201312 yr Fusk! Fisk finns men kantareller får jag åka minst tjugo mil till kusten för att hitta och helst ännu längre för att det ska vara lönt. De kommer inte fram förrän strax innan första frosten så i bästa fall har man en eller två veckor på sig att hitta någon liter. Din stackare! Vi har "säsong" från nu till oktober, så man hinner samla på sig en del, har fortfarande massa förvällda gula i frysen och ett antal glasslådor fulla med torkade trattkantareller. Så detta året blir det nog mer till o äta direkt, även om det passar bättre till hösten och vinterns matlagning med grytor och såser osv.
Publicerat Juli 3, 201312 yr ekipaget var i för sista gången innan kommande veckas ombyggnation resultatet? jo, teet var mycket gott.
Publicerat Juli 4, 201312 yr Författare För mycket vatten för att det skulle gå bra och fiska i fjällen, så blåste det lite för mycket. Men det var ju skönt att få fiska lite i lugn o ro.
Publicerat Juli 4, 201312 yr Någon som kan tipsa om en fisketurbåt i närheten av fjällbacka (norr om Göteborg)? Åker ner över helgen och skulle vilja åka ut lite längre från hamnen för att testa djuphavsfiske kring vrak och dylikt. Finns mycket och ingenting på nätet så jag hoppas på "napp" här!!
Publicerat Juli 4, 201312 yr Någon som kan tipsa om en fisketurbåt i närheten av fjällbacka (norr om Göteborg)? Åker ner över helgen och skulle vilja åka ut lite längre från hamnen för att testa djuphavsfiske kring vrak och dylikt. Finns mycket och ingenting på nätet så jag hoppas på "napp" här!! Hade det varit på 70-talet så hade jag kunnat göra det, men inte nu tyvärr.
Publicerat Juli 4, 201312 yr Drog upp mörtstugan i söndags för vi skulle ut och bottenmeta gös. Var dock inte så mycket mört i stugan. Tror att orsaken till det var denna 5,0kg gädda som låg dubbel vikt. Magen var helt tom på den så bör vägt ännu mer om man fått den på spö. Lite tokigt.
Publicerat Juli 4, 201312 yr Drog upp mörtstugan i söndags för vi skulle ut och bottenmeta gös. Var dock inte så mycket mört i stugan. Tror att orsaken till det var denna 5,0kg gädda som låg dubbel vikt. Magen var helt tom på den så bör vägt ännu mer om man fått den på spö. Lite tokigt. Varit med om samma sak, dock vägde knappt gäddan 1kg då
Publicerat Juli 4, 201312 yr Varit med om samma sak, dock vägde knappt gäddan 1kg då okey, jätte konstigt att den kom in tycker jag.
Publicerat Juli 5, 201312 yr Drog upp mörtstugan i söndags för vi skulle ut och bottenmeta gös. Var dock inte så mycket mört i stugan. Tror att orsaken till det var denna 5,0kg gädda som låg dubbel vikt. Magen var helt tom på den så bör vägt ännu mer om man fått den på spö. Lite tokigt. jag har också varit med om samma sak faktiskt fast med ål i en liten sjö här hemma. la i mörtstugan för att få mört, fick först mört, sedan kräftor och sedan en ål. så mörten åt brödet, kräftan åt mörten och ålen åt kräftan men den gäddan var ju f'n inte liten heller var mjärden sönder sen eller ?
Publicerat Juli 5, 201312 yr Författare Har lagt ut lite bilder på min blogg, men inga bilder på fiskar denna gång men på annat som man kan se i fjällen. http://peterjaktofiskesida.wordpress.com/
Publicerat Juli 6, 201312 yr Tidigare har jag aldrig fått gädda på metspö agnat med mask, igårkväll fick jag 2 stycken (1 kg & 1,2 kg). Kompisen tog en sarv på ca 5-6 hg på spinnare samma kväll, sinnessjukt fiske...
Publicerat Juli 6, 201312 yr Tidigare har jag aldrig fått gädda på metspö agnat med mask, igårkväll fick jag 2 stycken (1 kg & 1,2 kg). Kompisen tog en sarv på ca 5-6 hg på spinnare samma kväll, sinnessjukt fiske... Farsan o hans bror fick det en gång i tiden för länge sedan på tidigt 40-tal. Gäddan vägde nästan 3 kg.
Publicerat Juli 6, 201312 yr Farsan o hans bror fick det en gång i tiden för länge sedan på tidigt 40-tal. Gäddan vägde nästan 3 kg. OK! Att gäddor har försökt ta mört eller abborre som fastnat på kroken har jag varit med om tidigare men inte att dem huggt direkt på masken (som förövningar var en lite lövmask).
Publicerat Juli 6, 201312 yr OK! Att gäddor har försökt ta mört eller abborre som fastnat på kroken har jag varit med om tidigare men inte att dem huggt direkt på masken (som förövningar var en lite lövmask). Är inte helt ovanligt i småsjöar och gölar. Men händer nog oftast när man flyttar betet.
Publicerat Juli 6, 201312 yr OK! Att gäddor har försökt ta mört eller abborre som fastnat på kroken har jag varit med om tidigare men inte att dem huggt direkt på masken (som förövningar var en lite lövmask). Det är inte vanligt men visst händer det någon gång då och då. En kompis till mig i Huskvarna fick en på drygt 5 kg på kastmete under en metartävling på 0,14 mm lina o stl 16 på enkelkrok i mungipan och han bärgade den. Det tog sin tid.
Publicerat Juli 6, 201312 yr Ikväll var vi ute på sjön en runda. Jag tog en gädda på 4,5 kg och kompisen tappade 2 mindre gäddor.
Publicerat Juli 7, 201312 yr Ikväll var vi ute på sjön en runda. Jag tog en gädda på 4,5 kg och kompisen tappade 2 mindre gäddor. Grattis! Har inte kompisen slipat krokarna el. bytt ut slitna krokar till nya eftersom han har 2 tapp av 2 möjliga?