Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

VHS ?  Hur gammal är farbror egentligen  :biggrin:

Färgtryck på fodralet iaf  :smile:

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Hahaha! Fullträff Bamse! :woot:  :woot:  :woot:

Har du tillgång till en gammal VHS-video så ska jag skicka ner filmen till dig så får du se Jonsson m  kompisen i full action??? :thumbsup:

attachicon.gifTrollingfilm 001.jpg

Ser du Jonsson nere i h. hörn? :thumbsup:

Linus har lånat den o gillade den skarpt. :biggrin:

Ja det vore intressant!  

Publicerat

Färgtryck på fodralet iaf  :smile:

Jamen då så.
Publicerat

Ja det vore intressant!  

Då är det bara att du skaffar fram en video då. :thumbsup:

Du får bet. frakten t o r.

Publicerat

Jamen då så.

Ni får väl ordna med en videokväll där nere o se Jonsson i högform. :thumbsup:  :tongue:

Kompisen som är med är Kronofogde i Jönköping. :thumbsup:

Du ser vilket folk man har umgåtts med. :yes:

Publicerat

Årets första flugfiske tur avklarad. Blev en tur till hedströmmen. Fisket var trögt men fick nöjet att kroka av ett par öringar.

//Håkan

Publicerat

Säg till om du vill ha sällskap:D

/Urban

Publicerat

Säg till om du vill ha sällskap:D

/Urban

Absolut! :-)
  • 3 weeks later...
Publicerat

Jag och en kompis var ute och angla i helgen! Lördagen var vi på en sjö med ett sund till havet där gäddorna går upp i nu på våren vi har fått 77st gäddor där på en dag nu fick vi 40st på 18 don inte så tokigt det heller :smile:

På söndag var vi på en annan sjö då fick vi 27st gäddor och 2 abborar hade minst 70 fällningar dom hade börjat leka där nu!  Alla gäddor släpper vi tillbaka i dom här sjöarna vi fiska i helgen nya tag till helgen ! :smile:

post-5858-0-98059200-1395641402_thumb.jp

post-5858-0-91894200-1395641431_thumb.jp

post-5858-0-37891300-1395641451_thumb.jp

post-5858-0-76552300-1395641515_thumb.jp

Publicerat

Var nere med flugfiske klubben till Norrefors, Camp Mayfly, och fiskade efter stor Båge med hög kvalitet i strömmande vatten. Första dagen fick vi 75st fördelat på 10 man och andra dagen tog vi 38st fram till lunch innan vi åkte hem. Grymt fiske hade vi :thumbsup:

Publicerat

Jag är så avundsjuk på er som har isar... Här omkring har isarna varit totalt värdelösa. Kombinationen dåliga isar och fru som jobbar varenda j-a helg har gjort att det har blivit ETT enda isfiskepass i år. Jag klättrar på väggarna..... Men här om dagen så gick isen på en sjö som håller grov gädda så nu är det hopp om livet igen. 

Synd bara att jag sålde min båt i höstas för att köpa en ny men missade det där med att köpa en ny, så nu letar man båt i ren panik. :D

Publicerat

Jag är så avundsjuk på er som har isar... Här omkring har isarna varit totalt värdelösa. Kombinationen dåliga isar och fru som jobbar varenda j-a helg har gjort att det har blivit ETT enda isfiskepass i år. Jag klättrar på väggarna..... Men här om dagen så gick isen på en sjö som håller grov gädda så nu är det hopp om livet igen. 

Synd bara att jag sålde min båt i höstas för att köpa en ny men missade det där med att köpa en ny, så nu letar man båt i ren panik. :D

Här uppe har dom isracingtävling på isen ännu.

http://www.kuriren.nu/nknyheter/brannhett-pa-is-i-morjarv-7532240.aspx

:thumbsup:  :yes:

Publicerat

Om exakt 8 dagar så står man nere vid havet och lägger ut årets första fluga, fyfan vad fint det ska bli!!

Publicerat

Hejsan! Hitta dessa vertikalflugor som jag band upp för några år sedan. Tanken var att pröva dom på gös:-)

Vad tror ni! Är det något som kommer att funka eller är jag helt fel ute:-)

post-11533-0-66661300-1396091685_thumb.p

Publicerat

Tror det blir massor med abborre. Gös finns inte här så de vet jag inte hur de fungerar.

Publicerat

Tror det blir massor med abborre. Gös finns inte här så de vet jag inte hur de fungerar.

Det finns visst gös i Kamlungträsket i Kalixälven men än har jag inte fått någon el. hört någon som har fått gös där i bekantskapskretsen.

Publicerat

Är på gränsen att man ställer sig och svingar lite med flugpålen ute på åkern för att stilla abstinensen.

Fått hem en massa heta flugor för havsöringen som jag är sjukt sugen på att sjösätta! 

Publicerat

Haha jag har brukat göra så här på den allmänna gräsmattan, frugan är inte lika positivt inställd till det dock :-(

telefonskrivet

Publicerat

Haha jag har brukat göra så här på den allmänna gräsmattan, frugan är inte lika positivt inställd till det dock :-(

telefonskrivet

Jo det är ju skönt då att bo på landet, dock så har vi en vältraffikerad väg på andra sidan åkern, så man får nog hålla sig inne. 

Känns väl inte helt fel att lägga årets första fluga på havet heller, åkern ger ju inget annat än sork och vildsvin hehe

Publicerat

Jo det är ju skönt då att bo på landet, dock så har vi en vältraffikerad väg på andra sidan åkern, så man får nog hålla sig inne.

Känns väl inte helt fel att lägga årets första fluga på havet heller, åkern ger ju inget annat än sork och vildsvin hehe

Haha ja kanske det, du slipper iaf alla enfaldiga kommentarer från tölparna! Men nog är det trevligt att ha premiär i vatten också :-)

telefonskrivet

Publicerat

Kolla in harrfiske i Haparandas skärgård

Sök på Youtube harrfiske pimpel

Filmat under vatten

Största som far upp och kommer ner igen väger ca 800gram

Publicerat

Vill ha tips på bra gösvatten i typ Roslagen. Måste finnas båtuthyrning!

Publicerat

Simrishamn idag med en barndomskompis och hans kollega.

Laxtrolling med andra ord.

Ett dubbelhugg fick vi och både jag & kollegan landade våra första laxar :smile: .

MIn på 2,75kg & Jens på ca 1,5kg.

I princip spegelblankt på havet :thumbsup:

Lätt värt 25 mil enkel resa!

Publicerat

Gjorde premiär i lördags, årets första gäddrepa! Min lilla plasteka på 3.80 fick agera isbrytare i ett smalt sund innan vi kom ut på sjön, tur att isen inte var tjockare än en slush puppie! Väl ute på sjön så bondtrollade vi lite och kastade sedan av ett par vikar. Inte ett jävla pet på hela eftermiddagen! :( Kanske var det för fint väder... Strålande sol, vindstilla, kunde nästan sitta i t-shirt i båten. Kaffet var gott iaf. :)