Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

• Svar 4,9k
  • Visningar 528,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Hjälmarsund?

mvh/Urban

Publicerat

Japp! Det är himla fint där. Man är lite hemma blind:-)

Publicerat

tror ni sillen/strömmingen börjar gå in snart ? i och med att våren är tidigare i år så kanske även sillen är det :smile:

Publicerat

Jodå Linus dom är på väg in :-)

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Publicerat

Imorgon är det Havsöringspremiär!!! Och man måste jobba, måste ut på en eftermiddags tur för att stilla suget tills helgen! Hoppas på en bra säsong :thumbsup:

Publicerat

Jodå Linus dom är på väg in :-)

gött ! du är ju fan från Blekinge!  :smile:  vi brukar vara på Hasslöbron :thumbsup: 

Publicerat

Japp :-)

Det börjar bli mindre med sill i trålen så då brukar dom vara på språng :-)

Publicerat

Funderar på att åka upp till klarälven till helgen igen. Är grymt sugen på att ta med flugspöt. Förra gången använde jag bara skeddrag.

Är det någon som har något tips på öring fluga nu på våren? Ska det vara streamer eller någon nymf?

Publicerat

Tog en kort tur efter jobbet, blev en liten på 35cm som fick simma vidare. Men nollan är spräckt och det var skönt att komma ut och flugfiska i havet :thumbsup:

etymyras.jpg

Publicerat

Japp :-)

Det börjar bli mindre med sill i trålen så då brukar dom vara på språng :-)

låter bra :smile:

Publicerat

Japp! Det är himla fint där. Man är lite hemma blind:-)

Bor du i krokarna? Bor själv bara ett par tre mil därifrån.

mvh/Urban

Publicerat

Tog en kort tur efter jobbet, blev en liten på 35cm som fick simma vidare. Men nollan är spräckt och det var skönt att komma ut och flugfiska i havet :thumbsup:

Grattis Anders! :smile:

På grannforat har dom startat en tråd som passar dig. :smile:

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=56&t=181340

:thumbsup:

Publicerat

Funderar på att åka upp till klarälven till helgen igen. Är grymt sugen på att ta med flugspöt. Förra gången använde jag bara skeddrag.

Är det någon som har något tips på öring fluga nu på våren? Ska det vara streamer eller någon nymf?

Min erfarenhet av våröring är att dom gärna tar en långsamt fiskad streamer, nymfer kan så klart vara gångbart det med men jag brukar köra lite större saker långsamt tidigt på våren. Jag tänker som så att det ska vara en rejälare matbit man erbjuder.

Publicerat
  • Författare

Är sugen att fara o lufta tvåhands spöet i skeå älven snart, det börjar suga så smått.

Publicerat

Fiskade i Byfjorden idag, 2 st små öringar ca 30 cm

Publicerat

Tog en eftermiddags/kvälls tur med brorsan och trotsade regnet i hopp om att ta en öring. Brorsan fick sin andra öring på fluga på 47cm och jag fick sedan denna på 57cm. Dom båda hade lekt i höst och var lite smala så dom fick simma vidare. Förhoppningsvis kan man ta en fet blänkare snart :smile:

ysa4yjun.jpg

Publicerat

Förhoppningsvis så får du snart en fin firre som du kan ta med dig hem. :thumbsup:

Publicerat

Säsongens andra pass igår blev säsongens andra bompass... Vad fan håller gäddorna på med? Självförtroendet är ordentligt stukat just nu....

Publicerat

På torsdag åker jag till atna i norge och ska pimpla röding :)

Publicerat
  • Författare

Snart dags att ta fram tvåhandspöet och kolla in linor flugor osv, Ska även ner till skeå älven för att kasta lite skeddrag så fiskesäsongen kan börja igen.

Publicerat

Nyss hemkommen från atna i norge. Atnasjön var ganska död. Blev en röding på 6 hg. Tappade en öring precis vid hålkanten. Den gissar vikten på 1,5 -2 kg. Blev runt 30 mindre öringar och rödingar iaf.

post-5306-0-62468500-1397394328_thumb.jp

post-5306-0-38120300-1397394359_thumb.jp

Publicerat

Linus, de står i handelshamnen i Karlskrona och drar lite sill. Men det är inga mängder än, men den är på gå gång!

Publicerat

Linus, de står i handelshamnen i Karlskrona och drar lite sill. Men det är inga mängder än, men den är på gå gång!

Jag kan bekräfta det, fruktansvärt dåligt med sill i trålen denna vecka :-( men nu är det påsklov i nästan 2 veckor sen drar vi igång igen :-)

Publicerat
  • Författare

Får se om det blir ett besök i krondiket Skeå Älv idag för att testa Havsöringsfisket. Ska ha både haspelspöet och två handsspöet med mig så man kan byta om man känner för det.