Publicerat Mars 31, 201412 yr Detta är en populär post. Var ute i lördags och fiska gädda. Efter avslutat fiske och korvgrillning tog jag denna bild när jag var på väg in mot hamn. // Håkan
Publicerat Mars 31, 201412 yr tror ni sillen/strömmingen börjar gå in snart ? i och med att våren är tidigare i år så kanske även sillen är det
Publicerat Mars 31, 201412 yr Imorgon är det Havsöringspremiär!!! Och man måste jobba, måste ut på en eftermiddags tur för att stilla suget tills helgen! Hoppas på en bra säsong
Publicerat Mars 31, 201412 yr Jodå Linus dom är på väg in :-) Skickat från min D5503 via Tapatalk gött ! du är ju fan från Blekinge! vi brukar vara på Hasslöbron
Publicerat Mars 31, 201412 yr Japp :-) Det börjar bli mindre med sill i trålen så då brukar dom vara på språng :-) Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat April 1, 201412 yr Funderar på att åka upp till klarälven till helgen igen. Är grymt sugen på att ta med flugspöt. Förra gången använde jag bara skeddrag. Är det någon som har något tips på öring fluga nu på våren? Ska det vara streamer eller någon nymf?
Publicerat April 1, 201412 yr Tog en kort tur efter jobbet, blev en liten på 35cm som fick simma vidare. Men nollan är spräckt och det var skönt att komma ut och flugfiska i havet
Publicerat April 1, 201412 yr Japp :-) Det börjar bli mindre med sill i trålen så då brukar dom vara på språng :-) Skickat från min D5503 via Tapatalk låter bra
Publicerat April 1, 201412 yr Japp! Det är himla fint där. Man är lite hemma blind:-) Bor du i krokarna? Bor själv bara ett par tre mil därifrån. mvh/Urban
Publicerat April 2, 201412 yr Tog en kort tur efter jobbet, blev en liten på 35cm som fick simma vidare. Men nollan är spräckt och det var skönt att komma ut och flugfiska i havet Grattis Anders! På grannforat har dom startat en tråd som passar dig. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=56&t=181340
Publicerat April 2, 201412 yr Funderar på att åka upp till klarälven till helgen igen. Är grymt sugen på att ta med flugspöt. Förra gången använde jag bara skeddrag. Är det någon som har något tips på öring fluga nu på våren? Ska det vara streamer eller någon nymf? Min erfarenhet av våröring är att dom gärna tar en långsamt fiskad streamer, nymfer kan så klart vara gångbart det med men jag brukar köra lite större saker långsamt tidigt på våren. Jag tänker som så att det ska vara en rejälare matbit man erbjuder.
Publicerat April 6, 201412 yr Författare Är sugen att fara o lufta tvåhands spöet i skeå älven snart, det börjar suga så smått.
Publicerat April 6, 201412 yr Tog en eftermiddags/kvälls tur med brorsan och trotsade regnet i hopp om att ta en öring. Brorsan fick sin andra öring på fluga på 47cm och jag fick sedan denna på 57cm. Dom båda hade lekt i höst och var lite smala så dom fick simma vidare. Förhoppningsvis kan man ta en fet blänkare snart
Publicerat April 7, 201412 yr Förhoppningsvis så får du snart en fin firre som du kan ta med dig hem.
Publicerat April 7, 201412 yr Säsongens andra pass igår blev säsongens andra bompass... Vad fan håller gäddorna på med? Självförtroendet är ordentligt stukat just nu....
Publicerat April 9, 201412 yr Författare Snart dags att ta fram tvåhandspöet och kolla in linor flugor osv, Ska även ner till skeå älven för att kasta lite skeddrag så fiskesäsongen kan börja igen.
Publicerat April 13, 201412 yr Nyss hemkommen från atna i norge. Atnasjön var ganska död. Blev en röding på 6 hg. Tappade en öring precis vid hålkanten. Den gissar vikten på 1,5 -2 kg. Blev runt 30 mindre öringar och rödingar iaf.
Publicerat April 14, 201412 yr Linus, de står i handelshamnen i Karlskrona och drar lite sill. Men det är inga mängder än, men den är på gå gång!
Publicerat April 14, 201412 yr Linus, de står i handelshamnen i Karlskrona och drar lite sill. Men det är inga mängder än, men den är på gå gång! Jag kan bekräfta det, fruktansvärt dåligt med sill i trålen denna vecka :-( men nu är det påsklov i nästan 2 veckor sen drar vi igång igen :-) Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat April 18, 201412 yr Författare Får se om det blir ett besök i krondiket Skeå Älv idag för att testa Havsöringsfisket. Ska ha både haspelspöet och två handsspöet med mig så man kan byta om man känner för det.