Publicerat Februari 16, 201412 yr nu går det dåligt 6 abborrar 3 gäddor 1 mört o 1 öring. fan det blir att svälta denna vecka. Du får slänga tillbaka gäddorna för dom är ju rödlistade.
Publicerat Februari 16, 201412 yr det är mycket som är rödlistat nuför tiden man ska inte lyssna för noga "PUNKT"
Publicerat Februari 17, 201412 yr Ja, det är det! Nej, man ska verkligen inte lyssna på allt vad div. myndigheter säger.
Publicerat Februari 19, 201412 yr Nästan hundra mormyshkor gjutna. Hoppas att det räcker tills isen går. Nu ska det målas och skyddslackas i minst fyra lager.
Publicerat Februari 19, 201412 yr Ska det bli många rödingar, öringar o harrar? En o en annan abborre också.
Publicerat Februari 19, 201412 yr Har massor med kompisar som kan tigga fint när det är slut i askarna. Men nog ska det bli en och annan abborre av dem. Har skickat efter en drös med wolframmyshkor som ska användas till sikpimpel.
Publicerat Februari 19, 201412 yr Haha! Jag känner igen det där snacket. Bara låna tills vi kommer hem brukar det också heta el. rättare sagt hette. Det skedde nere i Huskvarna m omnejd.
Publicerat Februari 19, 201412 yr Numera heter det; "Vad får du på? Mormyshka , papegoja. - Har du någon som jag kan låna? -Jadå." Tjugo gånger senare är asken tom och man har ingen själv. Men man får skylla sig själv också.
Publicerat Februari 19, 201412 yr Numera heter det; "Vad får du på? Mormyshka , papegoja. - Har du någon som jag kan låna? -Jadå." Tjugo gånger senare är asken tom och man har ingen själv. Men man får skylla sig själv också. Haha! Det uttrycket fanns på min tid i Småland också. Jäkligt tråkigt att dom inte kan lämna tillbaka det som dom har lånat el. köpa tillbaka. Ja visst får man det.
Publicerat Februari 19, 201412 yr dagens fångst : 5 gäddor 2 abborar den ena ca 1kg 2 mörtar 1 lake och en fin öring på ca 2 kg.
Publicerat Februari 20, 201412 yr Du är flitig Nils!Jag lånar inte ut några av myskorna jag fick tag på från dig, gillar dem skarpt!
Publicerat Februari 24, 201412 yr gårdagens fångst: 4mörtar 2abborrar 2gäddor den största på 10 kg 1lake
Publicerat Februari 28, 201412 yr Någon här som har fiskat i savalen? Eller vet hur det är där nu? Har tänkt att åka till nogre och fiska röding i april
Publicerat Mars 2, 201412 yr Detta är en populär post. Idag blev det angling! 22 st don hade jag och fick upp 25 st gäddor med fina storlekar en på 9.1kg en på 8.2kg och 5st mellan 4-6 kg så det var en lyckad dag med vasaloppet på radion . Nästa helg blir det nog fiske både lördag och söndag
Publicerat Mars 2, 201412 yr Man måste ju kunna förena nytta med nöje att kunna lyssna på vasaloppet även när man är ute o anglar. Bra fiskafänge o grattis! Mycket kattmat.
Publicerat Mars 3, 201412 yr Hitta urklipp på vad jag misstänker är jonssons fiske filmer! http://www.youtube.com/watch?v=UeEIXsz4o5g
Publicerat Mars 3, 201412 yr Hitta urklipp på vad jag misstänker är jonssons fiske filmer! http://www.youtube.com/watch?v=UeEIXsz4o5g Hahaha! Fullträff Bamse! Har du tillgång till en gammal VHS-video så ska jag skicka ner filmen till dig så får du se Jonsson m kompisen i full action??? Ser du Jonsson nere i h. hörn? Linus har lånat den o gillade den skarpt.
Publicerat Mars 3, 201412 yr Hitta urklipp på vad jag misstänker är jonssons fiske filmer! http://www.youtube.com/watch?v=UeEIXsz4o5g hahah klockren !! måste vara jonsson?
Publicerat Mars 3, 201412 yr Hahaha! Fullträff Bamse! Har du tillgång till en gammal VHS-video så ska jag skicka ner filmen till dig så får du se Jonsson m kompisen i full action??? Trollingfilm 001.jpg Ser du Jonsson nere i h. hörn? Linus har lånat den o gillade den skarpt. ja den var bra ! coolt att se hur jonsson drillade gös i ''yngre dar'' rekommenderas starkt!
Publicerat Mars 4, 201412 yr VHS ? Hur gammal är farbror egentligen 61 i slutet på Mars i år. Kalla mig inte för farbror. Vi gjorde den -82 dagarna efter midsommar i regn, nordanvind o +10-12 grader. Ett riktigt skitväder mao men ett riktigt bra skitfiske. Inget väder för veklingar.