Publicerat April 18, 201412 yr Författare Blev ett besök i Krondiket Skellefte Älven i förmidags, Mirva fick följa med och hon solade och annat skoj. Blev dock ingen fisk men några underbara timmar vid älven. Finns lite bilder från detta på min blogg och även om det andra vi höll på med idag. http://peterjaktofiskesida.wordpress.com/2014/04/18/fiske-och-skogstur/
Publicerat April 18, 201412 yr Författare Varför gick hon i band? Då sticker hon iväg om jag inte har hon kopplad.
Publicerat April 19, 201412 yr Grattis till den fina firren! Bättre än dom där broilerfiskarna för den där ser ju som äkta vara.
Publicerat April 19, 201412 yr Grattis till den fina firren! Bättre än dom där broilerfiskarna för den där ser ju som äkta vara. Tack! Ja så ska dom se ut bruna och fina
Publicerat April 19, 201412 yr Tack! Ja så ska dom se ut bruna och fina Ja visst ska dom göra det! Jepp och inte några korta o feta broilerfiskar!
Publicerat April 19, 201412 yr Laxtrolling igår i Simrishamn. 18 laxhugg- 9 laxar landade. Största kring 5-6 kg.
Publicerat April 26, 201411 yr Just ja- vi var ju även ute och trollade lax 2 dagar efter sista posten. Detta gav 4 hugg & 4 landade laxar. 2 st på 4,5 kg/st, 5,72 kg (nytt PB för mig) och 9,2 kg (nytt PB för kompisen).
Publicerat April 26, 201411 yr Idag har jag varit och dragit lite sill på bron mellan Sturkö-Tjurkö, de verkar vara på G nu. Fick väl en kvarts hink på en dryg timme..
Publicerat April 26, 201411 yr Idag har jag varit och dragit lite sill på bron mellan Sturkö-Tjurkö, de verkar vara på G nu. Fick väl en kvarts hink på en dryg timme vi drog 1,5 spann på Hasslöbron för 2 veckor sedan så dem är inne nu eller kanske inte är helt optimalt ändå ?
Publicerat April 26, 201411 yr Detta är en populär post. drog denna riktigt feta romhona på 4 kg för 2 veckor sen. var som en tennisboll över romhålet + att hon pissade ur hålet väldigt mycket så hon skulle nog gå in och lägga romen då precis tog på trolling på 3 m djup utanför en stor vass
Publicerat April 30, 201411 yr Satans vilket trögt fiske jag har haft, nu är det tungt... Fyra fisketurer och två gäddor i båten med en topp på typ 3-4kg.
Publicerat Maj 1, 201411 yr Körde lite natt flugfiske med brorsan som nu också börjar bli frälst på flugfiske. Han fick denna fina på 51cm så han blev glad
Publicerat Maj 2, 201411 yr Författare Körde lite natt flugfiske med brorsan som nu också börjar bli frälst på flugfiske. Han fick denna fina på 51cm så han blev glad Ser ju riktigt fin ut
Publicerat Maj 3, 201411 yr Ett nytt sportfiskerekord på gös sattes igår i Solgen utanför Eksjö. http://www.fisheco.se/news.php?modulID=2&newsID=5892&pic= Nu blev man förpassad ner till femte plats bland Sveriges största gösar.
Publicerat Maj 3, 201411 yr Ett nytt sportfiskerekord på gös sattes igår i Solgen utanför Eksjö. http://www.fisheco.se/news.php?modulID=2&newsID=5892&pic= Nu blev man förpassad ner till femte plats bland Sveriges största gösar. Den kommmer aldrig reggas på korrekt vis.
Publicerat Maj 3, 201411 yr Den kommmer aldrig reggas på korrekt vis. Nej, men det var en jäkla stor gös. Jag känner mig ändå besegrad.
Publicerat Maj 3, 201411 yr Nej, men det var en jäkla stor gös. Jag känner mig ändå besegrad. Vad vägde din?
Publicerat Maj 3, 201411 yr Vad vägde din? 11,26 kg o sedan fick jag en på 8,4 samma natt. Då var jag 260 g från Svenska rekordet på gös som var 11.520 kg då. Nästan 20 kg gös på 2 fiskar. Grisfiske kallar jag det för.
Publicerat Maj 3, 201411 yr 11,26 kg o sedan fick jag en på 8,4 samma natt. Då var jag 260 g från Svenska rekordet på gös som var 11.520 kg då. Nästan 20 kg gös på 2 fiskar. Grisfiske kallar jag det för. Fy fan de va inga små firrar! Vertikalfiske? Verkar som de drar de stora så. Jag trollar bara och den största är "bara" på 4,5