Publicerat Juni 20, 201510 yr Detta är en populär post. Premiärtur med båten i år med brorsan och det gick rätt bra med 37st makrillar [emoji2] Saltade in 16st för rökning imorgon, ska bli gött [emoji106]
Publicerat Juni 21, 201510 yr Snyggt Anders. Det blir gott. [emoji106] Minska ner fotona lite Anders. [emoji2] Det kommer att bli fint som bara den! [emoji106] Jadu Stefan, jag lägger in dem via tapatalk från mobilen och de bara blir så, har inget alternativ för att beskära dem så kollar man via datorn så blir dom stora men när jag kollar på mobilen blir det bra [emoji2]
Publicerat Juni 21, 201510 yr Det kommer att bli fint som bara den! [emoji106] Jadu Stefan, jag lägger in dem via tapatalk från mobilen och de bara blir så, har inget alternativ för att beskära dem så kollar man via datorn så blir dom stora men när jag kollar på mobilen blir det bra [emoji2] Ja, det tror jag! Jaja, du kör med Tapatalk ja. Kan du inte förminska fotona i något annat program som ingår i kameran? Jag har en hel drös med olika program till Nokia Lumia 1020 som jag kan ha till redigering, m. m..
Publicerat Juni 21, 201510 yr Detta är en populär post. Det här kommer att göra ont! Klöv färdigt veden i morse och sedan blev det akut laxklåda i fingrarna. Har inte sovit mer än en timme och ska göra tolvtimmarsskift inatt. Sista skiftet innan semester så det blir nog bara det absolut nödvändigaste inatt. Jag vet att det kommer att göra ont klockan sex imorgon men en förlorad fiskedag kommer som sagt aldrig tillbaka.
Publicerat Juni 21, 201510 yr Vågar knappt skriva om fisket i södra delen av landet när man hör dessa fantastiska fisken i norr ;-) Nåväl, var o provade bågarna i dag nere i Halland. Blev 4, satte tillbaka tre och tog en matfisk med hem på 3 kg. Nils, jag är imponerad av ditt intresse:-)
Publicerat Juni 21, 201510 yr Vågar knappt skriva om fisket i södra delen av landet när man hör dessa fantastiska fisken i norr ;-) Nåväl, var o provade bågarna i dag nere i Halland. Blev 4, satte tillbaka tre och tog en matfisk med hem på 3 kg. Nils, jag är imponerad av ditt intresse:-) Jag säger samma sak till dig som jag har sagt till Anders 87. Det är bara att du tar ett killgäng på fiskesem. i norr el. fam. 1 v före resp. 1 v efter midsommar. http://www.jockfall.com/
Publicerat Juni 21, 201510 yr Detta är en populär post. Tog ut flugspö o kit igår, tanken var att besöka en p&t sjö idag, började dagen medel WT på en rejält bra sätt, Tur det, 8 timmars fiskande, tre olika uppsägningar på riggarna, fyra tillslag, 1 fisk, den enda trösten i detta är att det var på torrfluga. Ibland är det nog tur att jag är en bättre skytt än fiskare. Christian
Publicerat Juni 22, 201510 yr Jag säger samma sak till dig som jag har sagt till Anders 87. Det är bara att du tar ett killgäng på fiskesem. i norr el. fam. 1 v före resp. 1 v efter midsommar. http://www.jockfall.com/ Ja, det ligger nåt i det. Vore fantastiskt kul att göra det en gång. Får väl planera inför nåt år och gradera upp utrustningen
Publicerat Juni 22, 201510 yr Ja, det ligger nåt i det. Vore fantastiskt kul att göra det en gång. Får väl planera inför nåt år och gradera upp utrustningen Det låter bra det! Ja visst är det säkert det för den som aldrig har varit längre upp än 08-träsket. Ja, det får du också göra. Du vet ju att det är ju ljust här uppe dygnet runt nu. För den som är ovan så vet han inte vad som är dag o natt.
Publicerat Juni 22, 201510 yr Vilken myggmedel rekommenderar ni uppe i norr? Hela v29 ska jag och en kompis fiska i Laxviken (Krokom) Någon som har fiskat/brukar fiska i Laxviken och kan ge lite tips om flugor och bra fiskeplatser? Vi vill få öring och harr... Tacksam för tips!
Publicerat Juni 22, 201510 yr Jag har klarat mig bra med MyggA när jag är ute på hjortronmyrar el. är ute o fiskar. En del har ju mygghattar med finmaskigt nät också.
Publicerat Juni 22, 201510 yr Funkade även till knott? Jag har mygghatt men gillar den inte så mycket...
Publicerat Juni 22, 201510 yr Funkade även till knott? Jag har mygghatt men gillar den inte så mycket... Ja, till de flesta iaf. Jämta här på forumet säljer ett eget myggstift hemmakokt o det funkar bra. Släng iväg ett pm till henne o fråga om hon har något mer. http://www.jaktsidan.se/ipb/user/1473-jaemta/
Publicerat Juni 22, 201510 yr Ja, till de flesta iaf. Jämta här på forumet säljer ett eget myggstift hemmakokt o det funkar bra. Släng iväg ett pm till henne o fråga om hon har något mer. http://www.jaktsidan.se/ipb/user/1473-jaemta/ Tack för tips! Jag ska fråga henne! :-)
Publicerat Juni 25, 201510 yr Fyra dagars laxfiske och inte en fisk. Det är tomt ovanför Linafallet. Trots stigande vatten och kall väderlek så syns det inte en laxrygg någonstans. Nu skiter jag i laxfisket fram till nästa vecka.
Publicerat Juni 26, 201510 yr Såg ett antal laxar ovanför trappan i linafallet i går natt. Det var en riktigt stor lax som gick runt i höljan. Tror nog att det var en 15+ kg. Kul att de hittar in i en 50 cm öppning och kan stiga för att leka även i Linaälven. Fick någon tummen ur röven och gjorde något åt trappan så kunde jag ta cykeln till laxfisket bara minuter hemifrån.
Publicerat Juni 26, 201510 yr Kul att det är stor lax som stiger i trappan också. [emoji2] [emoji106]Fan jonsson där måste finnas någon älv stor nog att trolla i så du får komma ur skamvrån lite [emoji12]
Publicerat Juni 26, 201510 yr Fan jonsson där måste finnas någon älv stor nog att trolla i så du får komma ur skamvrån lite [emoji12] Det hade jag också hoppats men 17 vet var man ska komma ut med rullstol el. kryckor till en båt. Jag vet då inget ställe som har någon handikappkran som kan lyfta ner en annan i en båt eftersom jag inte får stödja på den än på 5-6 v förrän jag har varit hos läk. o fått klartecken.
Publicerat Juni 26, 201510 yr Mycket gnäll nu . Det rycktas att du köper all fisk, och lägger den sen på åteln . Det hade i alla fall jag gjort, för det är ju ingen föda för en riktig karl . Hade jag viljat ha med fisk att göra så går jag till ett h....hus .
Publicerat Juni 26, 201510 yr Mycket gnäll nu . Det rycktas att du köper all fisk, och lägger den sen på åteln . Det hade i alla fall jag gjort, för det är ju ingen föda för en riktig karl . Hade jag viljat ha med fisk att göra så går jag till ett h....hus . Nej, det vet jag inte! Fel! Har ingen åtel ännu. Kojan står på förvaringsplats ännu o jag har den uppsikt. Obildade 08:a förstår sig inte på god mat fast den kommer ifrån vattnet. Haha!