Publicerat Augusti 5, 201510 yr Rätt dåligt fiske överlag på båten med största fisk på båten kring 2 kg. Nästa tur blir nog på Öresund istället... Det är jäkligt surt när man läser napprapporter från turbåtarna om mycket torsk/makrill mm, sen åker man tämligen många mil och det blir nästan inget. Min nästa tur får bli sillfiske i Sundet, även så kallat självförtroendefiske ;-)
Publicerat Augusti 5, 201510 yr Prova en pillemetetur med Vandia i sundet till hösten. Riktigt roligt fiske. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 5, 201510 yr Rejält med laxskedar ser det ut som...Dom hade rejält av det mesta [emoji1] Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Detta är en populär post. Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Har inte varit ute med båten på länge nu, så det suger ordentligt i vertikaltarmen nu. Måste nog ut en sväng till veckan. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Prova en pillemetetur med Vandia i sundet till hösten. Riktigt roligt fiske. Skickat från min D5803 via Tapatalk Jag har hört att dessa turer ska vara riktigt häftiga! Har dock inte kommit ut på en än... Vad tror du, fångstgaranti? ;-)
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. ImageUploadedByTapatalk1438983932.470600.jpg Skickas från min iPhone via Tapatalk Elegant!! Blir det röken eller?
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. ImageUploadedByTapatalk1438983932.470600.jpg Skickas från min iPhone via Tapatalk Grattis till den borren! Fin sak det där.
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Jag har hört att dessa turer ska vara riktigt häftiga! Har dock inte kommit ut på en än... Vad tror du, fångstgaranti? ;-)Ja fisk får man alltid, men det är inte bara att håva upp dom. Krävs lite av dig som fiskare också. [emoji1] Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Nån som känner till nått bra fiskeställe runt grebbestad var på tjurpannan för några dagar sen men funderar på nått mer ställe
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Imorgon bär det av ut på havet.. makrillfiske och kanske lite torsk och öring med..vi får väl se..har siktat in oss på marstrand och ytterskären bortåt hätteberget..många fina grund som håller fisk..
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Detta är en populär post. Elegant!! Blir det röken eller? Nä den där randiga riddaren fick simma tillbaka. Brukar ta matfiskar på typ 6-8hg men de stora släpper jag tillbaka.
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Nä den där randiga riddaren fick simma tillbaka. Brukar ta matfiskar på typ 6-8hg men de stora släpper jag tillbaka. Kudos till dig!!!
Publicerat Augusti 9, 201510 yr Detta är en populär post. Nyss hemkommen från fantastiskt harrfiske ... Denna på strax under 50 cm Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Nästa elakt gjort Jonas att lägga ut nåt så vackert, grattis till fångsten.
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Nästa elakt gjort Jonas att lägga ut nåt så vackert, grattis till fångsten. En liten retsticka så att säga.
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Med tanke på längden ( nästan 50 cm) så skulle jag kalla det för åtminstone en rejäl retPinne!![emoji15][emoji6] Grattis till "Pinnen" [emoji106] Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Haha tack. Det var fantastiskt väder den dagen så kunde inte låta bli å fota lite:) Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 10, 201510 yr Som i det mesta så är jag motvals och tycker harren är vackrare än sina ädla kollegor, en kiloharr är tjusig.
Publicerat Augusti 11, 201510 yr Fiskat abborre idag då kroppen sa att jag inte borde plocka hjortron två dagar i rad. Helt jäkla slut i överkroppen då vinden vände och det blåste hård motvind båda vägarna. Det börjar ta ordentligt de här paddelsvängarna. Tjugonio halvkilos abborrar blev det och det hade blivit några till om inte en större gädda snott jiggen och gjort en tjuvrusning runt ankarlinan vilket knäckte spöet med en smäll varefter den drog av linan och försvann. Tippar att den vägde någonstans mellan 6 och 8 kilo men svårt att veta när man har fullt upp att parera rusningarna och inte hinner kolla desto mera vad det är för torped som missar kölen på kanoten med en hårsmån.
Publicerat Augusti 11, 201510 yr Har letat runt på nätet efter ett nytt spö. Vet att det fanns ett spö som hette Ugly stik för lättspinn /haspel? Hittar ingen som säljer dem. De ska ju enligt reklamen nästan gå att slå knut på utan att de går av. Hittar bara trollingvarianter och frågan är om de finns kvar på marknaden. Någon som testat och kan ge ett utlåtande om aktion och övriga fördelar eller nackdelar?
Publicerat Augusti 11, 201510 yr Kommer ihåg reklamen... Fast det var väl närmare 30 år sedan...?! [emoji6]
Publicerat Augusti 11, 201510 yr Jo hrrm ugh.. och jag som just fyllt 25 och några månader eller var det 25år och 280månader eller nåt. Nåja märket finns kvar även om de säkert inte ser lika ut nu som då.