Publicerat Juli 19, 201510 yr Har redan bytt till en större men det verkar inte räcka till ändå. Jag är ju en ekorre när det gäller bär och fisk. Frysen ska vara full på hösten för att sakta ätas ur under vintern.
Publicerat Juli 19, 201510 yr Har redan bytt till en större men det verkar inte räcka till ändå. Jag är ju en ekorre när det gäller bär och fisk. Frysen ska vara full på hösten för att sakta ätas ur under vintern. Samma här. Den ska vara full till bristningsgränsen.
Publicerat Juli 25, 201510 yr For till riktiga norrland för att fiska, vid Laxede fick jag en gädda som samlad expertis bedömde till ca 10 kg, det var inte riktigt vad jag hoppats påmen spännande blev det med en nolltrettis lina och ingen tafs.
Publicerat Juli 25, 201510 yr Detta är en populär post. 25st makrillar och en båge på 4kg, gött är det! [emoji106]
Publicerat Juli 26, 201510 yr Snyggt Flex! Har färnakungen tappat stinget totalt? Ja jag har flyttat så det är inga sådana marker där så det har inte blivit not färna fiske Mvh.
Publicerat Juli 26, 201510 yr 25st makrillar och en båge på 4kg, gött är det! [emoji106] WOW det där såg riktig gött ut Mvh,
Publicerat Juli 26, 201510 yr Ja jag har flyttat så det är inga sådana marker där så det har inte blivit not färna fiske Mvh. Ok! Då får du rikta in dig på annat fiske mao. Kul med lite ombyte i fiskeväg också.
Publicerat Juli 26, 201510 yr WOW det där såg riktig gött ut Mvh, Finns inget godare än egenfångad och egenrökt makrill på en god macka! [emoji4]
Publicerat Juli 26, 201510 yr Finns inget godare än egenfångad och egenrökt makrill på en god macka! [emoji4] Visst är det så Anders.
Publicerat Juli 27, 201510 yr Detta är en populär post. Tjugofyra abborrar med en snittvikt på ungefär fyra hekto blev det under kvällen. Lagt alltihopa i en stor kasse och chansar på att de inte hinner frysa till innan jag vaknar och kan ta hand om dem. Det blir nästan femtio filéer och med tre st i varje påse så blir det sexton portioner till en gammal jaktkompis i Stockholm som efter femtiofyra års äktenskap numera blivit änkeman då hans fru fått flera hjärnblödningar i rad. Bilen kommer att vara fullastad med fisk och bär då det blir dags att hälsa på min morbror. Håller på att hamstra fisk här just nu.
Publicerat Juli 28, 201510 yr De hann bli halvfrysta men tinade eftersom. Skar sönder en abborre då den var lite väl styv men strax över tre kilo prima abborrfilé blev det. Vaccumförpackad i trehektosportioner. Frågan är ska man eller ska man inte. Det är sista veckan för laxfiske och grejorna ligger i bilen. Men jag ska samtidigt jobba natt extra. Är det värt det?
Publicerat Juli 28, 201510 yr Byxfilead abborre är bland den finaste fiskbit man kan kan lägga i pannan!
Publicerat Augusti 4, 201510 yr I går gädda på dryga 4 kilo - under gösfiske i Mälaren. Normalt sett får all gädda jag fångar simma hem igen men den här hade snott sig illa i linan och blivit ordentligt skadad i gälarna, så jag lät svågern ta hem den för professionell tillagning.
Publicerat Augusti 4, 201510 yr Jag är så förbannat bortskämd numera att gädda åker tillbaka oavsett. Tänk om man haft bättre kanaler ner till kontinenten då hade man kunnat bli en rik man med tanke på vad gädda kostar i Frankrike.
Publicerat Augusti 4, 201510 yr Skulle bara stanna till och handla lite när vi åkte igenom Örebro. Och som en händelse låg sporting där. Riktigt bra utbud måste jag säga. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 4, 201510 yr Ja helsike där hade jag också kunnat tillbringa några timmar och botanisera bland grejorna.
Publicerat Augusti 4, 201510 yr Jag har ju några mil dit, men har velat åka dit länge. Men hade ju inte så lång tid på mig där, när hela familjen var med. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 4, 201510 yr Åkte ut med Råå-båtarna förra veckan. Har tydligen varit bra med torsk i Sundet. Förutom när jag var där...
Publicerat Augusti 5, 201510 yr Skulle bara stanna till och handla lite när vi åkte igenom Örebro. Och som en händelse låg sporting där. Riktigt bra utbud måste jag säga. Rejält med laxskedar ser det ut som... Jag var ute en tur i Söndags med FladenBåtarna i Varberg. Fick ca 10 makrillar, ett gäng småtorskar, ett gäng fjärrsingar & 1 vitling. Rätt dåligt fiske överlag på båten med största fisk på båten kring 2 kg. Nästa tur blir nog på Öresund istället... Igårkväll blev det en runda på Helgasjön. Hade en gös på som lossnade när den kom upp till ytan - högg gjorde den på djupriggsfiskad Gul/Svart NilsMaster fiskad på 7 m djup.