Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Den stora fisketråden

Featured Replies

Publicerat

Har redan bytt till en större men det verkar inte räcka till ändå. Jag är ju en ekorre när det gäller bär och fisk. Frysen ska vara full på hösten för att sakta ätas ur under vintern.

• Svar 4,9k
  • Visningar 529,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Nu ska jag fan försöka lirka in bilder ifrån mobilen..  Gav mej iväg på gösfiske direkt efter en sväng med uven i morse.. hade 8 mörtar med mej varav två var vid liv.. tänkte att jag hinner lägga

• Sög till rejält i lilla jiggspöt idag, 1,3kg stannade vågen på. Skickas från min iPhone via Tapatalk

• otterdalen
    otterdalen

Idag snaskade en riktig insjökrokodil i sig min 4play från savagegear! en yster dans utspelade sig bredvid dansbanan i Oviken innan denna madam gick i håven! 116 cm och ryggbred.  hade min

Posted Images

Publicerat

Blev ett par borrar över 5 hekto igår kväll :)

Publicerat

Har redan bytt till en större men det verkar inte räcka till ändå. Jag är ju en ekorre när det gäller bär och fisk. Frysen ska vara full på hösten för att sakta ätas ur under vintern.

Samma här. Den ska vara full till bristningsgränsen. :thumbsup:

Publicerat

Dratt några Gäddor 3-4 kg :)

post-906-0-82125800-1437802425_thumb.jpgpost-906-0-91719600-1437802459_thumb.jpg

Mvh.

Publicerat

Snyggt Flex! :smile:

Har färnakungen tappat stinget totalt? :ohmy:  :wink:  :tongue:

Publicerat

For till riktiga norrland för att fiska, vid Laxede fick jag en gädda som samlad expertis bedömde till ca 10 kg, det var inte riktigt vad jag hoppats påmen spännande blev det med en nolltrettis lina och ingen tafs.

Publicerat

Snyggt Flex! :smile:

Har färnakungen tappat stinget totalt? :ohmy:  :wink:  :tongue:

Ja jag har flyttat så det är inga sådana marker där så det har inte blivit not färna fiske :)

Mvh.

Publicerat

25st makrillar och en båge på 4kg, gött är det! [emoji106]

36c5d67dbb879ce2f9d39b65c2d60aaf.jpg8fadc84f6ab2d28febc4233278ebab17.jpg

WOW det där såg riktig gött ut :)

Mvh,

Publicerat

Ja jag har flyttat så det är inga sådana marker där så det har inte blivit not färna fiske :)

Mvh.

Ok! Då får du rikta in dig på annat fiske mao. :thumbsup:  :biggrin:

Kul med lite ombyte i fiskeväg också. :smile:

Publicerat

WOW det där såg riktig gött ut :)

Mvh,

Finns inget godare än egenfångad och egenrökt makrill på en god macka! [emoji4]
Publicerat

Finns inget godare än egenfångad och egenrökt makrill på en god macka! [emoji4]

Visst är det så Anders. :smile:  :thumbsup:

Publicerat

De hann bli halvfrysta men tinade eftersom. Skar sönder en abborre då den var lite väl styv men strax över tre kilo prima abborrfilé blev det. Vaccumförpackad i trehektosportioner. Frågan är ska man eller ska man inte. Det är sista veckan för laxfiske och grejorna ligger i bilen. Men jag ska samtidigt jobba natt extra. Är det värt det?

Publicerat

Är det ens en fråga Nils? ;)

Publicerat

Byxfilead abborre är bland den finaste fiskbit man kan kan lägga i pannan!

Publicerat

Ligger fjorton kilo i frysen.

Publicerat

Behöver nån en Linder 400 styrpulpet till gäddfisket? 

Publicerat

7e0bd6fc2d1e2902b3e9d4181a77f3f3.jpg

I går gädda på dryga 4 kilo - under gösfiske i Mälaren. Normalt sett får all gädda jag fångar simma hem igen men den här hade snott sig illa i linan och blivit ordentligt skadad i gälarna, så jag lät svågern ta hem den för professionell tillagning.

Publicerat

Jag är så förbannat bortskämd numera att gädda åker tillbaka oavsett. Tänk om man haft bättre kanaler ner till kontinenten då hade man kunnat bli en rik man med tanke på vad gädda kostar i Frankrike.

Publicerat

Skulle bara stanna till och handla lite när vi åkte igenom Örebro. Och som en händelse låg sporting där. Riktigt bra utbud måste jag säga.

0885e22dd3a36c13de7d7a6bf686d932.jpg

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Ja helsike där hade jag också kunnat tillbringa några timmar och botanisera bland grejorna.

Publicerat

Jag har ju några mil dit, men har velat åka dit länge. Men hade ju inte så lång tid på mig där, när hela familjen var med.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Åkte ut med Råå-båtarna förra veckan. Har tydligen varit bra med torsk i Sundet. Förutom när jag var där...

Publicerat

Skulle bara stanna till och handla lite när vi åkte igenom Örebro. Och som en händelse låg sporting där. Riktigt bra utbud måste jag säga.

Rejält med laxskedar ser det ut som...

Jag var ute en tur i Söndags med FladenBåtarna i Varberg. Fick ca 10 makrillar, ett gäng småtorskar, ett gäng fjärrsingar & 1 vitling.

Rätt dåligt fiske överlag på båten med största fisk på båten kring 2 kg. Nästa tur blir nog på Öresund istället...

Igårkväll blev det en runda på Helgasjön.

Hade en gös på som lossnade när den kom upp till ytan - högg gjorde den på djupriggsfiskad Gul/Svart NilsMaster fiskad på 7 m djup.