Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mycket pengar får EN varg kosta ?

Featured Replies

Publicerat

Det var väl fan vad lätt det gick nu då ! men när hon skulle skjutas då var det problem! :verymad:

Dom ville inte avliva den p g a generna skulle jag tro.

• Svar 550
  • Visningar 81,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hej Svea Linnea och välkommen till jaktsidan! Nej, det tycker vi verkligen inte och det är delvis därför vi ofta är upprörda över hur man tycks kunna hälla precis hur mycket pengar som helst på v

• "Mina åsikter grundar sig i hur jag bor och vilka möjligheter jag har, för mig är det viktigare att ica har öppet till 22 än att alla får jaga med hund över hela landet." Av just denna anledningen sk

• Intressant att samlingar och möten kostade mer än allt annat! Hade de kravaller som blev tvunget att slås ned med rysk kaviar och Champagne??

Posted Images

Publicerat

Dom ville inte avliva den p g a generna skulle jag tro.

Nä så är det bluff å båg hela skiten :verymad:

Publicerat

Väl investerade skatte pengar !!!!

Ja visst är det det! Hon är väl uppe i 5 mille snart skulle jag tro. :sad:

Publicerat

Nä så är det bluff å båg hela skiten :verymad:

Ja visst är det det! Ett jävla mygel bara. :verymad:

Publicerat
  • Författare

5 miljoner är nog lågt räknat.. Jag tror att den tiken har passerat den siffran redan...

Publicerat
  • Författare

Man kan ju i frågasätta skyddsjakten om drevs tidigare utan resultat med tanke på hur snabbt det gick nu... Luktar tjänstefel enligt mig...

Publicerat

5 miljoner är nog lågt räknat.. Jag tror att den tiken har passerat den siffran redan...

Ja, det kan den ha gjort om man räknar i ant. rivna renar och hur mycket tid i bevakning som NVV har fått bet.

Publicerat

Enklast vore väl om de "råkade" överdosera narkosen bara eller hur ;-)

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Enklast vore väl om de "råkade" överdosera narkosen bara eller hur ;-)

iPad Tapatalk HD

:thumbsup:  :wink:

Publicerat

Japp, och då passerar hon väl mig på vägen tillbaka till rensmörgåsbordet.

Publicerat

Där lär den ju inte stanna länge, Conny och co kommer ju jaga bort den på nolltid då dom ska ge den nära beskydd och inte finnas mer än 2 meter ifrån den. Helst ska dom nog ha den i koppel.

Publicerat

Verkar bra, måste passera en hel bunt vältrafikerade vägar på sin väg norrut. En lösning god som någon.

Publicerat

Snöpligt om Sveriges dyraste djur skulle hamna under ett däck...God investering eller prestige är frågan

Publicerat

Ja vad ska dem göra då hanen inte finns kvar klart det blir en liten parningstripp :yucky:

Jag ska försöka köpa ett bedövningsgevär dem måste vara mycket effektiva då "jakten" gick så bra denna gång :wallbash:

Publicerat
  • Författare

undra om man skall skratta eller gråta.. Men varför blir man inte förvånad.. 4 flyttar och samtliga har slutat med en vandring norrut.. Jag gav det hela 3 veckor innan hon är i ren-land igen och med den raska takt som hon håller, 3 mil per natt så är hon framme senast i mitten av april.. Det ända norrland kan hoppas på nu är att det tar stopp efter en trafikerad väg.. Och frågan är väl om inte det är det ända sättet för att få att sluta på detta vansinne ?!?!?!

Publicerat

Har hon redan passerat Tierp ? Fick man inte del av mångfalden denna gången heller då...de norrut får all glädje.

Publicerat

Ja hon är välkommen ! Hoppas hon springer in i fårhagen så kan man göra slut på den här JÄVLA LEKSTUGAN!

Publicerat

Hon ligger jäkligt risigt till om hon tar inlandet och hamnar i mina hästhagar, då blir det 308Vulkan till middag :verymad:

Publicerat

Har hon redan passerat Tierp ? Fick man inte del av mångfalden denna gången heller då...de norrut får all glädje.

Du får ge dig ut på spaning strävis så får du kanske se en skymt av denna varg. :thumbsup:

Publicerat

Ja hon är välkommen ! Hoppas hon springer in i fårhagen så kan man göra slut på den här JÄVLA LEKSTUGAN!

Hon ligger jäkligt risigt till om hon tar inlandet och hamnar i mina hästhagar, då blir det 308Vulkan till middag :verymad:

Det är bara att ni laddar skarpt upp igenom landet. :whistling:  :wink:  :thumbsup:

Publicerat

Det vore fint om de kunde publicera vart hon var, så man kunde gå ut och titta när världens dyraste varg passerade =) Jag kan tänka mig att det är fler än jag som är lite nyfikna. 

Publicerat

Mitt tålamod försvann när jag läste att den gula tiken än en gång ger sig av norrut, vi har betalat 4.5 miljoner kronor bara för denna dam, nu räcker det!

Politiken idag drivs på ett sådant sätt att det inte finns tid/ork/kunskap att driva frågor som landsbygden vill driva. Detta är enligt mig inte olika partiers fel eller saknad av ideologi, utan snarare okunskap.

Nu tycker jag att vi slår spiken i kistan och startar ett parti, ett parti helt fristående från våra olika förbund. Rent logiskt för att komma med i riksdagen krävs 4%, 500000 jägare blir ca 5.56% av Sveriges befolkning... För att driva frågorna krävs ju sammarbete med andra partier, rent logiskt dom som stödjer våra frågor. Dvs vi kanske får böja på våra egna värderingar i vissa frågor för att få stöd i andra frågor.

Exempel på frågor att driva:

Vargen - samla allt under samma fråga, dock krävs att man på en stämma bestämmer partiets grund, vara eller icke vara t.ex.

Licenserna - varför det skiljer sig runt Svea.

Osv osv..

Vad tror ni?

Ska vi sitta i våra stugor och klaga över att det inte kommer finnas löshundsjakt om ett antal år, eller ska vi rusta för strid?!

Ska vi bara ha åsikter ang vargflyttar och vad det kostar eller ska vi sätta ner foten?!

Jag vet vart jag står i detta, var står du?!