Publicerat Juli 13, 201213 yr igår sköt jag min första gris !!! 32kilo levande så blir en lagom mat gris 00:30 dog den!! vet inte hur man lägger upp bild så det får ni bli utan !! Grattis till första grisen... Det spelar nästan ingen roll vad som händer sedan, den första är alltid den första!
Publicerat Juli 13, 201213 yr Grattis till första grisen... Det spelar nästan ingen roll vad som händer sedan, den första är alltid den första! tack tack
Publicerat Juli 13, 201213 yr Sitter vid åteln nu,. Har en fläckig sugga framme. Har inte sett kultingarma än men vet att hon har minst tre riktigt små.
Publicerat Juli 14, 201213 yr Författare igår sköt jag min första gris !!! 32kilo levande så blir en lagom mat gris 00:30 dog den!! vet inte hur man lägger upp bild så det får ni bli utan !! Grattis !
Publicerat Juli 14, 201213 yr igår sköt jag min första gris !!! 32kilo levande så blir en lagom mat gris 00:30 dog den!! vet inte hur man lägger upp bild så det får ni bli utan !! Jasså är det du som är Pangpoff på Bdb ? Gratulerar ännu en gång
Publicerat Juli 14, 201213 yr Har blivit tre galtar på mindre än en månad för min del. två stycken på ca. 80 kg och en på 100kg! Dom är skjutna på olika tillfällen och har kommit ensama! två av dom har blivit skjutna vid tio tiden och den sista klockan elva. Alltid skönt att kunna skjuta när det är ljust Men måste erkänna att jag haft bra med tur, då jag endast har suttit tre gånger också Men det får man väl ha ibland!
Publicerat Juli 15, 201213 yr Du ska ha tack! Men jag har suttit på älgjakten två år och har endast sett en bofink så det jämnar nog ut sig=)
Publicerat Juli 15, 201213 yr Du ska ha tack! Men jag har suttit på älgjakten två år och har endast sett en bofink så det jämnar nog ut sig=) Varsågod! Jaja, det gör väl men nu har du ju käk iaf för ett tag. Det är illa när man måste svälta så länge.
Publicerat Juli 15, 201213 yr Har blivit tre galtar på mindre än en månad för min del. två stycken på ca. 80 kg och en på 100kg! Dom är skjutna på olika tillfällen och har kommit ensama! två av dom har blivit skjutna vid tio tiden och den sista klockan elva. Alltid skönt att kunna skjuta när det är ljust Men måste erkänna att jag haft bra med tur, då jag endast har suttit tre gånger också Men det får man väl ha ibland! jävel va skoj! som sagt tur heter det har setat massa ggr nu på en galt..men snart ..snart smäller det
Publicerat Juli 15, 201213 yr Jasså är det du som är Pangpoff på Bdb ? Gratulerar ännu en gång javisst
Publicerat Juli 15, 201213 yr jävel va skoj! som sagt tur heter det har setat massa ggr nu på en galt..men snart ..snart smäller det Det kommer! det gäller bara att vara bestämmd och tro på att dom kommer
Publicerat Juli 15, 201213 yr Satte upp åtelkameran igår vid lunchtid på den åtel som är minst besökt för närvarande och åkte dit idag för att kolla on nå't hänt. När jag passerade vakkojan blev jag förbannad, någon hade brutit sig in i den och lämnat dörren vidöppen när de gick därifrån. På åteln var det omrört och jag åkte glad i hågen hem för att kolla kameran... Lite snopen blev jag allt!
Publicerat Juli 15, 201213 yr Satte upp åtelkameran igår vid lunchtid på den åtel som är minst besökt för närvarande och åkte dit idag för att kolla on nå't hänt. När jag passerade vakkojan blev jag förbannad, någon hade brutit sig in i den och lämnat dörren vidöppen när de gick därifrån. På åteln var det omrört och jag åkte glad i hågen hem för att kolla kameran... Lite snopen blev jag allt! Shit jag trodde det var en 2foting som brutit sig in häftigt o se en björn
Publicerat Juli 15, 201213 yr Läckert Qvarnis, var det björne som vart in i lådan å ? Förmodligen. Det var en bräda bortbruten, den var skruvad och satt ganska rejält med ett gäng skruvar så jag gissar på att nalle ville posta en stund. Kommer bli extra spännande att jaga grävling där nu...
Publicerat Juli 15, 201213 yr En fin upplevelse är att få se den i vilt tillstånd men se då till att du sitter bakom en rejäl dörr och regel bakom det så att den har noll chans att komma in.
Publicerat Juli 15, 201213 yr Författare Har blivit tre galtar på mindre än en månad för min del. två stycken på ca. 80 kg och en på 100kg! Dom är skjutna på olika tillfällen och har kommit ensama! två av dom har blivit skjutna vid tio tiden och den sista klockan elva. Alltid skönt att kunna skjuta när det är ljust Men måste erkänna att jag haft bra med tur, då jag endast har suttit tre gånger också Men det får man väl ha ibland! du var fasen inte dålig :ohmy:. jakt består av 10 % tur och 90% skicklighet jo men allvarligt det kräver inte bara flyt att skjuta 3 st fina galtar !
Publicerat Juli 15, 201213 yr Författare måste självklart passa på att säga det med !!! ni får ju också skriva om era jakter efter vildsvin i åkrar/på åkrar. tycker det är roligare jakter nästan på åkrar för då ser man så långt när man sitter i ett öppet torn på en stor åker och man hinner se dom i tid så var inte rädda för att skriva om det med
Publicerat Juli 15, 201213 yr måste självklart passa på att säga det med !!! ni får ju också skriva om era jakter efter vildsvin i åkrar/på åkrar. tycker det är roligare jakter nästan på åkrar för då ser man så långt när man sitter i ett öppet torn på en stor åker och man hinner se dom i tid så var inte rädda för att skriva om det med Läs Qvarnis inlägg Linus.
Publicerat Juli 15, 201213 yr Författare Läs Qvarnis inlägg Linus. vilket inlägg? han skriver väl bara att han åtlar med vete på åteln ?
Publicerat Juli 15, 201213 yr vilket inlägg? han skriver väl bara att han åtlar med vete på åteln ? Roade mig med att beskära bilden och göra den ljusare... Fan, den är större än jag först tyckte!
Publicerat Juli 17, 201213 yr Författare var ute och gick en sväng i åkrarna med grannen igår kväll . först skulle vi gena igenom hans havre åker för att komma upp till den åkern som det har varit mest fart på.när vi står och kollar på långt avstånd på havren så tycker vi att det ser ut som om grisarna har varit i åkern. så vi börjar smyga oss genom havren och när vi kommer lite längre ner i havren så tycker vi att vi hör lite smaskande så vi säger där är nog antingen lite gris eller en grävling där så vi fortsätter att smyga. och då börjar vi se massa färska stora stigar från grannåkern till havren. han räkna till 6 st stigar sedan. så rasslade det bara till så hörde man hur typ 6 st grisar sprang iväg och hur det knäcktes i skogen och stenar vältes.vi står och lyssnar ett tag och helt plötsligt så ser man bara hur havren rör på sig väldigt snabbt och man hör små kultingar springa här lite var stans det var förmodligen en kulting som kom rakt i mot oss och sedan fick vittring och svängde av i en båge och sprang ner till mamma sugga men havren var ju hög så det fanns ju knappt en chans att få skottchans så nu ska vi nog sätta upp ett torn där snart men vi var ju inte alls beredda på att dom skulle vara på denna åkern vi hade ju tänkt att bara gena genom den så vi var ju inte extremt tysta så det var därför det (gick åt skogen) bara att ta ny tag fy fasen vilka skador dom gör samman lagt så hittade jag 12 stigar sedan från grannåkern så då kan ni ju tänka hur mycket skada dom hade gjort så det behövs verkligen jagas!! . som ett exempel själva gruppen hade vart på ett ställe en gång och där var det ju typ en rund ring med 10 m i diamter som dom hade trampat ner och ätit av havren