Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Är böket hemma på din gräsmatta i trailern el. bakom lagården? :ohmy:

Det ser för jävligt ut iaf. :sad:

Det är nog lika bra att vi inte får upp dom där svinen levandes hit upp. :thumbsup:

• Svar 2,5k
  • Visningar 400,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Ingen gris på åteln nu alls. Får fixa en majsbomb så ordnar det nog sig =)

Publicerat

Haha ni minns kanske att jag skrev att mina åtlar varit nedlagda och främst då den stora åteln, men att det varit besök frekvent ändå där :thumbsup: i helgen som var (Lördagen )så kastade jag ut ca 5kg blandat med majs/havre/ärtor/ energipellets till de vilda efter att hundjakterna var över. Dröjde som sagt var inte alls länge tills fräsarna varit framme och vänt upp o ned på marken ordenligt.

Måndagens pyrsch efter dov resulterade i 2rå obs get +kidde men även dovhind +kalv..efter som dem bråkade med varandra och jagade varann titt som tätt så uteblev pang på dovkalv detta vid en kraftledning..nåja sätter mig en stund vid åteln då jag ändå visste om att svinen går där. Inget hände på den drygt 1,5 timmes långa sittningen..suck nya tag.

kastar ut lite mer foder innan hemfärd..och åkte ut igår kväll Onsdag vid 20.00 snåret. Fodret helt uppätet spår och bök ända till tjotahejti. Går runt på åteln pytte små spårstämplar blandat med större..svinskoj!

Nåja 20.30 efter kaffet som intogs i bilens värme så smygs det ner. Hör redan nu hur det smaskar knaprar och har sig. Gris :biggrin: 5st som blir 10st som sedan blir 0st då det knakar lite väl mkt innan kojan är belägrad..

Dröjer kanske 40min sen kommer dem ut alla 10. Öppnar luckan och inväntar rätt läge kollar klockan 5min 10min nu uppe i ca 30min närmsta grisen står 10m från öppning..fryser till  och frustar ! tankarna går..panga eller vänta. Blir givet det senare..en kast vind kommer och vildsvinen sticker.

Vakjakt när den är som bäst :woot: kanske åker ut ikväll och försöker igen annars får det vara till helgen och hundjakterna :thumbsup:

Publicerat

Mycket sporadiskt med besök på alla mina annars frekventa åtlar....får rapport om lika på en hel del ställen....många suggor har fött smått.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Fick just en as bra idé, tror jag iaf. Hahaha. Sett "många" som säljer Ikeas loftsäng "svärta, tromsö" m.m För ca 500kr. Länk till den: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20247982/

Är inte det perfekt att ha foderspridaren på? Bara göra ett hål i mitten så är det klart. Även super eneklt att fästa åtelbelysningen i gallet som är botten på sängen.

Hylte lantmän säljer genzo eco + batteri och laddare för 500kr/st om man köper 2st.Tunna får man väll skaffa sig mer eller mindre gratis så har man en åtel för drygt 1000kr totalt :)

Publicerat

Bra idé men den kostar ju över 1000 kr...?

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Bra idé men den kostar ju över 1000 kr...?

iPad Tapatalk HD

Jag menade begagnade, finns det massvis på blocket, facebook sidor m.m.

Publicerat
  • Författare

Är böket hemma på din gräsmatta i trailern el. bakom lagården? :ohmy:

Det ser för jävligt ut iaf. :sad:

Det är nog lika bra att vi inte får upp dom där svinen levandes hit upp. :thumbsup:

på gräsmattan ...  :sad:

Publicerat

Nu har det vart dött bra länge på åtlarna även om det ibland fastnat lite gris då och då på kamerorna.Kylan som kom med snö har vart lite som en frälsning ifrån ovan och det är enklare att följa alla spår. Kört igång alla spridare och tjärat i mängder för att locka fram svinen. Åtel 1 är död. Åtel 2 har färsk bök och skrubb i mot tjärade träd och idag har vi även fått ut lite sockerbetor så man hoppas ju att det tar sig. Har även idag lagt grunden för en lyxåtel där man kan sitta bekvämt i jaktstugan och på 43 meter se ut över åteln som ligger idealiskt.

Publicerat

Hm!

Ingen höjdare kan jag tänka mig.

Svårt att klippa gräsmattan kan jag tänka mig.

Skönt för dig men far o mor blir väl less. :wink:

Publicerat
  • Författare

Hm!

Ingen höjdare kan jag tänka mig.

Svårt att klippa gräsmattan kan jag tänka mig.

Skönt för dig men far o mor blir väl less. :wink:

haha, lite så ja :tongue::wink:

Publicerat

Kul kul!  :)

Publicerat

Fin galt på åteln. Gissa vikt? Blir sittning 14feb. Kommer hem från Vietnam 13e feb.

post-14501-0-28682200-1390759169_thumb.j post-14501-0-28576400-1390759160_thumb.j

Publicerat

Fin galt på åteln. Gissa vikt? Blir sittning 14feb. Kommer hem från Vietnam 13e feb.

attachicon.gifimage.jpg attachicon.gifimage.jpg

Oj, denna var ännu större. Vänstra måste vara den på första bilden.

post-14501-0-85685600-1390759607_thumb.j

Publicerat
  • Författare

attachicon.gifimage.jpg

80 - 90 kg tror jag du kan räkna med minst !  :thumbsup:

Publicerat

attachicon.gifimage.jpg

konstig galt med såna tänder och ingen pung. nej, det är nog bara en galt och den andra är suggan till kultingarna. 

Publicerat

Haha såg det nu efter jag kollat ordentligt :) var lite het på gröten som vanligt haha

Publicerat

Hur länge följer en brunsig galt en sugga?

Publicerat

Fick just en as bra idé, tror jag iaf. Hahaha. Sett "många" som säljer Ikeas loftsäng "svärta, tromsö" m.m För ca 500kr. Länk till den: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20247982/

Är inte det perfekt att ha foderspridaren på? Bara göra ett hål i mitten så är det klart. Även super eneklt att fästa åtelbelysningen i gallet som är botten på sängen.

Hylte lantmän säljer genzo eco + batteri och laddare för 500kr/st om man köper 2st.Tunna får man väll skaffa sig mer eller mindre gratis så har man en åtel för drygt 1000kr totalt :)

Jaja og så kan den bruget til at ligge i og pange GRIS!!!! :cool:  kalle

Publicerat

Efter 3 natjagter bare 2 stk 30 kg så ok.tror der har været hundjagt på gris kun7+2 obs ingen små for se om 14 dage måske samling på dem igen!!!! :pinch:  kalle.

Publicerat

Tills han få sätta på henne. :wink:  :thumbsup:  :yes:  :whistling:  :laugh:

Får hoppas han håller sig kvar även efter han tömt ;)