Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Ofta kan det vara så att dom tar det själva och använder det, men jo jag är medveten om att man inte får ge ut maten efter som det är "dåligt". Men så sommjah tänker är det bättre att det kommer till användning än slängs...

• Svar 2,5k
  • Visningar 400,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Gris på ena åteln. Förståss på den utan belysning. Och otjänlig vind. 

Det får bli en prommenad ist.

Publicerat

Ja, hur går det med åtlarna......... Typ åt helvete :P Grisarna vägrar att komma nu. Fjäskar och fjäskar, men dom bjuder inte till alls. Men, det är väll bara att avvakta.

Publicerat

Ja, hur går det med åtlarna......... Typ åt helvete :P Grisarna vägrar att komma nu. Fjäskar och fjäskar, men dom bjuder inte till alls. Men, det är väll bara att avvakta.

Håller med! Vore bra med lite snö och minusgrader!

Publicerat

Full rulle! Tyvärr såg jag mycket mycket små spår med:O

Ja fan vet de är varmt?

S.

Publicerat
  • Författare

förra söndagen sköt vi ju en gris, men på lördagen dagen innan var vi ju också ute och siktade på en stor gris väldigt nära oss men sköt inte. samtidigt hörde vi grisar på tjärträdet men såg inte så långt, här har vi svaret haha :thumbsup:  fulle rulle den helgen verkligen !  :smile:  fast dom har inte varit där än efter skottet.  

post-10838-0-43505700-1387653626_thumb.j

post-10838-0-30603200-1387653644_thumb.j

post-10838-0-76244800-1387653651_thumb.j

post-10838-0-13374700-1387653669_thumb.j

Publicerat

Har endel gris vid tjäran men inget vid majsen... Får nog slå ner nån slana vid åteln å tjära den!

Publicerat
  • Författare

Har endel gris vid tjäran men inget vid majsen... Får nog slå ner nån slana vid åteln å tjära den!

så var det på våran åtel efter vi hade flyttat den kanske bara 50 m pga av vinden. dom var väldigt försiktiga och förstörde tjärträden men gick aldrig fram och åt något. kan vara så när det är något nytt har ja märkt. dom äter nog så småning om ?  :smile:

Publicerat

så var det på våran åtel efter vi hade flyttat den kanske bara 50 m pga av vinden. dom var väldigt försiktiga och förstörde tjärträden men gick aldrig fram och åt något. kan vara så när det är något nytt har ja märkt. dom äter nog så småning om ? :smile:

Inte säkert att dom gör, en så mild vinter som vi har haft nu så har dom inte större problem för dom att hitta mat, därför är tjäran mer intressant och dom struntar i maten. :P
Publicerat
  • Författare

Inte säkert att dom gör, en så mild vinter som vi har haft nu så har dom inte större problem för dom att hitta mat, därför är tjäran mer intressant och dom struntar i maten. :P

fast, majs,sockerbetor,äpple och några skivor bröd från frukosten brukar dom inte motstå här i alla fall  :tongue:  :wink:

Publicerat

fast, majs,sockerbetor,äpple och några skivor bröd från frukosten brukar dom inte motstå här i alla fall :tongue::wink:

Värsta gris buffén!
Publicerat

Den som säger att kron och gris inte går ihop på åtlarna har fel. Detta är en vanlig syn hos mig.

post-11057-13877733077426_thumb.jpg

iPad Tapatalk HD

Publicerat
  • Författare

här är alla åtelbilderna från 2013 i ett bildspel  :smile:  http://www.youtube.com/watch?v=YIWpIV5fBSU   

Publicerat

Som sagt på tjäran är dem. Så nu blir det att fixa så att det finns tjära närmre åteln oxå så att det finns skottläge.

2013-12-26_091627.jpg

Publicerat

här är alla åtelbilderna från 2013 i ett bildspel  :smile:  http://www.youtube.com/watch?v=YIWpIV5fBSU   

Snyggt gjort!

Publicerat

Det finns hur mkt mat som helst i skogen nu, så varför ska dom gå till min belysta åtel?

Svaret på den frågan har varit, nä.. det skiter vi i.

Tjäle, måste komma om inte det ska bli ett helvete vid vårsådden.

Idag blir det iaf att tjära, och hälla ut en flaska glögg.

Publicerat

Fina foton Linus. :smile:

Publicerat
  • Författare

Snyggt gjort!

tack !  :smile:

Publicerat
  • Författare

jag märkte häromdagen när jag gjorde bildspelet med åtelbilderna att där var en bilds som jag inte kände igen. precis innan jag skulle sätta kameran på grannens åtel som vi har hand om så fastnade denna på vår åtel  :smile:   

tycker nästan jag ser en liten bete och den är rätt kraftig i kroppen och pucklarna. 

detta är väl en galt eller ?   :smile:

// L 

post-10838-0-84828700-1388233302_thumb.j

Publicerat

Japp den är nog med all sannolikhet en galt :thumbsup:. Bifogar en bild på en annan herrepost-3657-0-57584200-1388330960_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Japp den är nog med all sannolikhet en galt :thumbsup:. Bifogar en bild på en annan herreattachicon.gifgris.jpg

någon ska alltid vara värst ..  :dry:   :tongue:  :wink:   haha .

han var fin ! 

Publicerat
  • Författare

man kanske skulle flytta våran egen åtel lite längre upp på marken till detta ställe  :smile:  så här var det efter en natt.  

post-10838-0-61434200-1388348992_thumb.j

post-10838-0-49959900-1388349038_thumb.j

post-10838-0-53469800-1388349048_thumb.j

post-10838-0-56755000-1388349053_thumb.j

Publicerat

Nu har jag besök ca 1gång / 2 veckor. Känns som att det är för varmt ute och att grisarna lätt hittar mat på annat håll tyvärr.

Inatt hade jag dock besök. Även bild på min vackra foderspridare ;)

attachicon.gifbild.JPG

Hoel spiser de natmad :cool: kalle dk.

Publicerat

Nu har jag besök ca 1gång / 2 veckor. Känns som att det är för varmt ute och att grisarna lätt hittar mat på annat håll tyvärr.

Inatt hade jag dock besök. Även bild på min vackra foderspridare ;)

attachicon.gifbild.JPG

Tror att anledningen till att dom kom var att åtelbelysningen var släkt. hmmm.. Verkar ju ta jäkligt lång tid innan dom vågar sig fram när den är tänd. Fegisar!