Publicerat Januari 9, 201412 yr Hur fasen kan man somna på åteln? ImageUploadedByTapatalkHD1389224554.884531.jpg Noaks ark ikväll med ... ImageUploadedByTapatalkHD1389224592.280576.jpg iPad Tapatalk HD haha vilken underbar bild. Vanligtvis brukar väll grisar vara väldigt på sin vakt när dom äter.
Publicerat Januari 9, 201412 yr haha vilken underbar bild. Vanligtvis brukar väll grisar vara väldigt på sin vakt när dom äter. Nejnej. Vildsvin är vanligtvis på sin vakt på väg till maten, när de väl äter glömmer de allt utom vittring. Så länge man går rätt i vind kan man klampa på rätt bra fram till dom. Gällande sova i maten så är fär bara foder nog (vlket ankan verkligen har på sina foderplatser) så äter de gärna flera gånger per natt på samma ställe. Slipper de dessutom att gå iväg är det bara bonus. Så att grisarna tar en vilopaus i ätandet är väldigt vanligt. Faktum är att både älgar och rådjur gör gärna detsamma. Säkerligen även dov och kron
Publicerat Januari 9, 201412 yr Nejnej. Vildsvin är vanligtvis på sin vakt på väg till maten, när de väl äter glömmer de allt utom vittring. Så länge man går rätt i vind kan man klampa på rätt bra fram till dom. Gällande sova i maten så är fär bara foder nog (vlket ankan verkligen har på sina foderplatser) så äter de gärna flera gånger per natt på samma ställe. Slipper de dessutom att gå iväg är det bara bonus. Så att grisarna tar en vilopaus i ätandet är väldigt vanligt. Faktum är att både älgar och rådjur gör gärna detsamma. Säkerligen även dov och kron okey, jag trodde dom var väldigt skvättna även när dom äter. Har iaf upplevt det själv på åteln när jag kollat på dom. Men att rådjur m.m gör det vet jag.
Publicerat Januari 9, 201412 yr Nejnej. Vildsvin är vanligtvis på sin vakt på väg till maten, när de väl äter glömmer de allt utom vittring. Så länge man går rätt i vind kan man klampa på rätt bra fram till dom. Gällande sova i maten så är fär bara foder nog (vlket ankan verkligen har på sina foderplatser) så äter de gärna flera gånger per natt på samma ställe. Slipper de dessutom att gå iväg är det bara bonus. Så att grisarna tar en vilopaus i ätandet är väldigt vanligt. Faktum är att både älgar och rådjur gör gärna detsamma. Säkerligen även dov och kron Mina ensilage-antiloper sover gärna på maten. Mitt i "pipp" perioden hade jag en stor gosse som låg och sov i lite hö jag lagt ut - samtidigt fightades småkillarna i bakgrunden. Förra vintern då det var tämligen gott om snö hade jag mellan 25-35 dovvilt som varje natt sov på foderplatsen i de hö jag utfordrade med. De som inte fick plats stod och surade runt om lyckostarna /M
Publicerat Januari 11, 201412 yr Författare vart aktivitet vartenda natt ungefär. hade inte glömt sätta på kameran sist, den krånglar. har haft den på on och när jag sätter i minneskortet och sätter på så blinkar den en lampa att man ska gå där ifrån men den kanske menar att det inte är något batteri ? tror det är sugga med kultingar och ensam lite större galt som går där tjärträdet ser ut sådär efter 2 besök
Publicerat Januari 11, 201412 yr Trevliga foton Linus. Var är svinen? Har du kört olovligt nu med 4-hjulingen el. är det brorsan som har kört ut dig?
Publicerat Januari 12, 201412 yr Författare Trevliga foton Linus. Var är svinen? Har du kört olovligt nu med 4-hjulingen el. är det brorsan som har kört ut dig? det där är ju min lilla 80 kubikare vi har skogsvägen som går till åteln bara en bit från huset så det är lugnt
Publicerat Januari 12, 201412 yr Författare blev 3 st årsgrisar idag med laget ! dom låg nära stora vägen på andra sidan av vägen. och det är kanske 1 km ifrån våran åtel så kanske är dom som gått där kommer en fet film på detta! har fått med skott och allt på videokameran
Publicerat Januari 12, 201412 yr det där är ju min lilla 80 kubikare vi har skogsvägen som går till åteln bara en bit från huset så det är lugnt Jaja, vi får se vad länsman säger när han stoppar dig.
Publicerat Januari 12, 201412 yr blev 3 st årsgrisar idag med laget ! dom låg nära stora vägen på andra sidan av vägen. och det är kanske 1 km ifrån våran åtel så kanske är dom som gått där kommer en fet film på detta! har fått med skott och allt på videokameran Det ser ut som att ni har haft en bra dag i skogen Linus!
Publicerat Januari 12, 201412 yr Författare Det ser ut som att ni har haft en bra dag i skogen Linus det har vi ! en av mina roligaste jaktdagar i hela mitt liv ! ( än så länge )
Publicerat Januari 12, 201412 yr det har vi ! en av mina roligaste jaktdagar i hela mitt liv ! ( än så länge ) Det kan jag tänka mig.
Publicerat Januari 12, 201412 yr Detta är en populär post. Sköt min första gris i fredags på min åtel. Brukar dom hålla sig borta länge efter det?
Publicerat Januari 12, 201412 yr Sköt min första gris i fredags på min åtel. Brukar dom hålla sig borta länge efter det? Äsch max 14dagar kan komma tidigare
Publicerat Januari 12, 201412 yr Sköt min första gris i fredags på min åtel. Brukar dom hålla sig borta länge efter det? Satt du kvar en stund efter skottet så att dom inte förknippar din vittring med ond bråd död och knallen så kan dom var tillbaka 1-3 dagar efteråt
Publicerat Januari 12, 201412 yr Satt du kvar en stund efter skottet så att dom inte förknippar din vittring med ond bråd död och knallen så kan dom var tillbaka 1-3 dagar efteråt Yes satt kvar tills dom var borta. har tänkt att skjuta ca 4/år.
Publicerat Januari 12, 201412 yr vart aktivitet vartenda natt ungefär. hade inte glömt sätta på kameran sist, den krånglar. har haft den på on och när jag sätter i minneskortet och sätter på så blinkar den en lampa att man ska gå där ifrån men den kanske menar att det inte är något batteri ? tror det är sugga med kultingar och ensam lite större galt som går där tjärträdet ser ut sådär efter 2 besök Linus du skal sætte kortet i inden sætter på on!!!!!!!
Publicerat Januari 12, 201412 yr Sköt min första gris i fredags på min åtel. Brukar dom hålla sig borta länge efter det? som før skrevet nomalt ca 14 dage,for den gruppe gris som er blevet skudt på, er der flere grupper så måske 2 timer?!!!!! og stort gratisssssssss k
Publicerat Januari 12, 201412 yr Sköt min första gris i fredags på min åtel. Brukar dom hålla sig borta länge efter det?Grattis!Har varit med om allt från 15 min efter jag släpat bort grisen,till att aldrig mer kommit tillbaka. Normalt här ca: en vecka. /Lars.
Publicerat Januari 13, 201412 yr Sköt min första gris i fredags på min åtel. Brukar dom hålla sig borta länge efter det? Grattis!
Publicerat Januari 13, 201412 yr tackar, jäkligt roligt. Varsågod! Det är ju alltid något speciellt med första viltet av en ny art.